Dagens Glädjeämne 18/4
Nysserligen ljöd Midnattsropet, kvällen har varit angenäm…och en särskild liten konversation gladde mig oerhört…..
natten kallar sitt tribut av den åldrande Druiden….
så jag säger som vanligt…..Simma lugnt….ehhh näää
May your Day be Blessed!
BD
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Hittills är det ju senare delen av en tråd härinne som blev väldigt trevlig…påfåglarna sover så inget skri här just nu.;)

Dagens glädjeämne kan vara en smula för tidigt att ropa in, men det vankas en morgon i glädjens spår. Dyker broder Sol fram med sitt sköna anlete till syster morgons varv, kommer jag att med glädje möta dem.
Fast,.. vart har midnattsmålet tagit vägen ?
Väl mött mina kära

Ja den här dagen började bra, lika bra som gårdagen slutade. Men häxorna verkar ha gått å lagt sig.
(Tänk att kunna säga så utan att få på skann, ha ha ha)
Ha en underbar dag, å ta vara på er, och varandra.
SEV 
Gomorron allihop. Ser att det kommer att bli sol här i skåne idag..*gillar* Äntligen fått bilskatten betald nu på morronen så nu kan Broken gaaaaaasa genom land o rike,kors o tvärs och jag längtar efter att köra till havet och strosa…*L
Ha en givande dag…/Broken

God morgon! ;) Ser ut att bli en solig dag! Otrolig fart på fågellivet här utanför. Dags att hälla upp te!
Åå, till havet! ;)
#5 Ja,jag älskar vatten och salta vindar..*L är värre än ungarna när jag badar i havet,dyker och hoppar i vågorna som en delfin..*S Efter det kan jag gå längs stranden och plocka snäckor,drivved,torkade sjöstjärnor,stenar mm.mm….det är en lisma för själen det..*L

Godmorgon!
Kan fortsätta att glädjas åt att solen skiner på min vackra ö!
MVH Isnornin

Fader sol lyser även på mig….härligt….
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
Här lyser ingen sol :( Bara mer och mer moln, snart syns inte himlen :( Men dagen är ändå bra…. sitter här med nybryggt kaffe och tittar runt på HiF… sämre kunde det vara .
Kramar till er alla och BB
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

solen lyser även här men det blir nog till att hålla sig inomhus även idag för förkylningen håller sitt grepp om mig. För övrigt kan jag glädja mig åt en stundande helg. Min älste son kommer hem och det är alltid lika mysigt. Kanske ska jag ev försöka mig på en trumresa idag kram tindra
God morgon BranDuir och alles!
Sovit som en prinsessa efter en fantastisk konversation igår kväll,med vänner som kan konsten att förmedla energi..missade min morgon promenad,men vad gör väl det…solen skiner lite extra idag.
Ha en underbar dag allesammans!
//W

Här i värmlands skogar så lyser allas våran solfader, härligt härligt.
Blir en stund ute på terassen och spela lite panflöjt senare idag, ska bli kul.
Har det bra systrar och bröder <3
Greatest of Blessings

Inatt fick jag sova hela tre timmar (yay…) men när solens strålar smeker ansiktet som de gör idag spelar det ingen roll, på något sätt. Jag väntar nu bara på min älskling och vår nya bil, sen åker vi ut till stugan där jag ska vira in mig i filtar och vila under bar himmel.

Solen! Och de gula knopparna på min forsythia!
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Är otroligt glad över att telefonen ringde….. Tack för samtalet systra min!
MVH Isnornin

#15 Tack själv och ser fram att få mötas /Bless you Häxkramar
Tack Coturnix för dina tankar… nu kommer solen lite blygt o tittar in här hos mig oxså!!
Så trevligt… och så är jag klar med städningen och har varit på promenad med vovven…. så nu kan jag slappa med en kopp kaffe och en tidning en stund. :D
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Underbart väder, även idag! Och senare ska jag iväg till Stockholm för att hälsa på en kär vän hela helgen. Kommer inte vara aktiv här förrän på söndag igen då. :) Men ett glädjeämne, det är det!

Lite bilder på djuren jag träffade i skogen igår. De glädjer mig än. :) Påfågeln och haren.

God eftermiddag. Vi ä rhemma bara en kort sväng. Idag är jag trött.. mitt eget fel. Vi låg i till bädd och skrattade på tok för länge. Till slut gick det inte att varva ner. Men det var en fröjd att få skratta..:) Nu skall vi ut och fröjdas i broder solens varma sken.
Avslutningsvis denna dag vill jag bara uttrycka min tacksamhet till er här och detta forum o min morbroder som skapade det mest besynnerliga möte med en själsfrände…
Bless you all!
//W
Denna dag har varit jättebra, även om varven varit höga… Soligt och blåst, men behöver MER värme så de blir fart på snösmältningen
Vandra i Ljus å Skönhet

Nu sover de små trollen. Jag är helt slut för dagen. Men på ett förvånande bra sätt. Jag skall se till lite av örterna, förbereda lite inför fullmånes riutal samt en smula tanke skall ges till nymånesritualen. Är förmodligen inte hemma då, vore dumt att stå oförbered där man befinner sig.
Men.. till kaffet skall jag ta en kik i boken om naturmedicin, flera år sedan. Dvs om det blir något kaffe.. inget jag känner för att starta igång något nu. Nu vill jag nog mest bara… mysa på soffan och kankse lura en liten stund. men ikke ennå!
Väl mött bröder och systrar.. kvällen är här och han viskar:
Gott varv

Allas våran månsyster lyser härligt över kristinehamn ikväll, hon verkar fira våren och att solen växer sig allt starkare nu^^
Luna min luna^^
Bless
Ja, hon lyser här också. fttas lite i vänsta sidan bara, vacker
Vandra i Ljus å Skönhet

om två dagar så ska hon lysa i all sin prakt åter igen som så många gånger förr^^ jag längtar.
Jag både längtar och bävar ska gör friröken ritual då……ojoj…
Vandra i Ljus å Skönhet

ja just ja… skulle också hjälpa till… även om jag inte röker själv så ska jag försöka vara stöd och sända energier^^
BLess

Här lyser månen i all sin prakt, kan inte sova något nämvärt då!
Månen hållt mej vaken hela natten…Månen o magi.
BB//W