Dagens Glädjeämne 26/4
God morgon alla vänner!
Jag är glad för så mycket idag…kärleken till en speciell kvinna…en fest som varit planerad länge går av stapeln idag…älvorna dansar utanför just nu….mina härliga och goda vänner här på HIF…
men men jag ska inte tråka ut er med allt…
May your day be blessed!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Godmorgon har just klivit upp här/och tar min lilla morgonfika .Solen skiner så vacker även denna dag och småtjejerna ligger i min säng och spelar me sina Tamagoshi. Känns som min kvälsritualle gav lite hopp om framtiden"för den som jag riktade de mot" Jag tände min speciella bål på balkongen och riktde röken mot de hållet. Och de känns bra att gudinnan tog den me sig i natten.SÅ GODMORGON SYSTRAR OCH BRÖDER BlessedBe Hias

Godmorgon! Kaffet är klart, katten är kammad, barnen sover laddar krafter inför dagens kalas… det är stort att bli 11 år det ska firas i 2 v.;)
Jag drömde att jag inte hade råd att åka till någon träff (undrar vilken) min svärmor tog fram en ruskigt gammal telefon (det har aldrig funnits något liknande ex) men den var då så värde full så den skulle jag få sälja så jag kunde åka… Vilket rugl som vi säger på Island..
ja bäst att äta lite morgommat…
Ha en bra dag alla vänner BB
MVH Isnornin

"Godmorgon Godmorgon, hör fåglar sjunga glatt, god morgon god morgon i en köör" *skrålar med kraxig morgonröst*
Den sången brukade min mamma sjunga för mig när jag bodde hemma och hon ville få upp oss på mornarna. Men hon sjönt alltid fel och sa " i ett kör" istället, och betonade ordet kör, som när man kör bil, inte i en kör som man sjunger i. Lite rolig fakta a la sofielunsen så där på morgon kvisten :)
Idag mina vänner är det maskerad som gäller. Ska bli otroligt kul, är väl egentligen mer en temafest än en maskerad men jag går hela vägen ut. Ska leva ut mitt alterego, nämligen pirat. Ha en massa ringer och armband, sjalar och självklart har jag också en pistol och vitt plastsvärd. För det har alla pirater.. och rom.. självfallet ;)

#2 va skoj jag har en som blir 11år den 21Maj och skall ha Herrmiddag (Sonen som fyller 11år) men nu närmast så har jag ju min dotter som fyller 21 på självaste Beltane som vi skall fira. Va skoj #3 maskerader är ju bland de roligaste som finns .BB Hias
Dagens glädje är grumlad…men i större perspektiv…alldelens fantastisk glädje rik…
BB//W

ett glädjeämne till….gallstensanfallet snart över nu…..hurra….
Godmorgon alla rara.
Solen skiner från klarblå himmel, fåglarna sjunger som galna. Koltrasten sitter i trädet där ute och Sjunger den vackraste sången av dem alla.
Själv kom jag knappt ur sängen i dag för det värker i hela kroppen. Ved är värmande på många vis, innan den kommer in i spisen som sagt….men men..
Jag fick min trumma i går och jag tycker hon blir bara finare och finare. Någon form av cermoni för att inviga henne ska det bli men jag vet inte hur den ska utformas. Är det någon som har ett tips?
BW kramar till er alla.
*kramar speciellt om Waara*

God morgon.
Hemma i boningen som ska kallas "min borg". Har lite å stöka med här så jag fick åka upp den här helgen åxå.
Önskar alla en underbar dag.
SEV 
Det ser ut som jag får huset sålt och kan flytta närmare havet som jag alltid tittat ut över var jag än bott i världen.När man är född vid havet är det svårt att bo innåt landet även om det är så vackert här.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Glömde att önska alla en solig och härlig dag i alla avseenden.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Kärlek BranDuir.. ditt glädjeämne slår nog allt idag….kanske.
Hört orrspel på morgonen glad att (se) alla igen. Blessed Be….Många kramar till den som vill ha.
Vandra i Ljus å Skönhet

Det här med kärlek till en speciell kvinna är alltid ett glädjeämne och jag gläds med dig BD. Även här har det varit disigt och dansant på morgonen och jag och pojkarna hade en trevlig morgon.
Det som gläder mig mest för dagen idag är att det är mindre än 48 timmar till vi åker till min äldsta pojke.
Även gläder mig det faktum att min familj ser ut att må bättre nu och att kära Underbar har fått tillbaka lite energi igen. Jag gläds för första gången på länge över våren, för jag brukar få bekymmer med Sol i mina ögon. Det går ganska bra i år och jag ser ett samband.
Listan kan göras lång, men jag avslutar med att säga att jag även gläds åt mina bekymmer, för de utmanar mig till kreativitet och tankearbete. Det finns inget som inte går at lösa… Man skall bara komma på hur :D

