Dagens Glädjeämnen 23/4
God Morgon alla vänner!
Hopp…
May your day be Blessed
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Morgon kära Broder BranDuir /samt systrar och bröder här i stockholm vaknade jag till -4grader men sol som sken .Jag va uppe tidigt redan vi 5tiden ,har sänt min stora son till skolan redan han har ca 2timmars resväg me kommunala färdmedel(han går Djur /växtliv på en friskola gymnasie) Skall idag hjälpa till i mina småtösers klass dom skall iväg tillbadhuset och deras fröken undrade om jag kunde följa med dem. Så dagen blir lite aktiv me dem så jag lär vara borta från eder här inne ett tag.Men har eder me mig ändå. Nä dags för lite morgonfika här BlessedBe och må dagen giva eder fröjd. Hias
Gomorron BD och alla er andra..*L Solen lyser sina morgonstrålar på ett 0-gradigt landskap och frosten glittrar i gräset. Kaffehurran puttrar och om några timmar kör jag ut till torpet för att börja rensa årets första ogräs…*L Blir en heldag i solen med fika utomhus och fågelkvitter i öronen…härligt!
Må er dag uppfylla era önskningar…/Broken
#0 Oj,där ser man …hoppas du giva oss mer imorgon…:-) ?
Fick sova …det räcker så länge,och det tackar jag för.
Ha en bra dag ,alles.
BB//W

Godmorgon!
MVH Isnornin
#0 ??
Jag vaknade till en underbar sol… börjar bli en vana nu känns det som. Ska in till FU där vi har öppet hus idag också. Det är kul med folk som kommenterar och tycker om mina "alster".
Ha en underbar dag allesammen !! BlessedBe
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

här är oxå sol. Har ätit lite frukost framför burken och ska strax hämta lite kaffe. Det blir säkert en bra dag i dag. Tänkte ev stavgånga till jobbet. Det är ca 6 km och tar lite drygt en timme. Jag försöker att göra det minst en ggr per vecka , men jag gick i förrgår så jag känner fortfarande av det lite i ena foten.
Så det blir mest jobb för mig i dag. Ska jobba med en tjej som jag umgås med någon gång då och då så det blir kul. Vi har varit jobbarkompisar i 6 år nu så man känner varandra ganska bra nu. Vi tänkte ev beställa lite thai-mat i kväll kram tindra

Hopp är ett bra ord BD, ett ord som vi skall vara fulla av idag.
Hoppfulla för att solen kan få sprida sitt ljus och sin värme över allt som gror, så de blir starka under dagen inför natten som på vissa platser fortfarande frostar.
Hoppfulla för vår att det går bra för vår vän som är på sin intervju idag.
Hoppfulla kan vi vara för mycket och jag ser det som en uppmaning att skriva ner våra hopp för dagen. Att hoppas är ju en glädje i sig, då det visar att man inte kastat in handduken och gett upp en dröm eller tanke.
Jag hoppas till exempel att kaffet blir klart snart jag eftersom jag misslyckades med en kanna :S.
Solen tar bra här, såpass bra tt vi nog får gå ut och vattna mot eftermiddagen.
Hopp till er som saknar det just nu.
//

God morgon! Idag känner det lite bättre än igår, igår var nästan en sån dag som man kunde spolat över helt och hållet.
Idag ska jag träffa min kära gudmor och gudfar samt städa upp lite i kråknästet som det börjar bli här hemma. Ska försöka lära känna mina tarotkort lite bättre idag också. Har ju varit borta en tid men dom ligger där och lockar i kistan. Ska se vilka dagens tre kort blir :) Hoppas ni får en jätte skön dag allihopa

Godmorgon! Idag jobbar jag bara till fyra, det är bra. Sen ska jag hem och måla

Ber om ursäkt om mina vanliga glädjeparoxysmer uteblev denna dag…ligger bara inte på topp idag…hyser hopp som jag skrev men hjärtat känns tungt….lämnar över allt till makterna idag!
May your day be blessed!
BD

#10 kanske är efterdyningar efter att du löpt amok på häxträffen i min dröm inatt ;)

#11 *skratt* tillhör den behärskade typen…löper endast amok om någon ger mig vatten efter midnatt…*S*

Jag är glad och lättad över att jag idag slutar på mitt ena jobb. Under ett par månader nu har jag haft två jobb PLUS drivit mitt eget företag, känner mig lite sliten kan man lugnt säga. Boken jag skriver på har fått vila, fritid har jag inte haft på evigheter och livsglädjen har stundom tynat bort helt. Men nu är jag alltså fri från ett av jobben åtminstone! :)
#12 då får vi väl se till att du håller dig till öl på Beltainne. *L*

#12 haha och tydligen om du glöömer ta med dig kudden på häxträff! ;)
en annan br sak med dagen idag är att jag fått klartecken om att jag kan komma på intervju på en skola i samband med allas vår stora dejt i Dalarna istället för i maj/Juni. Det är perfekt" då slipper jag ekosta TVÅ resor till Dalarna :)

_Det ser ut som om du har haft mycket en tid. Det är skönt att vila emellanåt. Det kostar inte pengar att vila, man får bara in mindre. Det är min åsikt.
Lev ut lite av den inspiration du ger oss här, på dig själv så skall du se att det knallar på gott. Du verkar ha så det räcker.
//

#16 Tack. =)
Mmm, jag håller på omstrukturerar mitt liv. Det är svårt när man är rastlös och energisk till sin natur, därför att jag känner mig sjuk i själen om jag tvingas till stillhet. Men sedan vi köpte en bit vildmark med en liten stuga på i somras har jag hittat ett ljuvligt sätt att komma i balans - att arbeta med marken och med byggande. Det är för mig den skönaste vilan, att låta all den där energin flöda ner i den mark jag älskar.
Företaget är under avveckling, och i höst tar jag tjänstledigt från det jobb jag avskyr, för att börja plugga igen. :)
Det får bli ännu ett av dagens och livets stora glädjeämnen, att det går att förändra sitt liv bara man vågar.
Glädje…ficken kvinna att se att hon var stark nog…o själv hade alla svaren…fick en kram nyss…det är glädje det…hopp…
Glädje…fick en kvinna alldelens nyss att se att hon själv är stark nog,bra nog…o själv har alla svar hon behöver…fick en kraaam nyss…en sån där hård,go o härlig en…det är en glädje det…..

Nu skall jag ta och försvinna ett par timmar för att vara me mina småtöser i skolan ett par timmar men jag kommer åter till eder under kvällen Jag har eder me mig i tankarna BB Hias
Dagens glädjeämne att få vakna till fågelkvitter och solsken. Det har varit mycket att göra på olika vis den sista tiden och jag har inte tagit mej tid i skogen som jag brukar och det känns idag. Lite tungt och mycket tankar.
Jag blir glad av att läsa allas era inlägg här och tänker för mej själv att det är konstigt att det kan kännas som om ni är min familj. Nu ska jag torka mina tårar och gå ut i solen.
Kramar om er alla med en BW kram

Sannerligen om inte dagen blivit lite bättre än den var i morse….hjärtat känns lite lättare….och glädjen har åter infunnit sig! BLESS!!!

Skönt att höra broder Branduir och nu får du ha koll på postis de närmaste dagarna Bless you Häxigaste Kramar..

