Anden i Glaset
Min kompis har Länge velat göra det
Någon som vet hur man gör? * Skämmas *
Rita upp A-Ö + 1-10 + JA / NEJ på ett papper.
Ta ett glas. Sitt med fingrarna ÖVER glaset, inte (absolute inte) PÅ glaset.
Bjud in en ande i glaset efter konstens alla regler och ställ frågor. Har ni lyckats flyttas glaset och bokstaverar ord.
Så går det till på riktigt.
Eller så kan man göra fjortisversionen; sitta med fingrarna PÅ glaset och medvetet/omedvetet flytta det tillsammans, skrämma upp sig själv genom att stava fram BÄLZEBUBB eller SATTAN etc och tro man lyckats med ngt magiskt.
Lycka till :)
Mvh, T

Ja Trumman du ha så rätt men int vet jag om de va så de gick till då jag va yngre men dock kunde man få lite märkliga svar ibland…Men vi va ett gäng yngre Häxor som gjorde dettta på en träskiva men inget jag direkt fortsatt me.
Jag tror Trumman skrev fel på siffrorna. Jag tror det ska vara 0-9. Har jag rätt?
Man kan hålla fingrett på glaset för det märks direkt om någon flyttar med flit. Jag brukar ha tre regler.
1. Det är ingen lek. Behandla andarna med respekt.
2. Fråga ALDRIG om död, födelse, sjukdommar etc…
3. Anden i glaset ska vara grupptryckfritt. Vill man inte måste man inte.
Att tänka på är att det är kul med många. Men ju fler det är ju fler kan förstöra (framför allt kritiker).
Ni andra får rätta mig om jag har fel;)
Självklart har du rätt i att det ska vara 0-9 och inget annat!
Och självklart håller ni fingrarna på glaset… som sagt finns det två metoder.
Mvh, T
Trumman, påstår du att jag rekomenderar en fjortis version??? Jag har en bra teori om varför man ska ha fingrarna på glaset. Det är enkelt.
När du tar fysisk kontakt med glaset så får du lättare kontakt och kan lättare överföra och kontrolera energier. Så med klartext blir det, För att det går lättare helt enkelt;)
Men sen är det faktist så att människor nu för tiden (främst ungdomar och barn) har väldigt dåligt tålamod. Det är svårt att släppna av i våran speedade värld. Ett tips är att meditera ofta. Personligen mediterar jag runt fem ggr i veckan. Det är nästan för sällan.
Ett bra sätt att börja att bli lugnare på är ju att inte bli förbannad när man spelar tv-spel:P (skämt åtsido)
Det jag menar är det att alla medlemmarna runt bordet måste ha tålamod och konsentrera sig. Om ni inte är seriösa så kommer kanske inte någon ande att bry sig.
och Trumman, "Och självklart håller ni fingrarna på glaset." vadå NI??????????

Själv tänker jag sticka upp nosen och säga: Witch_Willow, av många av dina inlägg att bedöma tycker jag att du verkar litet ovetande om saker och ting. Magi är inte att leka med, läs och lär dig litet först, låt det ta sin tid innan du börjar rikta energier hejvilt. Det är det värt.
Inte alls meningen att trampa på tårna, jag talar av egen erfarenhet.
mm… Jodrena talar sanning.
Det är faktist så Witch_Willow att om du inte vet hur man gör och är på säkra sidan så kan du råka få hem en ovälkommen gäst hem. Eller varför inte en drös av dem. Och det vill du inte. Visst är det intresant med andar och så men att sova tryggt på natten är att föredra.
//Det är upp till dig att avgöra när du är redo.
Fast då kan man ju alltid rena huset efteråt// Men jag håller med Veyla och Jordrena. Tat försiktigt!!

#1 Bidde nästan lite stött där ;) Bara för att du använder dig av dina metoder så behöver du väll inte dömma ut andras helt? Alla sätt är bra utom de dåliga och tar man det hela på allvar så styr man inte även om man vilar fingret mot glaset.
För min del fungerade det alltid med att hålla fingret på glaset. Och det förflyttade sig även om jag var ensammen om att vila fingret mot det. Inte för att skriva en massa mystiska saker som skrämmer upp andra utan för att svara frågor de andra ställt. Jag styrde aldrig medvetet, det kändes för mig som att glaset drog med mig, och även vid kontroll frågor fick jag "rätt" svar. Men där har jag en alternativ teori om att det handlar om att jag undermedvetet styrde, och att det handlade om samma små muskler i fingertopparna som får pendeln att röra sig. Hur jag viste de "rätta" svaren var en annan femma speciellt som jag inte heller fick höra frågan. Men stämmer den teorin så måste man ju ha kontakt med glaset för att vibrationerna från fingertopparna ska få det att röra sig.
Att få glaset att sväva fritt över bordet utan kroppskontakt ser jag som ett betydligt svårare projekt. Hur går det ens till?
#10 Japp, det går alltid att rena huset efteråt men beroende på vad man dragit in i huset är det lättare eller svårare att bli av med det. Så ja jag håller med, jag med :) Var försiktig!