Ja idag är många glädjeämnen….en liten tjej kröp upp till mig nu på morgonen och stack sin lilla hand i min….min älskade lilla gåva från stjärnorna….lycklig….
Tänk vad jag är gla för henne….Har ju två vuxna söner som belyyser vår dag då och då …men annars har vi bara varandra jag å lillefian…Nu ligger hon och häxekatten Filimon i våran myyyssoffa och ser på barnTv alldeles intilll, dom är lika gamla dom där två och är som ett *s*
Sen kommer Norrhäxan med sin lille och vi ska ha pysseldag ….
Känns gott idag…och lederna är riktigt snälla …jodå lågtryck har kommit in över västkusten …ett par dagars andhämtning blir det….
Nu önskar jag er en riktigt go dag allihopa !
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
Hoppas BD inte blir så kär å galen så han glömmer kursarna.
De vore inget glädjeämne.
Vandra i Ljus å Skönhet

Så underbart och se alla glädjeämnen. :D

skall ha en övernattningsgäst i kväll och flera gäster på creolsk-middag imorgon, så det är matlagning och bakning för hela slanten (Samt en födelsedagsmiddag, för min yngstas alla klasskamrater, så det är bara att baka och frys in) trevligt när man har krafter till det.
Med god planering, så funkar det mesta:)

Dagens glädjeämne!! Att få läsa era glädjeämnen! Tack för att ni finns!!
_
Brightest of Blessings
_

I helgen är jag tjänstledig då mitt gamla schema krockar med mitt nya och jag inte ville jobba tre helger i rad. Min tanke var att ta det lugnt, dammsuga och färga håret men istället har ångesten krupit ikapp och nu är det kamp mot sinnet som gäller om jag ska få ngt gjort. Ska iväg och äta lunch med sambon snart så då blir det nog bättre.
Att jag fick sova länge imorse, och att det är bowling och (roligast) poker ikväll!!
Mvh, T

#14.. Han har ju inte ens tid och svara ju!!
*S*
Men det är härligt med kärlek!!!!
#20 ja kärlek är ju livets livstråd…suck
Vandra i Ljus å Skönhet

#14 o 20 dagen har gått åt till aligga på soffan och bota ett galstensanfall av den högre skolan
En varm kram till dej BD, trodde den var övergående imorse. Har du provat med olivolja???
Vandra i Ljus å Skönhet

Jajamen…olivolja funkar…men råkade nog äta nåt jag inte tålde igår….

Barnen är glada o mätta efter kalaset, får se ifall vi får hem dem…
I kväll blir det grillning!!
MVH Isnornin

Ännu en sak att lägga till listan. En person hade tappat ner sin hund i en brunn. Som tur var kom vi förbi och jag kunde skicka hem brorsan med barnen.
Det var väl 2,5 - 3 meter ner och hunden väger 45 kg. Mitt i brunnen var ett stålrör.
Av med jackan, hängde mig ner i brunnen och fick tag om hunden. orkalyfta var det inte tal om så jag bad hunden hjälpa till lite. Han gjorde väl det genom att lite försynt klättra på röret. Ägarinnan hade ringt räddningstjänsten som kom ca 5 minuter efter vi fått upp hunden.
Fullkomligt livsfarligt att ha en brunn utan lock, det vet väl alla, eller?
Ironin i det hela… Det är räddningstjänstens hämtbrunn.
Glädjen i det hela. En glad tik, vars valp det var och en ägarinna med stor tacksamhet.
//

Att jag fått vara ute i solskenet med min lille son och bara känna att jag lever
#7…jättekram tillbaka..
#8 njut av älskade borgen din..
Trevlig lördag!
BB//W

Vi hade mat på bordet idag också. Varmvatten i kranen. Ibland har jag tyckt att det är tråkigt att skala så mycket potatis…fast det är faktiskt väldigt bra att jag har potatisar att skala. Det finns människor som inte har råd att köpa sitt dagliga ris…
#31 Ja vi är lyckliga människor, jag kan odla örter mest för nöjes skulle och inte för dagens överlevnad. Det Mest för oss dagliga naturliga glömmer vi ofta att uppskatta.
Vandra i Ljus å Skönhet

#28 Jag utser dig till dagens hjälte :D
Fick en stund med min sjuka väninna som fått komma hem över helgen. Hon såg ut att må litet bättre, och hennes sprudlande men okontrollerade energi verkar vara på väg tillbaka. Hmm, där sa jag något. När hon blir frisk ska jag ta mig en pratstund med henne om energier, att skicka ut så mycket energi att hon behöver dra energi från omgivningen för att kunna skicka ut ännu mer o.s.v. Hoppas bara hon blir frisk. .. glädjeämnet kändes plötsligt som ett sorgeämne.