Igår kväll började killen äntligen prata om att flytta ihop. Jag har fört detta på tal så många gånger att jag gett upp, och nu (kanske har han läst på min hemsida *s*) tog han plötsligt upp det själv :)
Detta i samband med att jag om ett par veckor ser ut att bli vräkt (!) kom ju ganska lägligt. Han pratade visserligen om efter sommaren men kanske blir detta en spark i snabbare takt då.
Nej, jag har inte misskött mig, mina grannar blir t.ex. alltid rädda att jag ska flytta när jag bytt möbler m.m. för de vill gärna ha kvar mig som granne hehe. Det handlar om politik. Att bli vräkt av politisk anledning känns mycket konstigt faktiskt. Men eftersom jag ändå haft för mig att jag ska flytta och redan är i full gång att leta ny boplats så bekommer inte detta mig någonting.
Alltså finns det något att glädjas åt även idag trots tusen tårar och svullna ögon :)
#23 Va skönt att höra Druiden..en blir ju rent orolig för dej..
Hoppas nu den bara blir ännu bättre innan kvällen…Kram

#25 Hur kan man bli vräkt pga politik?
Vilken elak hyresvärd.

#25 ja de va bland de märkligaste jag hört av politiska skäl???
Herregud då borde min hyresvärd slängt ut mig för länge sedan ,jag som har hela utedörren full me häxiga bilder ,pentagram,BlessedBe skyltar gudar och gudinnor.Min balkong är de ett stort altare som man gott och väl kan se och kvastar som hänger och dinglar alla rökelsebålar som tänds vindspel som klingar mm Men inte ha de sagt någe och när de kommit in i mitt hem sett hur jag bor(Som en bohem mer eller mindre ) mitt altare och div annat som lyser upp att jag är jag de vet dom och har bott här i samma lägenhet i 10år nu och aldrig äns hört orden tas ur någons mun….

Gud så vackert nu bli man ju lite avis hehehe#29 systrami Bless your day!

#29 Så härligt…..Grattis vännen min!..det är du värd….måste vara från en mycket kär vän…!

#32 Wownågot liknande har jag aldrig sett - i naturen alltså 

Åhh vilken snäll padda som bär sin lille kamrat som inte orkar gå själv….*****ASG*****

Ha haha 

#27, #28 ja, det har alltså egentligen ingenting med mig att göra. Det beror på att jag har bott här i 5 år i andra hand och föreningen vill inte ha hyresgäster i andra hand, för de vill känna och veta vilka som bor här. Efter fem år tycker jag ju att de borde känna mig men….. det är deras politik som avgör saken , själva hyresvärden är jättego och har försökt hjälpa mig. känns ändå som den konstigaste anledningen. Alternativt kan jag då köpa lägenheten. Efter att ha talat med killen som inte vill flytta ihop än, blir jag nog tvungen nu att köpa lägenheten, helt i onödan eftersom jag snart ska flytta…
Jag orkar inte med nåt krångel just nu :( tycker jag får kämpa på tillräckligt som det är i livet nu.
#23 Sååå skönt att du är ditt vanlia jag igen*L* Så vi kan se fram emot ditt vanliga poetiska sinne imorgon bitti !!

sannolikheten härför torde vara tämligen stor….
tackar vi för hihi

Tänk va lite kan göra så mycket /Min ena dotter kom just in me en ny kompis och fria som mina barn är och speciellt E som är en kopia av mig vill ju genast visa upp hur vi ha de här hemma. Då säger hennes nya kompis Åhhhhhhh va ni har mysigt så här skulle jag vilja att vi hade hemma oxå .Var på jag frågar hur menar du då vännen? Jo säger tjejen att de är som att komma in i ett sagohem me alla ljus och bilder samt fina saker ni har.
De kan jag säga är en glädje att få höra och E min dotter gick glad som en spjuver ut me sin nya vän..
#40 Ja,dessa barn är underbara..*L Va roligt att höra….Kram

Har visst ett till glädjeämne idag. Har fått en DVD på posten som ska tittas på idag. En gammal engelsk film/dokumentär från 1969 som heter Legend of the Witches där man bl a ska få se ritualer med Alex och Maxine Sanders. Kan ju bli kul.
#42 Åhh.har du driv-in-bio på gården…vill oxå se…

Ja visst är de #41 systrami och tycker de är så skönt då barna verkligen trivs då de kommer hem hit och inte tycker att de är skrämmande/De flesta som jag känner vars barn leker me mina dom vet mycket väl vem jag är och va jag gör och hitintills så har jag inte fått någon negativ reaktion tvärtom,har tillomed föräldrar,skolpersonal mfl som ber om hjälp av mig ex imorgon så skall jag överlämmna en magipåse till en Fritidsfröken som frågade mig om jag hade något som kunde fylla henne me energi. Så jag möts mest me öppna armar och de tycker de är härligt att jag vågar vara den jag är 24timmar om dygnet 365dagar om året…
Du är en raring Hias.. för att du är du.. Kram
Med sådan öppenhet som du har och vänlig själ,förstår jag om folk öppnar sina armar för dej..*L Låter verkligen härligt.

Hehe, vi kallar "de andra" fördomsfulla som inte förstår sig på häxor, min visst är vi själva också litet fördomsfulla som tror att de endast tror ont om oss… underbart Hias :)

Tusen varmaste till eder båda #45 och #46 systrarmi och jag längtar tills vi möts Irl #45 de är ju dags nu efter så lång tid vi känt till varandra /Ja de är ärlighet och öppenhet som man oftast lever godast på och en evig vinst i livet. Men ack om man kliver fel hos mig då blåser jag veck dem i all hast över min högra axel. Jag anser att vi alla inom häxeri och liknande har lika stor rätt att få synas precis som alla andra olika kategorier av människor .Jag älskar alla som vandrar på vår jord som har ett hjärta som glöder men ack om de fylles me svart sot nä inget för mig. Puss i pannan på eder /Hias

Ja vad kan jag tillföra… Jag säger som BranDuir… Jag har HOPP!
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

#49 ja du tro,hopp och kärlek kan man komma mycket långt på men inte om man lurar sig själv eller andra.Ärlighet och ståndaktighet är ett mycket viktiga begrepp om man skall klara så väl motvind som medvind under ens resa genom livet.Av varje motgång brukas de föddas en ny framgång…

#50 ja …och jag har alla tre ..*S*

#51 broder de vet jag om någon att du har till 100% BB Hias

Klockan är 19.13 den mest ljuvliga sol skiner över nejden…..har nyss begått grilldebut…på elgrill men dock…..en kall pilsner till det och en god sallad..plus 19 i skuggan…..kär och galen….kan inte vara bättre…*S*

#53 Nej kan nog inte det!! Låter toppen:)
MVH Isnornin
Härligt….tråden sprider ner glädjen igen… :-)
#30….. läst den…det du skickade…ser saker…du sett… ;-)
BB//W

Visst är de härligt ute nu och Broder vilken underbar känsla att få ta sig an första grillningen MUMS!!!! Ja här håller jag på och försöker få in mina små som absolut inte vill inse va klockan är utan tycker som så Mamma fader sol skinner på oss än så varför behöva sova???? Opssss ha de skola imorgon då kanske… Skall fortsätta min kamp me att få in dessa små trollungar hehehe
Dagens glädjeämne idag…….
Vandra i Ljus å Skönhet

Det har varit en jobbig em. Men man ska väl se det positiva i det negativa… när solen kom fram imorse hoppade jag i skorna, med korg i hand, gick till skogen, hamnade nere vid siljanstranden, satt där en stund o njöt. vandrade till baka mötte min syster som inte var hemma när jag gick (hon han ut strax innan jag gick förbi hennes hus), men hon bjöd på te o hemmagjorda kakor (mums), satt där en stund, fick blommor av henne, hem o planterade! det var min fm:)
MVH Isnornin
Glädje..mer glädje..altaret börjar ta form..tittar på era fina bilder…försöker…
#58..mysigt…
Ha en god fortsatt kväll!
BB//W

låter underbart Isnornin!