Häxor iFokus

Häxor

Etikettpyssel-och-kreativt-skapande
Läst 3188 ggr
isnornin
0

Tenntrådssmycken?

Är det ingen som gör smycken av tenntrådar?

MVH Isnornin

Lorelai
0

Inga ni vill ha. ;)

isnornin
0

jasså???

MVH Isnornin

isnornin
0

gör du?

MVH Isnornin

Lorelai
0

Ja det finns nog ingenting vi inte ger oss in på här. ;P Men just med tenntråd så tycker jga inte att jag har kommit fram till den visionen jag har. Alltså jag blir inte nöjd.
Men jag gör ju självklart försök för er systrar och bröder om ni vill. Jag gjorde alla mina smyken till bröllopet och jag har gjort smycken sedan sålda på Tradera.

_RS_
0

Wire-wrapping kan man göra med både silver och med tenn. Men tennsmycken tycker jag gör sig bäst mot läfer eller på träbakgrund. Sedan kan man använda koppartråd med ;-).

Silver är dock mest tacksamt att göra saker av. och guld. Smyckesguld har faktiskt en mycket låg smälttemperatur och är lätt att arbeta med, men det blir ganska sprött om man gjuter ojämnt. Det skall svalna mycket långsamt.

Metaller vill inte gjutas, metaller vill omformas. de är helt enkelt inte tack-samma(!) i gjuten form… hehehe

isnornin
0

Jag har ett armband jag fått för 13 år sedan, då var min dotter 1 år, hon fick också, det är så litet och sött;) Hon vill så gärna ha ett nytt…..Hon har bett mig hålla ögonen öppna på marknaden i sommar… Vi får se vad hon gör för något som hon kan byta med isf…;)

MVH Isnornin

Lorelai
0

Ta en bild på den vet jag så skall vi se vad vi kan få till. :D

isnornin
0

ok

MVH Isnornin

isnornin
0

min dotter är ute och tar bilder på allt….

http://www.tennarmband.com/

men jag menar något liknande dessa… har du andra förslag?;)

MVH Isnornin

Hias
0

har ett sådant armband som jag dock har haft i många år och nu har knappen delats sig och gått av …

isnornin
0

aj vad synd

MVH Isnornin

Hias
0

Ja #11 och undrar vart jag skall lyckas peta ditt i stället en träbit ell dyligt. BB Hias

isnornin
0

#12 ja det borde väl gå bra

MVH Isnornin

Hias
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

enbild inte så bra kanske sänder en till under

Blodeuwedd
0

Jag fick ett svart för sju år sedan och för ett litet tag sedan gick öglan sönder som man knäpper det med. Jag hade det på mej jämt. Utom när jag duschade. :) Jag har även ett naturbrunt som jag inte tycker om alls.

Hias
0

#15 om du vill kan vi gärna göra ett byte jag älskar dem/Häxkram Hias

BranDuir
0

har ett som är specialgjort till mig….av Anneli Sörlin i Hoting…hon som gjorde bröstplåten åt Roger Pontare…..tillika lärare åt mellangrabben min

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

isnornin
0

#14 det är ett sånt jag har… min dotter har ett pytte litet;)

MVH Isnornin

Blodeuwedd
0

#16 Jag vet just för dagen inte riktigt var det är ens. :-) Kan tänkas att nån av mina döttrar snott det. Men ingenting är omöjligt. Vi får se om jag hittar det i såna fall tar jag med mej när jag kommer. Jag fick det i födelsedagspresent av min kusin.

Hias
0

#19 du har så rätt inget är omöjligt allt har sin tid, va skoj systrami#18 att de är just ett sånt och va gulligt me ett som är i mindre stolek skall försöka laga de jag har på någe vis.

BranDuir
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

som ser ut så här…*S*

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

isnornin
0

Snyggt!!

MVH Isnornin

Lorelai
0

Ja jag tänkte mer närbild på mönstret. :P Men ja.. jag skall se vad jag kan få till, men utlovar ingeting. *snörvel*
Har en del annat på görolistan som har ramlat bak nu med förkylning och grejer. 3 dagar är ganska mycket arbetstid.

_RS_
0

Ingen fara… jag klarar mig några dagar till, utan större problem ;-)