Snart dags !
Ja snart skall jag iväg till mina barns skola ,som flera av eder här inne så vet ni ju sedan tidigare att jag lever helt och fullt ut dagligen som den häxa jag är. Och strax före påsk så va de så att min sons klass (han är 11år) skulle till kyrkan var på han då berättade att vi inte är kristna och att han inte tror på någon jesus utan har sina gudar som tor,merlin mfl .Jag talade då me hans lärare och rektor som ansåg att han hade lika stor rätt att slippa gå till kyrka som dem som är muslimer Jehovas osv. Men detta väckte även ett intresse hos rektorn och lärare att ja vi häxor faktiskt finns och lever i fullo än idag. Mitt badsalt har man nu tex lagt ut till salu/har även lagt prov på vår syster Isnornin ringblomms salva . Och nu så är jag inbjuden för att få själv berätta hur vi Häxor lever idag va vi gör och lite om våra kunskaper mm. hHar dessutom tagit bilder här hemma som jag skall visa upp och berätta lite kring detta. Jag måste säga att sånt är glädjande att få ett konkret erkänade av att vi finns och blir accepterade ……Lova att berätta mera sedan BB/Hias

oj oj oj gudars så spännande Hias^^
häftigt att dom tog de som dom gjorde också :P
Bless

Vad roligt, ska bli spännande att höra hur det gick och hur det togs emot (av både elever och lärare). :)
Så länge inte Din övertygelse kommer i vägen för barnens utveckling, kompisskap, vardagsliv etc etc så …. kör på!
Men du vet väl att gränsen är hårfin?!

Hej kära vänner nu är jag tillbaka har nu varit i en matsal fylld av lågstadie lärare samt åk4 lärare och elever. Jag berättade lite vem jag var och de flesta vet sen tidigare om vem jag är jag förmeddlade lite om vår historia från förr om hur vi faktiskt många gånger vart oskyldigt dömda fast vi va kloka visa ochkunskapsmässiga kvinnor och män som levde enat me naturen och djuren,jag berättade lite om gudar och gudinner samt våra högtider som är snarlika de som man firar i övrigt. Jag berättade att de finns en mängd olika häxor ,shamaner,druider mfl men att vi har Moder jord och fader himmel enat.Berättde att alla är inte lika öppna som jag och klädd tillvardags som högtid på de vis jag är utan en del har endast till högtider sina kåpor eller andra högtidskläder. Jag har berättat lite om våra olika magiska redskap och altare mm
Ja jag tror inte jag har sett så många sitta och se ut som små fågelholkar så som de gjorde idag. Givetvis kom frågan upp som jag väntat Om tvserien Häxdansen hehehe men jag sa att de va inte riktigt sant de som visas där. Utan de flesta av oss idag är goda ,ömjuka och vill bara väl . så nu bestämde vi att jag skulle komma tillbaks om ett par veckor och ha en uppföljning och de som hade frågor som kom under tiden skulle få en chans att ställa dem då. Men de uppskattade att jag våga ställa mig där och säga JA JAG LEVER SOM FRIHÄXA PÅ 2008 TALET……
BlessedBe stolt för den jag är /HäxkramarHias

Jo så sant de blev förstummade av mitt bildspel och fick behålla cdskivan till de läser Historia(plus i kanten)
Fantastiskt, jag skulle ha velat vara där. Vilken lektion i naturlära det måste ha varit.
Vandra i Ljus å Skönhet

Jo och kanske fler skolor skulle behöva ett besök av en häxa på 2008talet..

SÅ spännande. Ett föredrag jag gärna hade hört. :D Hmm.. fullt så informerad känner inte jag att jag är om häxors historia och dylikt. Något man kanske borde se över…

Ja vem vet kanske du en dag kan stå i dina söners skola och förmeddla att vi faktiskt finns
Häxkramar i massor #8

Bra jobbat Hias.
SEV 

Tack #11 tycker att vi måste få synas samt att de är ju både biologi,religonsamt historia kunskap i ett kan jag se …Häxkramar

Klart det borde synas mer. Men man måste ju åxåx förstå att folk e "rädda" för sådant än idag. Men du har vilket fallt agit ett steg för häxätten *ler*
Vilket jädra kalasväder vi fått!
SEV 

Ja och de är jag glad för att man vill ta imot mig och låta mig få tala för oss idag.Man kanske kan få en annan syn på oss och inte se oss som något negativ och farligt utan de ljusa goda och helande i många av oss. Tyvärr som jag fick frågan om vi häxor inte dyrkar djävulen som uppenbart än idag är de man ser oss göra så svara jag att de är nog en mycket liten del häxor som är mörka men att de finns me tyvärr…Ja Solen ler verkligen mot oss här i Haninge idag…Häxkramar

Ja kanske är det en dag min tur. Då skadar det ju inte att vara välinformerad. Fast vem vet.. kanske är jag det redan utan att egentligen begripa det. Mycket jag känner mig inte veta någontin om, men så när det kommer till kritan står jag ändock inte rådlös.
JA.. bra jobbat systermin!
Va roligt! Det hade man gärna velat vara där o se! Vem vet, det här kanske bara är början, det kanske är så att det är meningen att du ska berätta om oss häxor Sverige över.. :)
Kanske det är dags för oss andra att göra detsamma, en riktig inspiration är du iaf!
Nu kommer det säkert explodera med små häxor i hela Haninge.

Får väl bli häxafton hemma hos mej då. Jag har ju tomtmark fram till sommaren i vikke fall.
SEV 

#18 dom har behållt cdskivan i skolan för att ha under lektioner då de läser just om ämnen kring 15-1600 talet och sedan hur de är idag 2008 men skall höra om jag kan få tillbaks och kopiera. Ja som sagt va jag tycker att om ett intresse kan finnas i skolor så varför skall vi inte kunna få förmeddla oss precis likväl som allt annat så länge man inte försöker att dupera eller tvinga sig på så skall vi få ha lika mycke rätt att visa upp oss som alla andra . Men visst skulle jag om tid och de fanns kunna sitta och åka runt men tror dock att de är mer matnyttigt om alla som vill och kan gör de själv där man bor helt enkelt VÅGA VISA SIG! Häxkramar

Å vad jag är STOLT över dej Hias!!! Det hade jag aldrig vågat..
Häxkramar i massor

Tack #20 en dag så gör du det samma de är jag säker på….Häxkramar

Modigt gjort Hias!!

Heja Hias! ;) Jag beundrar människor som kan hålla intressanta och levande föredrag!

Tack systra#22 och #23 tro oxå att de öppnar en kanal hos dem så dom kan se mig för vem jag är och inte bara ha sina spekulationer kring det hela. Häxkramar

Fint gjort Hias :) och att du fick ett så fint bemötande! Du borde bli talsman för häxor i sverige.

Jag hade gärna sett föreläsningen :D

Hias den bästa mamma som finns står för vem hon är jag älskar sånt//odini