Symaskin!
Jag blir tokig! jag har jagat runt i butikerna efter en gammal hederlig symaskin (begagnad) typ Grön Husqvarna….hittar inte nån…och jag VILL inte ha nån sån där som kan sy precis allt man ber den om…bara en vanlig jäkla maskin med zigzag och raksöm…
Är det nån som har en stående som du vill bli av med till en billig peng?
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Det finns att köpa på konsum en ny för 1295 kr, jag köpte min för 2 år sedan på konsum (vi har bara konsum här;) den kostade 1000 kr, inte lika häftig som den som går att köpa nu, men den duget för mig som inte är någon brilljant sömmerska;))
MVH Isnornin

Kära broder har tyvärr ingen men kan kika lite här i stan om jag finner någon så kan jag höra av mig /Kram Hias

MMM..tittade på en sådan…men kändes inte som det var nån vidare kvalitet….hittade en annan på Lidl för 600:- men de tvar också samma känsla av …ok den håller en vecka och sedan går den sönder mitt i ett projekt…*S*

hah det vore inte så kul, jag har lyckats sy skinn med min;) och lagat jeans…. Men plastig är den det är så sant så;))
MVH Isnornin

jag fick min maskin av mina barn och deras fader då jag fyllde 40 för snart 2år sedan och jäklar den har gått varm sedan dess tror dom köpte den på elgiganten hade en maskin tidigare men den va helt slut(jag utarbetade den*fniss*)

Blocket då?
Hoppas du hittar en snart!!
:-)

http://www.blocket.se/li?ca=6_s&th=1&q=symaskin&c=0&w=3&aws=&awe=

Borde ju gå att skicka på bussgods!

finns en i jönköping som jag ska ringa på! Tack….!

Hur gick det med symaskinen??
Har du kollat tradera? *L*

Hehe…det kom lite andra och viktigare utgifter emellan…så det har fått vänta…tyvärr…

Ja man skulle använda sig utav en gammal husqvarna eller liknande. Jag skall kika efter robusta grejer åt dig broder.
VI har en hel del begagnat affärer med symaskiner här i området och jag vet om någon längre ner i landet med. Dem har ju jämt så det brådskar ju inte. Så får sommarens auktione rinte glömmas.. där kan man få makabra fynd för en tjuga.

Hittade min på blocket för tvåhundra kronor, håll bara ögonen öppna så dyker det upp någon. =)

fast det är inte så bra med gamla, jag hade en riktig relik.. i metall från 50/60 talet, typ en sån du beskriver. När man skulle köpa tillbehör till den, nålar och så fick man kolla på antikvariat och tradera.. gick sådär.. en dag gick pressarfoten totalsönder och då var det kört. Fick slänga hela den fina maskinen för en sådan liten grej… fick inte tag på någon ny, fanns ingenstans! Visst är de hållbara men omöjliga att hitta tillbehör till ifall något går fel, vilket det gör förr eller senare.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Jag håller mina korpgl… hmm, örngluggar öppna åt dig broder
SEV 

Tackar och bugar!

Du kan låna min om du behöver sy nått som du vill sy snarast!