Drömmar
Jag vill höra om era drömmar,sann drömmar eller inte är alltid kul att hör vad folk drömmer om,om ni nu kommer ihåg dem på morgonen.
Jag har en där jag som barn leker i ett grekiskt tempel med gröna träd och buskar runt om, höga vita pelare och ett svalt marmor golv, min mor och min syster är där och jag har drömt den här drömmen många ggr.
Jag har även en hemskare dröm om att jag drunknar i en liten grön bil (en fiat tror jag) och jag får inte upp fönster och dörrar, jag vaknar alltid när jag får vattnet över huvudet.Den här har jag inte drömt sen jag var 13 men jag minns den så klart i mitt huvud. Jag drömde den ofta då.
En annan är när jag är i ett stort köpcentrum och blir attackerad av en stor orm(tänk basilisken i harry potter men utan en blick som dödar) jag blir först jagad av ormen sen hittar jag ett svärd och det blir en vändning och jag jagar ormen, som gömmer sig mellan hyllor och klättrar över hyllor under hyllor, adrenalin till max, mot slutet försvinner ormen upp i ett hiss schakt upp till andra våningen och jag följer efter smygande, när jag står öga mot öga med ormen och det är avgörande vaknade jag, irriterande jag ville veta om jag vann…har drömt den endast en gång.
Jag har även en liknande där jag är pirat och sitter på en krog med mitt gäng och ett par som vi ska rädda av en konstig anledning, vi sitter i solen under en baldakin vid hamnen och dricker öl och trivs som de bästa vänner när soldater strömmar in genom grindarna. Jag puttar in paret i en hemlig utgång och ger mig in i striden och offrar mitt liv för paret. Jag kommer aldrig ihåg min "död" men jag vet att jag dör i slutet, och jag är inte rädd bara uppfylld av känslan av att äntligen kommer den,den sista striden.Den här drömde jag relativt nyligen…
Jag har en återkommande dröm till, jag är en stenålderskvinna som vandrar över stäppen, jag kommer till en dal som är grön och full av liv, en hjord med hästar betar i dalen och lyfter på huvudet för att titta in mig när jag står uppe på kullen. En total känsla av frid fyller mig, men så i ett ögonblick vänder allt, dalen är täckt i betong och maskiner mullrar fram, jag känner mig så tragisk och övergiven och arg över allt som förstörts..Jag vandrar vidare till nästa dal där hela scenariot utspelas igen..då faller jag ihop och gråter av misströstan.. Där slutar ofta drömmen..
Men nu vill jag höra era drömmar :D

oj, det här var så långt så jag nog får läsa de imorrn för nu måste jag ju sova :)
Jag drömde om en plattfisk som jag skulle tina i munnen, men den började leva och försökte simma ner i halsen på mig! SKIT ÄCKLIGT! jag försökte dra ut den men den gick av å mitten och tillsut stod jag bara och drog fiskslamsor ur munnen på mig själv, men fiskhuvudet försökte fortfarande simma ner. Bläääk

Jag kan berätta om en väldigt avgörande dröm.
Jag är någonstans vid 8 år sålder, den åldern där jag "vaknade" upp. Jag är sjuk och är med min mormor då det är vardag.
Jag ligger i mormors säng och drömmer. Lördagen i anslutning till den dagen var vi på fabriksområdet för Annas pepparkakor på rundvisning. De hade någon form av firande. Drömmen återspeglar turen vi gjorde då.
Jag går där med min familj och tittar på alla saker, byggnader och människor. Rätt som det är ser jag hur min familj har hamnat en bra bit ifrån mig. jag ropar på dem och försöker att komma ikapp dem, till ingen nytta.
Rätt var det är rundar de hörnet när jag når runt det är dem borta. Istället springer jag rakt in i armarna på en vuxen, skuggad och manlig gestalt. Jag backar lite bakåt för att titta vem det är. Han sträcker ut sina arma mot mig och ser på mig med sian gula ögon. Allt annat är mörkt som om hatten han bär ger skugga åt hela hans kropp.
Han ser på mig och säger: "Äntligen har jag hittat dig! Nu släpper jag dig aldrig igen." Han ser glad ut. Jag känner mig lite förvirrad men ändå att detta är helt rätt.
Jag vaknar upp ur min dröm och märker hunden skälla. Ser mormor vid dörröppningen, vilken hunden vaktar. Sedan komme rjag att för var dag att bära den här drömmen med mig, tills det blir tid att glömma den.
Mannen i drömmen är och har alltid varit densamma jag nu är gift med. Den drömmen var det första tecknet på att han var här och att jag skulle finna honom. Från den dagen visste jag vem han var, nu var det bara en fråga om resten.
Välsigne eder - helga dessa ord - skydda dem från tok
#1 Tänk om du låtit den simma ned!! Vilken andehjälpare det kunnat vart! Det är ju typiskt beteende det där, de ska ner i halsen, in i kroppen, eller så den andra vägen: de slukar dig!
Mvh, T

#3 attans det tänkte jag aldrig på! Tror till och med att jag kräktes i förtvivlan för att få upp åbäket ur halsen.

Jag drömde en jättefin dröm för flera år sedan där jag hoppade ut genom fönstret och plötsligt var en kråka/korp som flög ut och ner. Jag flög över ett övergivet träskland med krokiga torra träd och ruttet vatten. Då börjar jag landa, men jag känner mig äcklad och rädd av landskapet så jag försöker att bli fågel igen, men jag får ben och kropp och landar ändå. Jag kämpar mig genom landskapet och får klättra på träd som är halvt nersjunkna i marken för att ta mig fram, överallt är det dimmigt och luktar sådär ruttet algvatten.
Tillslut når jag fram till någon slags väg som är lite som en allé(?) där träden står längs sidorna av vägen, jag går på vägen och är glad att slippa träsket. När jag gått ett tag grips jag av en helt förlamande ohygglig rädsla, för jag ser ett berg, som rör sig och skakar och höjer sig ur marken, det är stort och väldigt och otroligt obehagligt, och jag får en känsla av att det är en urande som håller upp hela världen, plågad och orolig - inte ond men en sådan ohygglig kraft att jag blir alldeles matt. Att han ligger glömd under marken som ett jätte-bergatroll.. och jag blir så rädd att jag vaknar i panik.
Jag har drömt ofta att jag är en fågel/fågelmänniska som flyger över världen, och ofta är det det här träsket. Jag har tillockmed hittat ett hus i träsket som är mitt, det är uppallat på träplankor/gångväg och sexkantigt i formen. Här hamnade jag också på min första trumresa men hann inte titta ordentligt inuti, det var mörkt därinne, jag fick liksom inte se. Jag minns att det var kyligt men lite soligt som en dag om tidiga våren. Jag känner att jag älskar träsket och vill vara kvar där, det är liksom 'dit jag vill'.
kan skriva hur länge som helst om mina drömmar!
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus