inspiration
Hej på er!
Har nyligen läst Freja - Sagan om Valhalla och Idun - Sagan om Valhalla av Johanne Hildebrandt. Jag har verkligen fängslats utav berättelserna som författaren skildrar. nu så vill jag tatuera något som står för det fornnordiska/mytologi/vikingar ja, allt som man kan inspireras ifrån. Jag har länge funderat på ett vikingaskepp men jag vill ha någon kvinnlig gestalt bakom det hela oxå… Några tips? jag är inte så insatt på vilka gudar/gudinnor som finns, och vill samtidigt hitta något som är "rätt" för mig. Därför undrar jag om det är någon som vet nån bra sida/forum el. liknande med bilder på kvinnliga krigare/gudinnor etc? Så man kan fånga upp lite inspiration?

nej.. men jag är på väg.. ;) håller fortfarande på med Idun-boken

Köpte fördömd igår :)
Mycket bra böcker allihopa!! :D
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Jag har bara läst "Fördömd", de andra tre har jag faktiskt lyssnat på. Tomas Bolme läser de två sista i "Sagan om Valhalla" på ett helt fantastiskt sätt.

Ja dom är otroligt bra alla fyra böckerna ..

jag har precis läst boken fördömd och jag tyckte den var jättebra. Jag försökte dock att läsa den direkt efter att jag läst freja triologin men det gick inte. Det kändes helt fel eftersom de var så olika så det tog mer än ett år innan jag blev mogen att läsa fördömd kram tindra