Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 1863 ggr
BranDuir
0

Dagens Glädjeämne 21/4

God Morgon alla vänner!

Sitter och tittar ut över ett frostnupet landskap….lite frost har det varit i natt….men det är bedårande vackert ….korpen kom med uppmuntrande tillrop när jag var ute med Hunden….träden knoppas ordentligt…..denna tid ..är livet härligt…det spritter i kroppen, och dagarna fylls av hopp…

May your day be Blessed

BD

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Hias
0

Godmorgon kära broder men nu har du stannat till i tiden De är den 21 idag  broder Skrattande Här lyser fadersol så underbart och jag ordnat Krax frukost /nya bad och fot salter som skall stå och dra lite två nya (dreams,yasmin) blir nog att ta sig en vandring till skogs om inget kommer ivägen för dagen. Blessed Be Hias

Anco
0

Kan inte annat än hålla med. Visst är det ljuvligt ute nu, även om det är lite kallt…. men den vita frosten i gräset som krasar sprött och fåglarnas sånger,samt alla vårens mustiga dofter som stiger ur jorden är en tavla som ingen konstnär kan återskapa.

Kramar till Er alla BB

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

BranDuir
0

#1 Tack för påminnelsen…tur att det finns en metod att rätta…att göra en lapsus ogjord….tänk, det skulle man haft i vardagen oxå…*S*…

Hias
0

""Morgonkram till dig broder Branduir"

SEViking
0

God morgon gott folk

Jag hade nöjet att köra i natt och se den fulla månen gå ner för att lämna plats till fader sol, strålande gryning å jag körde mitt emellan di båda, som i en tunnel.

Härlig är dagen, och även framme vid målet strålar solen.

Ha en bra dag

SEV Oskyldig

Cristine
0

God Morgon alla! Våren har en särskild doft som gör att man blir alldeles salig.  Jag går omkring i trädgården och tittar på alla de små skotten som kommit upp. Kramar.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Iram
0

Godmorgon!!

En ledig dag, sååå härligt! Solen skiner och idag blir en utedag med krattning, trädgårdspyssling och fika i bersån. Underbart!

Kram Iram

Hadina
0

God morron systrar och bröder!

Här skiner solen, men det är fortfarande kyligt ute, bara ett par plussgrader..

Önskar alla en givande dag, själv ska jag iväg och storhandla.. skönt och fylla på lite. 

_

Brightest of Blessings

_

Waara
0

Vilken dag! Godmorgon…det ser ut att bli ett fantastiskt väder..önskar sol till er alla!…sköt om er allihop,

#5,Skönt att du e hemma..bra du fick sällskap av sol & måne…

BB//W

Brokenfether
0

Gomorron alla samman….sol hos mig åter igen denna ljuvliga dag..*L  Må er dag uppfyller alla era önskningar…/Broken

varulven
0

godmorgon! Idag fyller jag år! GRATTIS MIG!:)

Coturnix
0

Verkligen! Stort GRATTIS till Dig!!! ;)

Har precis "printat" ett ruvschema så nu ska kläckaren sättas igång. Så får vi se om det blir små gässlingar om trettio dagar eller kanske blir det någonting helt annat…;)

fairytindra
0

Ja godmorgon säger jag med. Även här lyser solen. Idag tänkte jag göra en trumresa …försökte för några kvällar sedan men hostan gjorde att jag inte kunde koncentrera mig. Så jag gör ett nytt försök på dagtid. Därefter kallar plikten och jag ska gå och jobba. Ha en bra dag kram till er alla Tindra

BranDuir
0

Jättegrattis Varulven!….may your upcoming year be blessed twice the amount you wish!

Sofielunsen
0

Grattis varulven :) Hoppas du får en jätte bra dag!

Alvljus
0

Grattis Varulven!! :)

Idag är jag jublande glad över att det "bara" är 16 veckor kvar att jobba på detta förfärliga ställe, där jag vantrivs! Jag har ju gjort slag i saken och sökt en massa utbildningar till hösten och räknar iskallt med att komma in, särskilt som två av programmen är på högskolan där jag själv jobbar och jag vet att det alltid är runt 20 platser kvar. :) Vilken härlig känsla att finna en utväg ur en situation som kväver en!!

BiGavia
0

Dagens glädje ämnen är många.

Igår var det djurdag såg rådjur och räv på nära håll. Har varit och tittat på sjöfågel idag och hört hur vattnet kluckar mot iskanten.En underbart stålande upplyftande dag.

Grattis Varulver skräm inte ihjäl alla på Tuna inatt nu! Mycket verkar vara på gång Trumresor, äggruvning , ändringar av livsstigar , bad/fotsalter och övrigt vårbestyr.

Må er dag bli Välsignad

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Waara
0

#11 Varulven,grattis grattis!

Blodeuwedd,grattis på namnsdagen!

BB//W

Veyla
0

Glädjeämnen är ju skälvklart Varulvens födelsedag;)

Sen blir det att titta på teater för min del. Bra mycket bättre än att titta på film:)

Blodeuwedd
0

Godmorgon alla. :)

Glädjeämne för dagen… Jag vaknade av två olika SMS innehållande "Grattis på Namnsdagen" och eftersom jag sällan eller ens någonsin får såna så blev jag ju glad.

Solen strålar från klarblå himmel och det blir en dag i trädgården.

BranDuir
0

Grattis på namnsdagen…..hmmm….visste inte det var Blodeuwedd idag…:::*S*S*S*

Blodeuwedd
0

#21 Nä visst är det märkligt… ;) Fast du borde väl ha den kalendern.. *tycker* och tack i alla fall. :)

Tack rara Waara. :-) Kram på dej söta syster

BranDuir
0

#22  jo visst  vännen…men där herter dagarna…monday tuesday osv…..det är bara i Sverige man firar att man heter…*S*…rätt kul faktiskt….så Grattis igen…Kram!

Blodeuwedd
0

#23 Jag fick inte namnsdag förns de gjorde om almenackan, innan dess var jag utan.

Kyss Tack igen!  

Jag fixar på kaffet… namnsdagskalas här i stugan/trädgården idag,

Välkomna!

BiGavia
0

Grattis på namnsdagen, men kan tyvärr inte komma och dricka kaffeFlört

Blodeuwedd
0

#25  Tack! Du får ta en själslig kaffepaus. ;) I tanken kan du vara med..  *s*

isnornin
0

Godmorgon! Jag har varit ute på promenad i 1 h, levererat fika till min lilla grodväktare De har tur med vädret! Tog en massa kort, lägger in lite senare.

Är så glad över fräknarna jag fick efter en heldag i solen i går!!:)

Har nu mumsat på ett äpple med kanel på gott;) nästan som paj, kaffet är gott!

Ha en bra dag allihoppa!!

Grattis alla som har något att fira!

MVH Isnornin

Waara
0

#24,vilken tid?…   :-)

Kram fina du/systra mi//W

Lorelai
0

Idag är en högst märklig dag.. den är i sanning helgad.

Jag är vaken före barnen.. Bara det är udda. Sedan är dem på strålande humör. Den store pojken muckar ingenting utan dansar och trallar från det att han vaknar, hela vägen till sitt dagis och ja.. Jättemärkligt. Inte ett enda skrik av protest..
Den lille var på glatt humör vid överlämningen idag, han grät ingenting utan vinkade hej då med ett slött smil på hakan.
Ja idag är så märkligt att jag till och med bakade en äpplepaj till, idag med hjärta på. Hallen är ostädad.. men pajen blir god senare. :P

Föräldrarmöte på dagis om mindre än en timme.. blir intressant.

Välsigne denna dag, den är mycket god mot oss.

Waara
0

#29 fantastiskt god..något speciellt händer här med…

Så roligt att se att det händer fler…delad glädje är dubbel glädje…!

BB//W

Jodrena
0

Jag kunde inte sova ett blund inatt. Så fort jag la mig ner började det snurra, jag trodde jag skulle svimma och hoppades nästan på det för att slippa ligga där i mörkret och plågas av trötthet och yrsel. Detta resulterade i att jag missade en arbetsdag =/ och fortfarande är jag yr i bollen, vet inte vad jag ska göra åt det.

Dock är det ändå en härlig dag och känns nästan bra att få vara hemma och njuta av den :)

Waara
0

#31..stackars…har/kan du meditera..?..eller kanske möjlighet att hämta energi i skogen…? ska prova nu,jag… har inte heller sovit mer än nån timme…jag förknippar det men "la luna"..fullmåne…sömnbrist..

//W

Outrageous
0

Jag har verkligen haft mycket att läsa ikapp här på forumet efter att ha varit bortrest över helgen. Har dock haft en underbart rolig helg och veckan börjar bra med ett underbart väder. 16,9 grader ute i skuggan nu! Helt fantastiskt!

sanaya
0

Solen skiner, ute. Väntar på att gå ut med mina barn nu snart, jag längtar efter att komma ut!

Drog inget vidare kort svärd9:an, jag tror att det är för att jag överdoserat i helgen med att prata med min mamma. Men det är alltid lika spännande att dra ett nytt tarotkort för en dag.

Har sovit dåligt, men kaffet får mig alltid pigg! Och så gott!

Ha det gott!

Jodrena
0

#32 ja, jag funderade också på om det kanske är månen som låg bakom nattens osömn. Är bara så yr att jag inte riktigt lyckas meditera eller någonting …hm.

Hias
0

Jag får sån kraft av fullmånen jag så jag kan dock inte sova för den skull blir som en energiknippe som inte kan komma till ro alls ….

Hadina
0

Hej alla! Vilket underbart väder vi är välsignade med! Får sån energi av det!!

Och i postlådan idag låg ett sött brev *L* Tack snälla rara isnornin för din gåva till mej.. Ska sätta mej sedan i lugn och ro och läsa det!! Skummade bara lite.. verkar mycket intressant.. så hjärtligt tack än en gång!!  Kramar!..BB

Lorelai
0

Dagens helighet är kvar.. Tusen varma tack Hias, barnens påsar kom idag. :D Ja vattnet med, låg ju i samma påse. Jag skall göra med dem som skrivet.
Jag har dragit på mig en förkylning så jag är slö nu för kvällen. Det är broder Sols värme som har blivit för myket för mig. Allt damm som yr upp..

Hias
0

#38 Må nu påsarna fylla sin funtion för dina söner och att du frisknar till snart jag skall lägga en extra tanke för eder i kvällens tid då jag mentalt är ute och svävar runt.

Vandra i frid och skönhet nu Häxkramar….

Blodeuwedd
0

ÅÅ jag gick nyss iväg till brevlådan efter att nästan glömt bort posten. Å vad fanns det där???

Tack rara söta Hias.. det doftade så gott i hela lådan.  Nu i kväll blir det fotbad.. garanterat. Tack å tack å tack.. Å tack för resten oxå vännen. Kyss Puss på dej.

BranDuir
0

jaaa..jag har oxo fått post ju….Tack syster Hias

Hias
0

#40 du vet att jag finns här /hoppas att de hjälper dig på din väg nu #41 hoppas de föll dig i smaken och att glöm inte att vända flaskan upp o ner lite då och då när du inte använder renings/cermonivätskan …Häxkramar Hias

SEViking
0

Ååååå det har ja glömt, fy mej.

Tack rara lilla ärta för spikklubba-fröna. Håll utkik i brevlådan, kanske kommer det ett paket nån dag.

SEV Cool

Darkmoonia
0

Grattis Varulven!

Glädejeämnet idag var att min rara familj hämtade mig efter en låång sejour i den stora universitetsstaden med bil och nygräddad pizza.

BranDuir
0

jag är glad idag för nåt väldigt privat och fint har hänt mig i slutet av förra veckan…och det blir bara bättre….

Brokenfether
0

#45 Va roligt för dej BD..Skrattande

Lorelai
0

#45 Välsignelsen fortsätter att sprida sin glädje. :D Inte helt utan att nyfikna jag blir.. ja nyfiken.

Just.. för just nu känner jag mig en smula piggare. Jag kan ligga sjuk idag och imorgon.. men inte onsdag. Skall offra häcken av mig här ikväll.. ja inte boskatvligt da. :D

BiGavia
0

#47 Åh, va roligt att följa din dag blir så varm ända in i hjärteroten, som om jag hade en lovikavante runt den.

Denna dag var dej väl unnat. vet att det låter suspekt men jag har haft dej i tankaarna idag till och från, och har ingen susning varför.

BranDuir
0

#47….se där….*S*….det  hjälpte visst lite iaf…*S*

Waara
0

Hias…tack för de magiska påsarna..med de vackra tygerna o underbara dofterna..och tack snälla söta fina du för kuvertet…du visste vad jag behövde…du besannade mina innersta,häxa som du är :-) …Bless you! 

Välsignad var dagen vi närmar oss beltaine…jag längtar…

Sovgott alla! BB//W

Blodeuwedd
0

Godnatt Waara kram till dej

Lorelai
0

Aw.. ni är för goa. Ni där och maken här.. han kokade mig sin egen brygd han. Ja Askfisen några teorier där har jag inte. Kanske kopplat till de tankar jag har om er alla här lite nu och då under dagen. Jag tror inte det går en enda synlig medlem mig här förbi och ni har alla fått sig en smula signande tankar utav mig idag.
BranDuir.. :D

Hadina
0

Hias!.. nu är jag så nyfiken på KRAX.. kan du inte försöka fånga honom med kamran!!.. BB

Blodeuwedd
0

Ett dagens glädjeämne.. Hittade en borttappad vän. *glad i hjärtat*

Waara
0

#51 Godnatt Blodeuwedd..1000 kramar till dej….

#54 ;-)

Godnatt alla!

//W

Hias
0

#53 systrami hade en bild på han ifotoalbum tidigare..