Dagens glädjeämne (det främsta, det finns ju flera!) var att få vakna av pussar från både karl och katt. Inte ofta det händer!
Shoppat hela dan…..fick ett efterlängtat bad…
Trevlig kväll systrar & bröder!
BB//W

Jag har varit ute på en timmes cykeltur idag. Det var verkligen skönt för både kropp och själ.

Ja jag tog mig en tur till te skogen igen här på kvällskvisten och mötte där en rådjursfamilj som log vackert me sin fina ögon innan de trippade vidare Man ser hur moder natur bli vackrare och vackrare för var dag som går….
#37 Hias..så skönt..visst är det vackert ute…rådjur,så fina dom e..ja,häromdan träffade jag en vännina i skogen med stjärtlappar & thermos me kaffe..haha…istället för att sitta inne…mysigt

Det är du inte ensam om att göra heller :D men men… Jag känner då en viss smärta i kroppen efter denna insats, så det var inte helt utan egenuppoffrung heller ;).

#39 ja det tror jag minsann, att jag inte är den enda :) åhh, var den söt? (klart den var, men… *suck*) jag tror jag är kär. I valpar menar jag. Och så hade jag oturen/turen att gå miste om min egen voffsings valp-stadie.

Ja visst är de gott att få komma ut och möta moder Jord och se henne utvecklas till en underbar sommar #38 Waara systrami /Kram Hias

Nu var ju valpen ett välgött monster på sex månader och 45 Kilo… lagom söt… Men han var trevlig och hövlig och ville först inte lämna mig alls, så jag fick sitta och hålla honom så han fick värmen tillbaka. Sedan gick jag med honom hem till sig. Då började han kaxa till sig lite igen, så jag fick ta hans mamma medan ägarinnen fick ta valpen sista biten. Han haltade lite med vänster fram, men inga sår eller så, så jag tror han klarade sig fint.

#42 jomen de är söta om de så väger 90 kg ;) fast, kanske är en liten på 10 kg att föredra om man ska dra upp den ur en brunn visserligen hehe. Hoppas han klara sig utan allvarliga skador, verkar ju så iaf :)

Promenaden med barnen i vårsolen, var dagens höjdpunkt!
BB!

Nu har jag suttit ute en stund, och det var såå skönt, alldelles tyst och stjärnklart!
Önskar alla en välsignad natt och ro i sinnet!

tack # 45! Önskar dig och alla andra detsamma!
Har varit ute med hunden nyss i denna ljumma,sköna kväll..*L Skulle ha kunnat sova utomhus…bland dofter och nattens ljud…*suckar drömskt*
Sov skönt med frid i sinnet och ljuva drömmar….gonatt!

#45 systrami visst är de en magisk underbar Lördagskväll har varit mycket till skogs idag både ensam samt me barna. Skall oxå dra mig tillbaks här snart för att tack för en underbar dag och varva ner lite innan jag lägger mig för ro i nattens sken. Har lovat barna att om de är lika vackert väder imorgon så är de skogen som gäller igen dom trivs så bra där och vi njuter varje sekund. Så vandra i frid och harmoni nu i natten /BB Hias
Sänder eder en bild på mina döttar vi vårt gåvoträd me sina vandringsstavar de fann idag….

#47 Åh, det låter underbart. Själv bor jag praktiskt taget på en motorväg, så det är ett ständigt sus så fort man öppnar ett fönster. Nästa gång vi flyttar vill vi ha det lite tystare omkring oss.

Hias! ja den är magisk på nått sätt.. Kramar om!BB
#49 Tack..*L Ja det är en ljuvlig kväll ute…vindstilla och lika varmt som en sval sommarnatt..*L En hängmatta och ett täcke…så hade jag njutit till fullo med att titta på stjärnorna och bara lyssna på alla spännande ljud och sen troligtvis slocknat som en mätt o gla bebis..*S

Nu kommer regnet hit och vattnar våra grödor ute. Det är bra att det är nu på natten för då kommer ingen frost och det finns goda chanser för Sol att få vara framme imorgon. måne har varit fullt synlig länge nu, så hon kan gott få vila några nätter.
Trevlig natt önskar jag er alla och de som snart lägger sig hör jag väl av imorgon.
//

jag utser C, till dagens hjältinna, för att hon kan se det stora i det vardagliga och lilla, det krävs stora själar, till det…

Nu får jag ta och önska eder alla en god natt. Ögonen är trötta bädden den kallar sitt kalla skall.
Väl mött - signe denna natt

God natt Lorelai.
Häxan med det vackra namnet…
En dag kommer jag nog skriva en dikt om dig bara för att namnet lockar mig till det.

Var ute och tog en nattpromenad precis. Älskar att gå på natten. Det är fint och stillsamt ute. Synd bara att man bor i stan och går runt och är rädd för att bli överfallen hela tiden.