Dagens Glädjeämnen 22/4
God Morgon kära vänner…..
Midnattstimmen har passerat, natten är här…gick nyssens en promenad med Hunden….Gammelmor Måne hänger lågt över trädtopparna, stjärnorna tindrar….luften doftar förföriskt av vår….fullständigt underbart ….nu får hoppas att den kommande dagen kan bjuda på lika mycket gott för själen…
May your day be Blessed!
BD
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Jag missar nog morgonkaffet här så..
Jag önskar att denna dagen blir lika välsignad som dagen innan. Det är min högsta önskan, att få dela denna välsignelse med er har glatt mig mycket.
Jag är dig moder tack skyldig, äpplepajen föll visst även dig i smaken. ;P
Väl mött både natt och morgon.

Sitter här och tittar på månen och ska strax gå och lägga mig. Det har varit en fantastisk dag, jag har bara njutit av tillvaron. Solat mig och bränt ansiktet och bröstet (aj), cyklat, läst och gjort lite bilder i datorn.
Hoppas vädret håller i sig i morgon. Jag såg att magnolierna har börjat slå ut redan. Det finns ett koloniområde strax intill här och där råder det full aktivitet nu efter vintervilan.
Jag önskar er alla en riktig fin tisdag!

Jag har fallit ner i djupa grubblerier de senaste dagarna men jag hoppas att dagen som kommer ska ge mig nytt ljus och hopp…för tron finns ju där :D

Jag är glad för att jag funnit er här, så mitt minne börjar komma tillbaka igen, från tiden innan jag slumrade till. Bara något så enkelt som att börja odla igen… Minnas ämnen i växter och tankarna man tänker vid insamlandet. Tillredning av infusioner.
Allt jag fick lära av min morbror innan han fick för sig att gå och bli frälst och förkasta allt han lärt mig. Det kommer tillbaka nu… Liksom tiden jag spenderade med indianerna, det jag fick lära mig då, men lagt långt bak i sinnet. Jag är glad att jag fått börja tänka igen.
Jag är glad för det detta forum gett min hustru i självsäkerhet att kunna prata med mig om sina funderingar och tankar, samt upplevelser. Tidigare har det pratats, men inte så artikulerat och ingående.
Mest av allt är jag glad för den respekten alla, oavsett inrikting och bakgrund, visar varandra här och att det vid "incidenter" snabbt korrigeras och den positiva stämningen återkommer.
Jag är inte ofta känslosam och yttrande över vad jag anser och tycker om folk, men jag är glad att få känna er och de jag har kommit att prata med, känner jag intresse och nyfikenhet inför… Jag tror jag gillar att vara här och att jag gillar er.
Så god morgon även från mig, till er alla…
Godmorgon till er alla. Vaknar till en frostig morgon… men Fader sol skiner och lovar gott inför den kommande dagen. Idag blir det öppet hus på FU där jag pluggar konst och teckning. Det ska bli roligt.
#4 Gläder mig med dig… det känns som om du har vaknat upp ur en förlamande slummer och nu ser livet och jorden i dess rätta färger igen. Välkommen tillbaka till livet, broder. *ler*
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

God morgon systrar och bröder
Fader Sol strålar i all sin prakt i dag, å jag välkomnar dagen med alla dess vedermödor.
Det ser ut som att vi får försöka klara oss utan molnen idag här i Haninge, men det ska vi nog klara av.
#4 Ja, jag är glad att du hittat hit, mycke trevlig "bekantskap" tycker jag.
Önskar alla en underbar dag
Kramar
SEV 

Godmorgon ja du broder #6 visst har vi ett härligt väder rena sommaren nästan.Solen lyser så otroligt vackert. Ska fixa så mina små kommer till skolan här om en stund sedan blir de nog att ta vara på fader sols ljusa strålar och hedra han för hans närvaro .Krax har fått sin frukost och nöjd som alltid…BB Hias

#4 rörande ord från en man som säger vad han menar och som inte verkar slänga ut såna här ord hur som helst :) mycket glädjande att höra att även du vaknar åter tack vare denna sidan, det är vi många om att uppleva!
Återigen en natt av yrsel och illamående och bristfällig sömn, har en klump i halsen som jag försökt bota med kamomillte denna morgon. Min hals är så känslig att den snabbt blir påverkad av drag om jag inte har täcket virat ända upp till halsen. På somrarna kan man se mig ligga alldeles naken utan täcke men med sjal om halsen. Förstår inte varför den är så känslig. Nåja, gläds åt solen som skiner som mitt på dagen om somrarna :)
God morgon!
SOL… en underbar dag väntar , ska tänka på er… Hoppas att dagen fylls av meningsfullheter för alla. Mannen i huset här ska byta till sommardäck..
Vandra i Ljus å Skönhet
Godmorgon godmorgon. Strålande sol från klarblå himmel.. Vedkapningen idag kommer nog att gå galant. :) får se om jag hinner klyva något annars har jag ju en del tid till det senare.
Den där veden den värmer många gånger den. Först ska den huggas sedan kapas, klyvas och staplas i vedbon. I vinter ska den sen släpas in i huset för att stoppas in i spisen. Som sagt, man blir varm många gånger!
Önskar nu er alla en fantastisk dag.. oavsett om ni är på jobb eller har lyckan att få tillbringa tid i solen.
Kraamar till er alla.
BW

#4 Vad glad jag blev att läsa ditt inlägg, Jag är glad att du och dun fru hittade hit! Det ska bli roligt att träffa er i sommar!
Efter en hämsk natt med mardrömmar (jag såg på Häxdansen;) haha, nej då) med en pälsmössa på huvudet var det befriande att vakna! Kaffet är gott! Min dotter fyller år 1/5, det planeras kalas för helaslanten! Maränger m.choklad i ska bakas! mmmmmmm det brukar ta sin lilla tid att fira henne, 3 kalas brukar det bli! Hon hade bråttom till världen mitt lilla hjärta! Det är klart att det ska firas bed dunder och brak!
MVH Isnornin

Godmorgon!
Sitter på jobbet men inte ens det kan kväva min glädje idag - ska till sjukgymnasten före lunch för elbehandling och lite annat men sen ska jag tillbringa resten av dagen i stugan. :)
Så lite frön kanske, pyssla och njuta. Det grämer mig att min kropp förråder mig på detta sätt och värker vid minsta ansträngning - jag som trivs med att slita hårt har sett fram mot att riva några uthus med kofot och slägga. Nu får jag istället nöja mig med att betrakta maken när han jobbar och sliter, svettig och med bar överkropp… Ack vilken olycka… ;-)
#3 Du har tron…känn energin vi får av alla "häxvänner" här..för en vecka sen var jag i depression…fått så mkt. kärlek via bredbandet…så de e inte klokt…hoppas du snart oxå vända skall…
…kan säga att detta forum blev min livlina,…o denna "tråd" min favorit tråd…känns som vi ger varann på något vis…den energin vi behöver…ta emot du med.
#4 Så trevligt att höra..välkommen från en nykomling till…
#6 Tack örn…tack morbror…sol på dej!
#7 Hias underbara häxa…kände direkt vilken påse som jag skulle börja med…la den under kudden…höll mej vaken hela natten (dunder kur?)…iaf. så har du en betydligt lyckligare kvinna här…kram
#0-12 Det verkar hålla i sej…välsignelsen…underbara vänner,fågelsång på morgon promenaden kl. 5 imorse,…dom sjöng som "aldrig" förr…inte bara för mej …utan för oss alla!
BB//W

Skönt att höra #13 systrami att du nu har börjat att finna din tråd i livet och som sagt va du vet va jag finns och jag tar dig under mina vingar så länge du behöver mig……Kram
#14 Jag har hittat hem… mm,Hias..det känns…
Kram//W

Bara att sätta mig här och läsa era underbara glädjor (? vilket ord) gör mig alldelles varm…
Bless you All!
BD
#16 Glädjor.. Å vilket härligt ord.. Fast visst är det så…. Så mycket värme och kärlek.
Nu kom jag på en grej.
kommer strax..
#17 Kom då Blodewedd…du vill visa oss ett bild….?
…väntar ju…..kram!
Ahhh…näee..vilken rolig tråd du skapat…kilar dit nu…

Jag steg nyss upp. Var uppe en sväng på morgonen och hjälpte till med barnen sedan dess har jag sovit, för att ge kroppen en ärlig chans att kicka igång.
Så nu när jag sätter mig här och läser den här tråden, dagens första så blir jag så varm. Fylld utav glädje. :D
Men med referens till ett samtal här IRL så får jag väl lov att behålla det inom mig, så det ger energi till kroppen att läka.
Jag blir beskylld för att vara överdrivet empatisk/sympatisk! :D (Minns inte vilket av dem han sa..)
#11 Jag vill grattulera henne med dagen. :D Det blir nog en underbart god dag för henne.
## O så kommer det att göra med. Bara du hittar den där sprickan som leder dig ut ur cirkeln så blir det nog bra. Men skriv till oss om du känner att det blir djupare och mer svåröverkomligt. Är detta något du är van vid?
Väl mött bröder och systrar- trollen vankas :)

