Planer för dagen
Skriva klart här och dricka kaffet.
Sedan skall vi nog bara ta det lite lugnt ute i solskenet och ordna med sådden och klippa bladen av plantorna som inte gillade natten med allt för många minusgrader. Dra hem en säck jord till och så lite mer örter inne.
Laga mat, jag tror det blir något fantasilöst som gryta på fågel, alltså inte påfågelgryta.. .-/ som jag hoppas att vi kanske kan sitta ute och äta med lite engagemang och en stor portion tur.
Kanske jag kan klura till det så vi kan flytta routern, så vi kan sitta ute vid "landet" med webcamera, för er som har msn-kontakt med hustru. Vi får se.
Jag tänkte vara lite fuskig också… jag skall ta med mig GPS'n och markera ut platser som skulle lämpa sig för lite vildsådd eller den där platsen där det växer så mycket vildhumle.
Dessutom, om det finns tid, så har vi lite löst här hemma pratat om att knalla upp till utkiksplatsen och ta lite kort över skogarna och vidderna här i krokarna. Ganska långsam dag som skall förflyta i söndagstempo.
Vad har ni övriga tänkt er att göra så här lite slött i slutet av veckan?
Tja,har inga storaplaner, gubben sover har jobbat natt så jag får roa mej själv.
Ska ge mej ut på skaren och besöka skogen.
Växthus där mina kära gröna vänner bor ska besökas.
Sen idag blir det tårta i alla former, den äldste av 3 söner fyller år, och alla samlas, mys.
Vandra i Ljus å Skönhet

Oj oj, idag är det mycket som jag skulle gjort över hela helgen hehehe… städa, byta gardiner, se över räkningar, gå på barnens (systerns) gymnastik-tävling, vilket ska bli högst spännande då en av dem är högst oatletisk men älskar att uppträda och stå i centrum, medan den andra är en elastisk gummisnodd men vågar inte ens uppträda för sin mor…. Sen blir det nog till att utföra en stor renovering på hemsidan. Hoppas jag hinner med allt =/

Varför klippa av frostskade blad. Det gör ännu mera skada än låta dem vara kvar. Är de helt döda då torkar de bort och är de inte helt döda då kan de återhämta sig.

#3…
De hämtar sig nog inte… det är bara mos-välling kvar… Mynta och salvia… Hade det varit något annat hade jag låtit det vara. Helt klart. Skulle egentligen inte planterat ut dem alls, men jag tog en liten chansning att den värsta frosten va slutt, så att säga.
Glömde eller förträngde, har en stor plan 13.45
Vandra i Ljus å Skönhet

Jag och min sambo ska skjutsa ut hans syster till jobbet och sen åker vi till Karlstad och går på husdjursmässa =)

#5 oj, vad är det för plan? Hoppas det gick bra!
Nu har jag varit på barnens nif-tävling. Resten återstår plus att jag glömde skriva med pirog-bakning och magiskt pyssel. Och så sätter jag mig vid datorn. Fy på mig.

Tråkiga planer, jag tentapluggar hela dagen och hade önskat vara ute i solskenet istället

#8 plugga ute?
Jo, min stora plan funkade fint Friröken plan. ;))
Vandra i Ljus å Skönhet

#9 har ingen möjlighet till det, men är föreläsningsfri senare i veckan och då bli det ut i naturen!:-)
Slappa denna sköna söndag;)

#10 Friröken? Menar du ritualen för att sluta röka? åhh, lycka till. Känns som jag borde varit med. Om det nu är den ni gjort.
#11 åh, sånt är alltid roligare än salar :)
Usch, nu har jag rensat och ordnat i mina "viktiga" papper. Varför i all världen "måste" man spara på alla jäkla papper som man aldrig någonsin sedan tittar i sen? Och jag förstår mig inte på någonting sånt här egentligen. T.ex. har jag tydligen 4 olika pensions-sparanden - jag har aldrig valt något själv. Det bara kommer från litet olika bolag, småsummor som 1000 kronor m.m. Från ett bolag kommer jag som pensionär få 5-6 kronor/månad. räcker ju fint till hyran. nästan :P

Nu har jag klappat på illrar, ormar (nåja, en orm), hundar/hundvalpar, oxkalvar, minihästar, får, katter och kaniner 
Sen har jag fotat skäggagamer, spindlar, ormar, grodor, ödlor, lipande katter, hundvalpar, papegojor, hästar, får, oxar, hästar, illrar, kaniner och tittat lite på Bodils Minicirkus.
Nöjd med dagen? Ja! Knäpp, jag? Ja! Djurälskare, jag? Absolut!