erat sämsta bokköp
Ja… jag har en del "dåliga" häxböcker i samlingen bl.a. allt av Cassandra Eason.. Självklart är det en smaksak men lite tips om vilka böcker som bör undvikas i framtiden vore ju bra. *garv*
Häxans handbok av Kithara var inte heller någon höjdare men kanske skulle den varit det om det vore den första bok jag läst i ämnet?

#0 Du har inte Häxans Handbok kvar? Kanske man skulle kunna få byta till sig den eventuellt har en som jag skulle vilja giva bort den till….Vad det beträffar Cassandra Eason så kan jag hålla me dig inte så förtjust i hennes böcker heller.BB-Hias

Vilka av hennes böcker har du kvar och har du lust att byta bort Häxans Handbok? BlessedBe Hias

men den har jag oxå men va sägs om lite magiskt cermoni bad/fotsalter och en Magisk påse ??? jag har bilder på det på min sida har även Renings/cermonivatten klart nu i helgen …Häxkramar.

Om du ser i min tråd olika magipåsar så ser du blandannat va som finns sedan klart gör jag efter va man behöver dem till och man får lägga sin spells över den. Jag har gjort ordning allt från oro,styrka,mod,kärlek,mfl. Cermoni/reningsvatten är de jag tillverka det används tillsammans me en liten björkeller en kvist så man viftar detta i de rum som man vill rena ut. Jag kommer nu i helgen att sy upp ett par stycken nya magipåsar..
Okej.
fast jag har lite taskig ekonomi just nu så jag tänker nog lägga upp lite böcker på tradera bland annat Kithara boken faktiskt.
under Charlotte.melin om du e intresserad.. just det. boken på ditt altare witches bible, jag har funderat på den boken länge är den bra?

Witches Bible är en av mina mest tummade böcker. Men det beror ju på vad man är intresserad av förstås.

#10 vet du om det finns någon liknande på svenska?
MVH Isnornin

Nej, det finns det inte.

nej, ok..
MVH Isnornin

Är man intresserad av Wicca ála Gardner och Sanders så är den bra. Intressant även om man är intresserad av Wiccas rötter. Kapitlen om de åtta sabbaterna tar bl a upp en del gammal folklore som ger en nya idéer när man ska fira själv.
Men är man känslig för nakenhet och rituell piskning så gillar man kanske inte boken alls ;-)

Kan bara hålla me Bappho den är helt av sitt egna slag och den är en av mina absolut närmaste böcker. Hade tidigare även Wiccanbibel men den har en systrami fått i gåva av mig.

Jag fann min på Isiskammare för nått år sedan

Jag tyckte att Living Wicca av Scott Cunningham var helkass. Han skrev några andra böcker som jag tycker om men just den kändes som blaj tyckte jag.

#20 Alvljus kan hålla me dig har oxå läst en hel del av hans andra böcker me.Vet inte om du har läst böcker av olika de slag kring wicca som ex skrivit av Judy Harrow och Gerina Dunwich…

Jag vet inte om jag ångrar några särskilda häxböcker, däremot ångrar jag många böcker i newage-kategorin. Typ böcker skrivna av otroligt självgoda, världskända medier. Som sylvia brown.. som ofta är på tv, och sitter och petar sig i tänderna medans hon svarar på frågor om någons döda farmor.
ja, inget illa om medier - de är ju inte mer än människor, de som hamnat i strålkastarens sken och sväller upp. Men känsliga människor är så beroende av deras välvilja.. skulle sylvia säga åt mänskligheten att hoppa nerför ett stup skulle nog många göra det… 'med makt kommer ansvar'
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Postar en länk till youtube för er som vill se Janet och Stewart Farrar (författarna till the Witches Bible) "in action".

#23 Ska jag vara ärlig äger jag knappt någon häxbok.. äger mest olika böcker i olika ämnen som kan kopplas till den soppan som är häxliv och häxkonst - de som finns ute i affärerna känns främst som - ' här har ni en spell. 1 st kristall, 1 st valfri ört och säg det här' men var är innebörden, meningen? som att ha en karta med runor och en lätt betydelse men ingen förklaring.. förstår ni?
nu förstår jag ju såklart att jag råkat på fel böcker, och att det finns bra.. jag har redan fått några spännande namn i den här tråden. synd att jag inte är ett ess i engelska..

Kitharas "Häxans handbok" är nog bland det sämsta jag har. Kanske för att jag hade Druehylds Häxans handbok före och inte kunde låta bli att jämföra, vilket kanske är lite orättvist.

#25 Vet du.. jag har inte det heller. Jag har någon fjortisbok som heter Magi. Den innehåller ungefär 40 spells som jag inte har följt en enda utav. Dem ordentliga böcker jag har är en som är Prismas stora örtabok, en naturmedicinsbok och en astrologibok så ny att jag inte ens hara hunnit titta i den. Det är så jag arbetar.. lära om var sak och bygger sedan från det. Tar fördömmande låg tid men..
Men visst har jag blivit sugen på en häxans bibel. ;P Har en stund nu varit på boksök och inte hittat något som ropar.

Jag har Druehylds bok faktist, men det är den enda. Jag fick den av min moster när jag var ett litet barn.. och har vårdat den ömt sedan dess. Jag använder den faktist ibland i kombination med andra böcker, jag har märkt att det här med örter och deras egenskaper är olika i alla olika böcker man läser… förutom klassiker som att kanel och patcouli är ifall man vill ligga
astrologi.. superintressant men kanske för knepigt för mig egentligen. Jag har en jättebra, tror jag, sån bok som är helt oöppnad - appropå kassa bokköp.. boken är nog bra men inte för mig.

återigen - kassa bokköp och new age… typiskt en dålig bok är 'öppna ditt medvetande nu nu nu meddetsamma, snabba dig på' böcker. Jag får så ont i huvudet av dem.. de har alltid en bakgrund av superstor harmoni och glädje och ALLT DETTA KAN DU OCKSÅ FÅ ifall du gör den här meditationen i en vecka, så blir allting bra.

#24, bappho, gillade länken som du rekommenderade.
Tyvärr har jag aldrig ägt en häxbok, men jag såg en intressant dokumentär idag om rasputin och den sk. sekt som han hade träffat på när han blev andligt skolad/fick sina andliga insikter, ute i ödemarken.
Det var väldit häx-likt måste jag få säga, med rituell dans och ett evigt snurrande, tills dess att man hamnade i extas och antog en annan varelses gestalt, varvid dansen avslutades med en orgie.
Enligt dokumentären, så skulle man i form av en hämningslös orgie, blidka guden och sin synd, det var även inslag av piskning, om någon förstår DET?

Jag har båda Häxans handbok hemma, och jag gillar inte nån av dem… Jag tyckte inte om Druehylds bok alls faktiskt, men jag har hittat en köpare till den nu.
Hias: Om du vill byta grejer (för jag förstod det som att Endroppeihavet inte ville byta utan sälja) så kan jag avvara min Kitharabok. Tänkte ändå göra mig av med den på nåt vis.
Och så kan jag verkligen rekommendera att ni innan ni köper böcker från Isis kammare och Vattumannen (och liknande bokhandlare) kollar om böckerna finns på www.adlibris.se först. Ni kan spara hundralappar på att köpa böckerna där istället!!
Oftast är böckerna fruktansvärt dyra i bokhandeln, och de avgifter som butikerna lägger på slipper man om man beställer från nätet. Och 90% av de böcker jag personligen hittat på Vattumannen har funnits på AdLibris. Och där ifrån är det dessutom fraktfritt om man kan vänta ett par dagar extra på beställningen.

Jag har fått låna eason's stora bok om magi. Har inte läst den än dock. Är den så dålig? Fick ett gott intryck av den nämligen, för mig som nybörjare iaf. Vilken skulle ni rekomendera annars?
#28 Haha ja, den har ju jag också. Och så fick jag ju Kärleksmagi av dig. Har inte utfört något men de är lite roliga, på sitt sätt. Speciellt att det även finns förseglade sidor, med formler som endast får användas i nödfall. :P

#35 Jag gillar hennes Stora boken om magi faktiskt, tycker den är bra - finns lite av varje i den. Bra som inspiration om inte annat!

#36 Själv gillade jag hennes tidigare böcker bäst men jag vet inte från vilken bok hon började hänsyfta till att "Men det har jag skrivit om i en annan bok" efter det tyckte jag hon blev jobbig.
#0 Sämsta boken för mig måste vara Modern Magic. Hade bråttom när jag högg den och såg inte att den handlade om "High Magic". Den består av 11 lektioner och de första är helt okej och sådanna jag får att funka så resten vore väll inte omöjliga de heller… förutom den lilla biten att jag inte vill ha ngt med den kristne guden och kabala att göra :/
…Och jo att bero på böcker… kan inte motstå… Hittade det här klippet för ngn dag sedan :) http://www.illwillpress.com/amp.html Enjoy!

#33 Jag kan rekommendera lite fler liknande länkar om du vill :-)
Jag har inte läst så mycket om Cassandra Eason, har inte själv hennes böcker, men jag har lånat några på bibblan och bläddrat i häxkompisars exemplar och jag måste säga att jag gillar hennes stil. Kan det vara för att hon är brittisk häxa måntro….

#35 *skrattar* Jasså var det dig jag fick prackat på den ena av dem! Ja men visst är dem roliga att kika i.. Jag har behållit den ena av nostalgi. Du fick den av dem två som var bättre.

#36 Ja, det var vad jag kände också. :)
#37 Ja det såg jag faktiskt igår när jag bläddrade i den, en liten hänvisning till andra böcker. Lite trist. Men svårt att få med allt i en bok kanske.
#39 Haha, javisst! Jag har dem båda utlånade nu till min väninna som jag lånat Eason's magi bok av. Ska nog ta en titt i dem igen när vi byter tillbaka.

Lite OT, men idag skickade jag efter en sådär bok som jag bara inte kunde motstå. Den handlar om cupcakes, ni vet såna där amerikanska muffins med jättemycket kladd och dekorationer på. Hoppas den inte blir ett sånt där dåligt bokköp. :-)

det låter iaf som ett gott bokköp…

Ja absolut #34 så gör jag gärna ett byte /pm dig Häxkramar Hias

Ett bokköp jag verkligen ångrar är Raven Grimassis Wiccan Magic. SÅ USEL!