Fjäder för vänsterhänt
Hejsan,
Rätt ny här och har inte hunnit skriva så mycket än men jag kom genast på en sak jag kan erbjuda till byte. Jag har en del olika fjädrar som jag bla skapar rökelsespridare med (vet inte om det är rätt namn men ni vet säkert vad jag menar.). De andra hittar sina ägare allt eftersom men en okuperar ännu min frys. Den är antingen som designad för en vänsterhänt person eller skulle möjligtvis kunna bli en penna för den som vill fixa till den själv.
Är det ngn vänsterhänt person som är intresserad kan jag göra iordning den som spridare med"handtag" i favorit färg/-er. Fjädern är ca 38cm och det är pennan jag klär till handtag. Vet inte säkert vilken fågel den är ifrån men hittade den på en strand för snart två år sedan:)
MVH Lia

Jag har också hittat många sådana fjädrar vid vatten. Har fått höra att det är kanadagås.

undras just om skaparkraften, var medveten vad den gjorde, när den skapade fjädrar, för vänster/höger-hänta.
Eller hur menar du egentligen?

Det beror på vilken sida av fågeln som den sitter. Vänstervinge, högervinge.;)

kan inte en vänstervinge, funka i höger hand och vice-versa, alltså?

#3 du skojar väl?
MVH Isnornin

NEEJ! coturnix skojar aldrig, hon har fåglar på loftet, ju.

hahaha:))) Du är ju för kul!
MVH Isnornin

Kära någon. Jag går ut till fåglarna nu.

jaa, gör det, alla flera hundra…sen tar jag mig en svängom ditåt, också.

Behöver ni en hjälpande hand?
MVH Isnornin

#2 *Skratt* tja det som gör att jag kallar denna för vänsterhänt är helt enkelt att den skapar mest luftdrag åt det hållet. Självklart kan man använda den med högerhand men då sveper man hela tiden röken mot sig och åt det hållet använder i alla fall jag dem sällan :)
#1 Jupp du hade rätt frågade en kompis idag som sa det samma :)

Jag är vänsterhänt^^
Låter intressant de där du Lia_fail.
Bless

Jag ordnar en bild på den fjäder jag fick i gåva utav Lia_fail om några minuter.. har den strax.

Här kan ni se den kanten fjädern har som gör den så ypperlig för att sprida röken av vad man nu skall sprida.. Den fjädern Lia har i högst upp i tråden har sin sväng åt andra hållet. Så jag som har denna fjädern behöver hålla den i vänster hand för att sprida röken och säg salvian, i höger hand. Den Lia har där uppe är tvärsom, där det är lämpligare att hålla fjädern med höger hand och det som skall spridas i vänster hand.
Fick jag det rätt nu med höger och vänster Lia?

Gudars så vacker^^.
Vad böt du med för att få den Lorelai?
Vet inte riktigt vad jag har att byta med =/
Bless

Njae.. denna fick jag i gåva av henne inför vårdagsjämningen. :)
Så jag bytte ingeting för den då, men vi träffas kontinuerligt och ger varandra det som faller för. Bland annat lägger jag korten för henne vid var önskan.
Visst är den vacker.. :D Den pryder altarväggen mycket fint. Jag har bara haft den sedan vårdagsjämningen men den är redan flitigt använd.

oj, den var fantastiskt vacker! :)

#16 #18 Tack :) Om jag hittar mera fjädrar i sommar kan jag komma att erbjuda fler till byte ;)
#12 #16 Kul om den kan få sig ett hem :) Jag vet inte heller riktigt… Tänk till och kom med förslag så ska även jag tänka lite om det är ngt jag kan komma på.
#15 nästan fast tvärt om :) Den jag hade till att byta nu är en fjäder som man får hålla i vänsterhand medan man håller rökelsen i höger.

#14, #15 Höll på att glömma att tacka ;) Tack för att du lade in bilderna :) Ha en bra helg. Kram.

Ja men då är det i sin ordning nu då. :D

Det var en vacker fjäder!..
Här har vi många kanadagäss.. känner att jag vill nog med ut och kika efter en sån fjäder..
När jag var liten plockade jag alltid mycket fjädrar.. och bevarade i en ask..

Ohhhhhhhhhhhh så vacker den va Lia_fail om du nån gång finner en fjäder som du ser skulle passa åt mig så är jag mycket tacksam att få byta den mot något av de jag gör här hemma (har lite av de i mitt album.Tänk att få ha en sådan i mina händer till den dagen när jag skall få namnge min bästa Häxsysters dotter under fullmåne i Augusti . BB /Hias

#23 Tack :) Som sagt så kommer jag att söka efter fler i sommar så vi får hålla tummarna att jag hittat fler till dess. Med en så viktig uppgift är du självklart först i kön för dem ;)

Kan hända att jag får tag i lite mer speciella fjädrar här framöver. :) Pratade med en vänninna som pluggar djurvård och bad henne ta rätt på bla. påfågelfjädrar från honor (se. bild). Vet inte om hon får tag i lika fina men hoppas hoppas… Lägger upp bilder så fort jag får hem ngn.
Men tills dess… Har ngn en bra lösning för hur man ska kunna skicka fjädrar utan att de går sönder?

