Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1628 ggr
Ianna
0

Smycken i brons

Är det någon av er som har tips på hur man får sina bronssmycken blanka och fina?

Endroppeihavet
0

Jag har provat ketchup i brist på annat på både silver och brons och det har lyckats riktigt bra

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

_RS_
0

Gnugga länge med filt, så klänser deet bra… elektrolys är en annan metod som fungerar bra.

Rostfritt stål och saltvatten. Då putsar de sig själva. Vill man snabba på så kan man koppla på likspänning med 12 volt, men då frigörs klorgas, syrgas och vätgas. Klorgas blir man sjuk av och vätgas exploderar som bekant tillsammans med syrgas vid gnistbildning. Jag rekommenderar således att elektolysen sker utan extra ström. Det bildas ändå elektronströmmar från bronset till stålet, det är den joniseringen som tar bort oxiden från bronset.

Man kan givetvis även använda enbart destillerat vatten och ström… då slipper man ju klorgasen, med explosionsrisken kvarligger :P

Jajaja, askfisen… bli inte mer förvirrad nu…  ;-) med tanke på ditt inlägg i min gb…

BranDuir
0

bär dem varje dag så håller de sig fina!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

_RS_
0

Det är ju framför allt kopparn i bronset som oxiderar fult, tennoxid är ganska vitt.

Saltvatten och kroppen innehåller järn… var tar så kopparn och kopparoxiden vägen tro… hmmmmm?

Nog håller de sig fina, men att använda kroppen som elektrolyt för koppar är nog inte att rekommendera i längden.

Ianna
0

Tack så mycket!

Det är en gammal bronskedja som jag ska hänga ett nyinköpt Brisingasmycke (Freja) i.

Jag la den i ketchup och den blev jättefin Skrattande

BranDuir
0

#4 nej det har du ju faktiskt rätt i….tänkte inte så långt själv…*S*

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus