Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1647 ggr
Wynja
0

Askfisen & Mist!!!!!

HUR har det gått för er??? Här blev det bara jag o en av mina häxsystrar. Ritualen kändes jättebra. Ciggen var äcklig :)

Nu suger det en del, men harv garderat med plåster o gelehallonCool

Vad vi är BRAAAA!!!

Kram//Wynja

Mist
0

Jag hann inte att göra något , men har inte rökt idag…är gött  sugen på att röka dock…men ska klara det :)

Wynja
0

Go for it!! Du kan väl göra ett avslut utan cig? En egen liten ceremoni om du vill. Kram//Wynja

svartmask
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

gjorde en ritual uppe på ett berg idag å era vägnar^^
Det var underbart mysigt där uppe, broder vind hjälpte mig även att sända energierna, så jag hoppas att dom kom fram som dom skulle^^
Jag använde ingen riktig cigarett, utan jag använde lappar och skrev lite på om och brände dom sen bad jag broder hjälpa mig att sända det.

Min ankh fick vara  med också^^

svartmask
0

Sen kom även en liten nyckelpiga och ville vara med. Och det fick han så gärna så^^

Bilden är suddig dock, men där är han iallafall.

BiGavia
0

Hade tänkt igenom cermonin, men skogen ville annat så det blev en skogscermoni….hoppas det håller Kramar

Trött och yrslig nu.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

svartmask
0

Det ser så fint ut nerifrån^^

Där uppe nånstans i mitten var ja.

Greatest of Blessings <3

Wynja
0

Tack Svartmask :) Vi var oxå på ett berg, en gammal fornborg. Fick med mig en bärfis hem *l* I Solögas bok stod det om bärfisen "Våga ta ställning-för eller emot. min gåva till dig är att ta ställning och att säga ifrån" *S* Var ju just det jag gjort!!

askfisen: Drick massor av vatten!!! Ha i citon det läskar gott! Knaprar själv morot *mumma*

Kram//Wynja

Jodrena
0

#7 bevisen på att vi faktiskt blir hörda och får tecken är alltid lika förvånande och överraskande, och häftigt :D

BiGavia
0

Tack Wynja , det ska bli. Fick grankåda med mej hem… Jag var med om nåt stort i skogen…begundar fortfarande… skogen tog över min ritual.Glad

Wynja
0

Så spännande askfisen! När du smält allt kanske du vill berätta?

[trumman]
0

Men vad kul! Grattis till er!

Kom nu ihåg att alltid ha den där saken ni hittade (om ni gjorde den varianten) så ni minns och kan ta styrka, kraft, därur då giftet vill göra sig påminnt.

Och kom ihåg, ta det lugnt                                                gör det enkelt                                              en sak i sänder                            lev och låt leva                                                det viktigaste först (att inte röka mao) 

Mist
0

Jag vill tacka er alla som hjälper :)
Jag äter just nu frukost , men efter det brukar man ju ta en rök
Hmmm , men inte denna gång , då ska jag ut och gå …

Kramar & tankar sänder jag till er !!

Jodrena
0

duttit!

Mist
0

Jag är röksuuuuugen… det här är jobbigt alltså… får nog lägga mig och sova och bråka med röknojjan i morgon igen .
Önskar alla ni som håller på att sluta röka en stärkande och välsignande natt , må gudomerna va med oss / er…

Kramar & tankar !!

Jodrena
0

håll er starka vänner! Det är svårt men det är inte omöjligt. Håll er sysselsatta, pyssla saker till marknaden, ni som ska komma, pyssla ni andra med, håll tankar och fingrar sysselsatta och ut i frsika luften för raska promenader! Jag vet hur jävligt det är.

BiGavia
0

Tja, har trillat hoppas det går bättre för er…. Gråter

Lorelai
0

Vad som hjälpte mig när jag slutade var insikten om vad jag ville och vad den personifierade nikotinet ville.
Jag visste med mig att jag ville sluta, det hade jag ju uttalat mer än en gång. Eftersom jaget ville sluta så var det inte jaget som var med och beslutade när bruket återupptogs. Därifrån var det enkel.

Alla saker jag sa till mig själv, tänkte kände och tyckte efter dett att jag slutade var endast nikotinets rop, inte jagets egna tänkande. Det hade ju redan sagt sitt klart och tydligt.
"Jag vill sluta."
Så när jag resonerade med meningar såsom:
"Ja men det är ju så gott."
"Ett bloss, vad kan det skada."
"En cigg, bara för den här gången."
Alla som påminder om ett resonemang för att jag skulle på något vis ta ett bloss till. När jag insåg hur det fungerade med den konversationen var dte enkelt att ignorera det. Mitt jag hade sagt sitt och nu var det min uppgift att höra upp på det.
För att döda suget märkte jag att det var tillräckligt att andas, ta ett djupt andetag och säga rakt ut vad jag kände.
"Nu vill jag röka." För att sedan helt enkelt bara låta bli. Att uttala är inte detsamma som att göra. men det kan ge kraft till att uppmärksamma kampen som pågår.

Jag hade en månad som min första arbetsamma månad. Hela den gick jag spänd och väntade på att den skulle vara över så att jag kunde se skillnaderna .Jag såg inga skillnader, men min man gjorde. 6 månader senare hade jag hitta nytt sätt att disponera min tid på och ett lugn jag aldrig tidigare trodde att jag ägde.

Välsigne er i er kamp mot en oönskad vana.

Moonchild
0

Jag hejar på alla er som försöker sluta röka! Min farmor dog i lungcancer pga åratal av rökning och det tog väldigt hårt på hela vår familj. Nu vet jag att bara för att man röker så betyder inte det att man får cancer eller KOL, men att fortsätta att hålla sig frisk kan ju vara en slags motivering.

Heja på!

Och askfisen, det är bara att ta sig upp i sadeln igen!

Jodrena
0

askfisen, okej att man ska låta bli den där enda lilla "jag ska bara smaka om det är äckligt"-ciggen, men händer det är det inte så att du har misslyckats, bara fortsätta att kämpa emot! (kom ju från rätt person *s*) förstår fortfarande inte vad som fick mig på fall igen efter 2 månader… då var ju den värsta tiden redan över.. åhh, vad jag ångrar det.

BiGavia
0

Tack ska ni ha , blir så less på mej själv, men jag är verkligen fast i detta och är medveten om det. Uppvuxen i ett rökande hem rökte till jag skulle ha mitt första barn, sedan uppehåll i 11 år, och började om sen igenFörvånadoch nu e de ett hell att sluta.Fot i munnnen#19 Ja, Ja är huvudet dumt får kroppen lda. suck #17 tyck int ens att de e gott.   #19 Jo, de blir nog nya tag… skogen gav mej nåt den dagen det går inte att bortse från..Glad