Yes!!!
Hej alla! Jag ville bara berätta att jag presis fick köpte min första tarotlek;) En Gendron.
Om ni får lust att skriva in tips eller teori inför läggningar så är det välkommet. Men jag har läst en del nu och vet hur jag ska börja. Lägga om varje dag och att tolka korten själv osv;)
Å den var min första lek oxå. :-) Jag tycker den är vacker och jag förtrollas av det keltiska. ;)

ja där har jag en ganska bra lära känna läggning jag hittade på ett forum. AT. men den kräver att du sorterar dina kor inför var dag då, eftersom du använder stora, lilla och klädda kort separat. Men det är en bra lära-känna övning. Men jag får be om att återkomma med den. Så jag inte lär ut fel.. jag använder den inte för jag tycker inte om att sortera korten.
men okej. ungefär..
stora arkana är att representara dagens lärdom om dig själv
lilla arkanan är för att visa på vilka dagens lärdom eller hinder är. Dvs jordliga besvär.
De klädda koren är för att visa på vad för slags person du möter på eller kommer att ha med att göra den dagne.
Ett kort av var hög för att lära känna hur de olika berättar om sina saker.
Välsigne dig

#2 Den verkar som en bra nybörjarläggning för mig också. :) Har ju en tarotlek sen några år tillbaka, Cosmic Tarot, men jag har inte använt den än.

Översatt och kopierad från en tråd ur forumet på:
http://www.tarotforum.net/
För den här övningen delas korten upp i Stora arkanan, De klädda korten och lilla arkanan. Blanda dem var för sig och dra sedan ett kort ur var hög efter hur de representerar.
..1.. Stora (Major)
..2.. Klädda (Court)
..3.. Lilla (Minor)
I position 1, Dra ett Major kort som representerar en lärdom eller en situation för dagen.
Målet är att fördjupa förståelsen för vart Major genom att relatera ett till det dagliga livet.
I position 2, Dra ett Court kort som representerar någon som du kommer att komma i kontakt med, eller någonting du lär dig om dig själv, eller någon du känner.
Målet är att bättre lära hur man direkt kan associera de klädda korten med personer och personligheter.
Position 3, Dra ett Minor kort som representerar hinder eller råd för dagen.
Målet är att lära hur den lilla arkanan kan associeras till det vardagliga livet och/eller världsliga händelser.

oh ja.. den är bra för alla. Inte bara nybörjare. Man slutar aldrig vara ny.. :D

Gendron har jag också. Har haft den i många år men inte känt att den talade till mig förrän för några månader sedan.
Vill du ha tips på enkla läggningar eller mer avancerade?
Både och tack;) Men bara om ni orkar skriva ner dem. Men det finns ju alltid användning av dem och inte bara av mig juh;)
Lorelai: Mycket bra tips btw. Tack så mycket:D