Element överrepresenterat
Jag har kollat lite extra på mitt altare de senaste dagarna och elementet eld verkas.. ja.. överrepresenterat… Rökelse i massor och ljus för hela slanten… Visserligen kan ju rökelsen vara för vinden men för mig känns det inte som det.
Några idéer på föremål och annat för jorden och vinden?

vatten..
MVH Isnornin

ok, då fattar jag;) sand - stenar kristaller… Plantera frön nu är inte så dumt…
MVH Isnornin
Fjädrar, klockor, växter, örter..
Jord?? Vad är det för fel på Jord? :-) Att plantera i som sagt.

Jord e ju allt material du har där, å luft resten, så man kan ju undra vilka element som e överrepresenterade.
SEV 

Till vinden kan du använda Fjädrar, fjärilar, fåglar, bjällror. Och när det gäller jord: Stenar, ris.
Rökelse = luft i min bok.

Har funderat på det här med rökelse. Tycker den representerar alla element, åtminstone om man släcker den i en liten vattenskål sen ;)
Släcker du den i en vattenskål så TILLFÖR du ju vatten, så därför blir ekvationen: rökelse != vatten.
:)

Jag ser det så här, om det är något som är överrepresenterat så är det för att det behövs i min sfär.
Behöver man ha mer jordelement t.ex så hittar man en sten som man bara SKA ha på sitt altare.
Känner du att det är nåt som fattas eller som är för mycke på ditt altare så är det bara DU som kan göra det rätt, ingen annan kan göra DITT altare.
SEV 
#11 "det [är] bara DU som kan göra det rätt, ingen annan kan göra DITT altare."
Såklart inte, men man kan lyssna och lära och ta till sig runt omkring ifrån :)

En skål med salt funkar bra för jord, och så har man ju alltid Athamen för luft :)
SALT? Usch, nej det skulle jag inte förknippa med jord, eftersom salt + jord = död obrukbar jord.
Salt kommer ju dessutom från havet så.. nej det funkar inte för mig.
Jag gör det lätt för mig jag: jord = en näve jord! :D

Självklart trumman, du har så rätt. Men ibland är dom enklaste/självklaraste vägarna svårast att se!
Å klart man ska fråga för att få uppslag, och samma i andra fall ge uppslag.
SEV 
Jord = Jord. Är väl oxe som sagt och då är det ju bekvämt och enkelt som gäller, men ändå med stil *s*

#14 *s* Jag vet inte varifrån kopplingen salt och jord kommer från början men den nämns i så många böcker att jag aldrig riktigt satt mig ner att tänka på det så. Att det fungerat bra för mig i olika sammanhang har ju mer med min tilltro till symbolen än något annat att göra. Men självklart borde en näve jord vara det enklaste symbolmässigt.
Är nog bara lite lat… Jord måste jag hämta ute salt har jag i skaferiet :P

Salt är en mineral (halite) och jag gissar att det är därför den associeras med elementet jord.

Ja jag har mina växter som dels är i jord och sedan har jag snittblommor i vaser och då vatten sedan så kan jag ibland strö både jord,sand och salt på altaret. sedan har jag fjädrar småvindspel som dels hänger över eller som rör sig via aen liten ställning för mig så får jag lite av varje element då.BB/Hias

För nuet.. ett som snart övergår till ett då.. har jag:
en skål med apelsinskal - torkas och skall sparas för senare ändamål
rökelse - av en hel hög med orsaker
ett ljus - rep, för både anden och eld
en liten skål med vatten - ja en liten en för att ja.. vatten
Jag har ganska sparsamt med saker på altaret, mer på väggen och under.
#6 Bra poäng jag missat tills nu!!