#5 HAr ni fysisk kontakt med andarna åxå? Eller är det energier ni hanterar tror du?
SEV 
hmm… Sev där satte du dit mig. Jag har faktist inget svar (vilket är ovanligt) grattis;P
Nej men serriöst så tängte jag inte så långt. Strunta i min teori om fingret på. Den stämmer inte.
Jag hade tänkt svara, men du gjorde det så bra själv i #13.
Mvh, T

En sak alltid har undrat över, det är om varför man vill använda den formen? Varför anden i glaset?
En helt neutral fråga från förkylda Lorelai..
#15 Jaa du, en bra fråga. Men antar att det bara blivit så.
Vi skulle ju kunna döpa om det till något i stil med "Glaset och bordet"
Nej men seriöst talat så heter det något annat igentligen. Då ska man inte ha ett vanligt glas. Jag tror att det är barn/ungdomar som hettat på namnet på det dem tror är en lek. Men jag vet inte.

Ja.. #16För visst är det väl ändå bara en form för att komunicera med andarna?
Jag tänkte här om detsamma gick att appliceras på andra komunikationsmedel? Som pendel och tarot,, de där trebenta borde jag har glömt vad dem kallas.
Pendeln är ett sett att komma i kontakt med alltet runtom. Plocka fram de inneboende svaren så att skriva. (Förutom dem som inte använder den till detta, men den klicken är i minoritet.)
Tarotkorten är lite mer ett sätt att komunicera med andar än vad en pendel är och även dem är krångliga.
Jag försöker absolut inte att förringa anden i glaset, det är inte så skåpet står. Jag vill bara veta. Varför ett glas? Varför utformningen överhuvudtaget. Populariteten? Lockelsen.. ja..
Som jag sa Lorelai tror jag inte att det var ett glas från början. Men är man fattig så är man och då får man ta det man har.
Att det är så populärt (och framför allt bland Ungdomar) är nog bara för att det är så enkelt.
Den störta lockelsen ligger nog i grupptryck men också i människans natur. Vi är nyfikna varelser.
Hoppas att det gav dig svaren nu då. Jag har så svårt att skriva rätt. Sen får man ju hoppas att detta stämmer me;P

#17 Lockelsen kan ligga i att man får raka svar. Ja, nej, bokstaverade meningar. Mycket klarare kan det inte bli annat än när man hör dem tala i huvudet. Man behöver inte tolka och tyda på samma sätt.
Utformningen skulle jag tro att helt enkelt är en budjet variant av ouija-bord. För att glaset ska glida fram lättare värmer man upp luften inuti. Därför ett glas :) Sedan vet jag inte själv hur mycket just det hjälper.
Dock vet jag inte hur mycket jag skulle ge för populariteten. Har snarare fått intrycket av att det har dåligt rykte bland seriösa häxor/medium. Varför vet jag inte. Kanske just för att det betraktas som lek.

Tack, Men jag Tror nog jag kan klara mig Själv ohc Vilken ande jag Ska Ha fram.
Och jag Gör den Riktiga versionen, Och Jag Tar det försiktigt.

Witch_Willow! Du verkar stött av inläggen här, fick du inte dom svaren du ville ha *L*..
Som det ser ut i ditt inägg så verkar du ju "kunna" det här innan.. så varför fråga då???

#18 och #19 Ja dessa två svar har nog börjat peka mig i riktning. :D Att det är en billig syssla och de konkreta reaktionerna gör det nog till en populär syssla. Lia_fail du vet vad det trebenta bordet jag menar heter va?
#22 Här säger vi trollbord men jag vet inte om det är det "korrekta" namnet. Vad säger ni andra?

#23 Ja men så var det jue! Så enkelt.. :P
#23 Ett bord tillvärkat av troll???? Meningen kan tas på två sätt. välj själva:P

#25 mycket praktiskt vid till exempel större bjudningar….så kallat …Gående bord
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
#26 OMG DET LEVER!!!:P
Nu blev jag intreserad;) Länk eller förklaring önskas. Jag har ju mina ideer om vad ett trollbord är men jag vet inte. Hoppas någon orkar svara:D
Jag har aldrig använt ett själv men så som jag har förstått det så ställer man en fråga till bordet och det svarar med att dunsa eller lyfta på en fot. Alltså en fråga som kan besvaras med ja/nej eller siffror. Jag tror dock någon annan kan förklara bättre än mig eftersom jag som sagt aldrig har varit med själv. Men nåt sånt, i det stora hela..

#27 Jag har inte sett något trollbord själv. jag har ingen länk men jag sökte på trollbord en gång med googles bildsök och fick då upp en vad jag tyckte var en bra sida. Bordet skall inte ha några metallbitar utan vara gjort helt i trä. Sedan är det väl att ha händern på skivan under koncentration. Det behöver väljas ut ett ben för Ja, ett för Nej och ett räkneben. Jag har läst att bordet svarar bättre när det har fått sig ett namn. Dessa bord kan visst få upp en väldans fart.

Lär finnas en man som gör trollbord på beställning…..med allt som skall var i ett sådant….sålunda äkta grejor…någonstans i Dallarna tror jag
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

#30 Ja han finns i Värmland. Jag kommer inte ihåg vad han hette, men han finns där. Men så långt jag vet finns det bara en kille som gör dem va?
Jag skulle kunna försöka komma ihåg och ta reda på det. Känner några som har köpt av honom. Som sagt jag ska försöka komma ihåg..
0-10 ska de väl va? och jag, när jag har gjort detta, har alltid haft en neutral punkt i mitten… annars har jag inget att bidra med :p
Varför 0-10??? det räcker väl med 0-9?
Jag sökte på trollbord på det halvseriösa youtube och där dansade bordet bara.
Eran version låter mycket mera spännande!
men gud, själkvklart 0-9 haha *trött* :p