Jag känner mig jätteglad över så mycket just nu. Fint väder. Flyttar snart. Sommaren kommer bli så underbar. Och igår åt jag kvällsmat i hamnen, vindstilla och lugnt. Helt fantastiskt.
#14 utan Hias,örn,morbröder,korp o varg så vette ….
Ha en fortsatt go e.m
BB//W

Idag ville chefen snacka lite allvar och det slutade med tillfällig höjning av mina timmar t.o.m. augusti. :D
Känns som att det flyter på just nu.

#21 Du är en underbar och strålande kvinna och jag vet att du har styrkan inom dig och du är på rätt väg nu och du vet att jag finns här för dig ialla väder. Systrami Häxigaste varmaste Kramar …

#21 ….kan bara utefter det jag känt av från dig instämma i Hias ord!

# håller me föregående talare gånger 2
SEV 
#23-25 åhhh,,titta in på väg i säng….ni får mej att le…
I feel blessed!
Bless you!

Hej alla! Idag har varit en sån där dag när jag hållt mej lite undan.. är trött och hängig..orkeslös
Men solen har lyst med all sin prakt!! Tack fader sol för det!!
_
Brightest of Blessings
_

Du skriver fantatstiskt vackert BranDuir! Jag ser allt framför mig. 
Vi är i flyttartagen och det har dykt upp något intressant som vi kan tänka oss att flytta till. Det är det positiva, krångel med Försäkringskassan dock sprider orosmoln…
Ha det gott!
häxkramar till er alla!
Haft en ljuvlig dag med kameran i högsta hugg. Körde ut till torpet och kolla läget sen vidare till ställen som jag tycker om att vara på i min ensamhet. Lagt in några nya bilder i mitt fotoalbum..*L
Kramar till alla och ett speciellt tack till SEV…som gjorde mig på så gott humör i gårkväll…vi får ta en runda till på msn snart igen..*S

#28 Ja du F-kassan dom är ena riktiga orosmoln kan bara hålla med de är baskeme strul nästan var gång de är inblandade oavsett va de gäller jag hoppas du kan blåsa veck de molnet BB-Hias

Ja, men de e väl ja som ska tacka som fick nöjet att göra dig på gott humör, å du va ju inte så värst dåli på ge roliga inslag du heller.
Så det var bara ett rent nöje, å kul hade ja ju åxå.
SEV 
Hoppas natten ska vara god…för oss alla
BB//W

Klart den skall vara det Systrami#32 jag har min egen påse som jag tar i innan jag lägger mig där jag ber gudinnan skydda mig och de mina över natten / ja du finns mycket som hänger ovan mitt huvud över natten så de kan ge mig ro och frid. Puss i Pannan och sänder dig mina tankar om en fridfull nattsömn åt dig/Bless you Hias
#33 skulle jag gå ut i månsken o strö påsen…för trött för att komma ihåg vad du sa..har den än innanför tröjan…luktar gott..luktar häxkraft,hias styrka,tack!
Tack till Blodeuwedd oxå för den som alltid lika trevliga pratstunden…o låten,… alla ni som finns,ni vet inte vad det betyder för mej…jo,haha det gör ni …
natti

#34 Du skall ha påsen i sin form och bara be gudinnan fylla den me extra krafter om de så behövas /du skall inte tömma den på innehållet utan låt den vara intakt och fyll den me de som tynger dig och rena sedan ut den i nästa fullmåne….Tala till den högt eller rent mentalt och känn hur den fyller dig me det du söker/Må du finna ro och frid nu inför natten Bless you och vandra i skönhet jag tar dig me i natten och skall sända dig en extra varm tanke så du få sova i ro/Häxiga Kramar

Kvällens glädjeämnen = rosévin, brieost & poesi *lycklig suck*
#35 tack…bless you
Sov gott söta rara du.. Kram å kom ihåg att du är alltid välkommen till mej och min vedhög ;)
Dagens sista glädjeämne: Att jag ska gå och lägga mej för att försöka få svar i drömmarnas värld på svåra frågor som jag fått. Kan ses som både glädjande och vemodiga. Jag tror jag väljer glädjen.
Godnatt alla vackra vänner. Sov gott och dröm vackra drömmar.
BW kram