#24 de vore mig en högst ärad dag att få ha en sådan penna i min speciella tidsskrift som jag nu formullerar för denna högtids dag / de är så att jag känner dess krafter och lovar att vårda den ömt sedan! BB /Hias

så vackert… jag hade en fjäder från en svan en gång. Men mina katter som jag hade då tyckte den var rolig att leka med så nu är den någon annanstans i kretsloppet…. :(
#25 en passande låda som är luftigt fylld av pappersremsor till hälften, lägg i fjädern och fyll på med fler tunna pappersremsor så kartongen blir full (men luftig så fjädern inte trycks ihop) eller kanske fungerar samma princip i kuvert? kartong är nog ändå att föredra.

får jag föreslå tomma toalettpappersrullar som yttre emballage?De flesta fjädrar är väl ändå raka nog att gå i en sådan.. Tejpar du dessutom ihop några stycken och lägger papper runt håller det hyffsat fint. Blir oftast inte skrymmande heller.

#27 Jo, katter brukar kunna uppskatta sådanna "leksaker". Om jag lyckas hitta fram en som passar dig så vore det kanske en idé att gömma den i en vacker ask där de inte kommer åt den :)
#27, #28 Tack för bra förslag :)

#29 tack. Dock har jag inga katter kvar
, däremot en hund som älskar att gnaga på pinnar så stavar m.m. måste gömmas i en garderob när jag inte är i närheten… besvärligt med djur när man har saker av personligt värde hehe.

#30 *s* Men de är ju så mysiga att man gärna tar det lilla extra besväret ;) Är tyvär pälsalergiker själv men överväger ständigt att skaffa husdjur ändå. Har varit nära att få mig hund, katt och iller hittills men då det hela tiden kommit saker emellan mistänker jag att det inte riktigt är tänkt att jag ska ha ngt.

#31 en liten ogiftig orm kanske skulle passa damen? Det finns små snokar som är otroligt tåliga och lämpliga. Men inte en giftig och inte en stor.. det behöver du har mer erfarenhet av och träning i innan det.

#32 Ja, du vet ju min senaste lilla dröm om en fysisk orm som sällskap (Har redan en bland mina andedjur). Bäst gillar jag ju de stora kramisarna men jag vet att du har rätt där, så kanske kunde jag även hitta en mindre jag kunde trivas med… Dock har jag där kommit underfund med minuset att min mor vägrar besöka mig ens om jag har en i ett terarium… så jag får nog avvakta med den med… *suck*

#32 Ja det är det ju faktist inte värt. Så kanske du kan värma upp med att sända henne en gummiorm? :P btw.. ha rinte kunnat planera. komme rinte åt min kalender just nu. Får kolla på det imorogn. Denna kvällen är slut.. snart.. jättesnart.. Typ.. nu.. eller snart..
Vill inte.. :D Att logg aur och lägga mig är detsamma som att lägga bort kontakten med alla här.

#34 *S* Med följd att hon antingen dör i hjärtatack eller att hon tar huvudet av mig nästa gång vi ses :P
Gör du det… Har som sagt pratat m. Faye som kanske gör oss sällskap och så har svart mask visat intresse. Hoppas att höra av fler :)
Förstår det :) Men imorgon är en annan dag som det brukar heta… Natti natt :)

Det skulle vara kul att träffa Fey.. om det är den jag tänker på. Har för mig att du har två stk. Den jag tänker på huserar inte i örebro. Ja det skulle vara mig en fröjd att träffa svartmask med! :D Men nu tänkte jag på Fey för var det inte hon som pekade mig vägen till dig Lia_fail? Eller hette hon något annat som påminde om det?
Oh btw.. hur tar sig ut till platsen du hade i sinnet och kommer jag mig hem samma dag?

Oh.. Jag fick precis höra planer som jag behöver ta med dig privat. Men de betyder att jag inte kan närvara i Örebro.. tyvärr.

Synd :(
Hon som pekade dig till mig var Feyline, Faye är en annan.
Men vi får prata bättre på telefon…

Kom på det… Svartmask…
Om du dyker upp nu till beltaine så kunde jag ju se till at ha fjädern klar tills dess :) så kan vi diskutera vad du vill ge tillbaka sedan :) Vilka är dina favorit färger? Av guld, silver och brons vilken gillar du bäst och har du ngn favorit sten? Har du ngn runa som betyder mycket för dig? Allt kommer inte att ingå men det är sådant som kan användas till att göra handtaget bättre och fjädern mer personlig :)

Kom igår natt på något som jag undrar över lia_fail : Finns det någon speciell anledning till varför du förvarar fjädern just i frysen?

#40 om man lägger fjädrarna i frysen kan man hoppas på att den lille fjäderätaren och andra eventuella ohyror försvinner.

#41 tack. Det var ungefär så mina tankar gick inatt men då vet jag iallafall att jag inte var helt fel ute heller :)

Andra steriliseringsmetoder är ju inte lika bra… till exempel en kokt fjäder gör ingen höna rättvisa.. :D

#43 :P nähä? varför inte det? *s*