Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1294 ggr
Coturnix
0

Ek Ent med ugglebo

Medan det ännu var kväll, under en vandring, får jag veta att det faktiskt bor en uggla här! Den var stor, den var tyst och den flög sin väg. Men den bodde helt uppenbart i trädet. Så nu är jag glad, för jag har aldrig tidigare upplevt en vild uggla!

marinelady
0

Varit en riktig fågeldag idag här också :D har haft bofinkar till tusen,grönfinkar,en hönsfågel (såg inte vad det var den exploderade framför mig men tror det var en järpe) och massor av talgoxar. Sen sprang även rattatosk förbi lite halv irriterad på allt ljud satt han och viftade på svansen åt alla irriterande fåglar…

Iram
0

Vilket härligt träd, Coturnix!! Glad

lightseeker
0

jag har inte mött några fåglar idag, men jag vill GÄRNA se en uggla i dess gömsle-träd, vad magiskt, coturnix

Vekka
0

Ah… vilket träd! det är ju en gubbe! Greenman?

kram

Astrina
0

Åååhh vad vackert!

Under helgen var jag hos svärföräldrarna i deras "nya" hus uppe i Dalarna. Igårkväll satt vi på trappen i månljuset och lyssnade till ugglan som satt i deras stooora tall. Jag har aldrig sett en uggla så nu när jag drömmar om att få göra det längrefram. :)

spindelfot
0

så fint! det känns ju verkligen som något extra, att få äran att ha en uggla i närheten! nu är du harry potter på riktigt ;)

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

varulven
0

men oj så fint! :)

Coturnix
0

En man vid namn Jan Danielson har skrivit texterna i en liten bok som heter trädkalendern. Citerar en av dem här:

"Träden är de mäktigaste av de levande varelser vi har omkring oss här på jorden. Det är bara vanan som gör att vi inte varje dag faller i förundran över att de väldiga, tysta träden lever mitt ibland oss. Förmedlare mellan den yttersta livskraften och vårt vardagsliv"

BiGavia
0

Ugglor är härliga fåglar kommer svepande med sina tysta vingar, har sett många. Jord ugglan brukar man få komma riktigt nära, söta trollungar de har.

När jag var barn var ugglorna lite av fasa, pappa var hopplös han lockade till sig dem, med sitt bobb, bobb, bobb, under höst och vinter . När   jag skulle gick ut på kvällen i mörkret var det flera ugglor som uppehöll sig runt gården. Varningsskylt borde ha varit uppsatt för lågflygande uggla. Där var det  ingen höjdare att de hade ljudlösa vingar.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Astrina
0

#9 Själv tycker jag det låter urmysigt ändå haha!