Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1454 ggr
BranDuir
0

Dagens Glädjeämnen 16/4

God Morgon vänner!

Idag, en mjuk morgon…plusgrader ute, luften känns som sval sammet, solen är på väg upp bakom ladugården…..till och med fåglarna hälsar en med mjuka toner….kort sagt ljuvligt!

May your day be Blessed!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Hias
0

Vaknade tidigt idimmans tysnad,morgonfikat som jag fick imig innan de va dags att se de små tassa upp här och ge dem sitt morgonmål. Krax satt på sin gren utanför min balkong redo att intaga sitt morgonmål .BB Hias

Coturnix
0

Såå fint! Fåglarna, doften, ljuset…

#1 Får Krax frukosten serverad av Dig?;)

Hias
0

#2 ja han får lite späck och bröd serverat av mig samt färskt vatten/BB-Hias skall försöka se om jag kan fota han någon morgon när han kommer och äter. Nä dags att rusa me di små nu Häxkramar

Cristine
0

Här lyser solen för fullt både ute ,i själ och i sinne.Cool

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Hadina
0

God morron systrar och bröder

Dagens glädje.. Att få återse er allesammans!!

_

Brightest of Blessings

_

isnornin
0

Solen solen solen!!! Å vad skönt det ska bli med promenix, så fort kaffet har lagt sig i magen!

Blessuð

MVH Isnornin

Eleri-Twinkle
0

Vet du Brannor, jag har sådana vårkänslor idag. Du vet, när man slår upp ögonen på morgonen och ler direkt. Knopparna på träden, solen som hälsar på, fågelsången*MYS*

Kram vännen

SEVikinq
0

Jag har fått en stor 90-spännsavatar, det glädjer mig idag.

SEV

å nu kan ja sluta med den här

Anco
0

Godmorgon alla. Här är det lite varmare nu på morgonen, ingen frost inatt. *puh* Fortfarande mest mulet men solen ligger i startgroparna mellan molnen och väntar på att få visa sig riktigt. *mys* fåglarna sjunger och det är riktigt milt i luften.*ler*

BlessedBe

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Lorelai
0

God morgon alla kära. :D Denna natten blev en kort en, mitt egna fel. Jag bara kunde inte komma ner i varv. Solen kikar fram här bland regnmolnen. Vi får se om det klarna upp helt över dagen, det ser så ut.

Idag får ni klara er utan mig dagtid här till stora delar. Gårdagens glädjande besked ger även arbete. För att komma in på linjen måste jag plugga. Ingen lön för ingen möda..

Dagens glädjande ämne är att bägge är förkylda.. det är detsamma som att jag får en otrolig mängd kärlek i knäet. ;P

Blodeuwedd
0

Godmorgon alla goa ni. Hoppas er natt varit fin.

Här är det mulet ännu men det klarnar nog upp vad det lider. Dagen i dag ska jag packa för min resa i morgon och det kan bli lite problematiskt eftersom min dotter tagit min bästa väska. (barn gör sånt) Nåja jag åker till min mor och ser om jag kan låna en. (jag är ju oxå barn he he)

Nu kokar jag kaffe.. Någon som vill ha?

Lorelai
0

Ohh.. ja tack gärna det Blodeuwedd. Min kopp blev kall.

Blodeuwedd
0

#12 det kommer strax.. Vänta ska du se

Lorelai
0

Hmmm.. mums. :D

Brokenfether
0

Gomorron allihop. Underbara sol som kommit fram idag med. Ska ut med kameran och ta nya bilder idag. Sitta en stund vid ån och bara filosofera.

Önskar er alla en riktigt fin dag/Broken

varulven
0

solen skiner snön ligger vit

fåglarna har ej hittat hit

men om några veckor borde det va vår

annar skiter jag i detta år!

Coturnix
0

…då lär det växa bra iaf!;D

Alvljus
0

Idag är en sån dag man har svårt att hitta glädjen. Jag nöjer mig med att säga att jag är glad över att jag fortfarande andas och att jag har turen att få leva med älskad make och älskad dotter. Mycket tacksam för att de står ut med mig.

Hias
0

Men Alvljus då får jag sända dig en Extra värmande Häxkram idag då

tillymilly
0

Det är väl denna länk då..riktig gråt dag för övrigt,gråtit mej till huve värk..undrar hur känslor kan svänga som dom gör dag för dag…jag kan inte förstå det..  Ha en bra dag ni alla,

till skogs…..//Tm

Alvljus
0

#19 Tack snälla. Har så fruktansvärt ont att jag önskar jag kunde mista medvetandet för en stund så jag får vila.

tillymilly
0

#21# " Jag tar med dej ut i skogen  o tankar på dej full med energi oxå…"   :-)

Kram!

Blodeuwedd
0

Ja en varmgo kram till dej Alvljus.

Blodeuwedd
0

Å TillyMilly söta rara.. önskar jag kunde göra något. Kraaam söta

BranDuir
0

en helande spell till Dig Alvljus….

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Blodeuwedd
0

Alvljus skänker lite healing till dej om jag får.

tillymilly
0

#24#det räcker med att du/nu finns… jag tar med dej oxå i skogen..? Så du kan tanka oss med din härliga värme BW…

Blodeuwedd
0

*föser tillymilly ut i skogen*  Seså vännen ut med dej nu.. sitta här kan du göra sen ;) Ut och lyssna på träden och kanske du kan få se dom dansa. Kram

Lorelai
0

Åh Alvljus.. Mina tankar till dig. *nyvaken*

Waara
0

#28# såg träden dansa :-),det gjorde susen…gick där o tänkte på Alvljus o er alla,hoppas hon mår bättre ..

Tack för omtanken BW,piggare nu…kom på mitt nya nick oxå…där ute i skogen :-)

Outrageous
0

Nu är jag på riktigt bra humör, för nu har posten kommit. Fick isnornins underbara Ringblomssalva samt en Cd-skiva jag längtat efter länge!

Ute regnar det friskt. Synd att solen försvann.

Astrina
0

JAAAAA!!!!!!!!! Kollade precis min sida på universitetet - jag fixade den där jävla grammatiktentan!!!!! Åhh, GRATTIS till mig!! Jag trodde jag skulle gråta blod när jag satt med den, jag behövde såå det här! Jag är glad.

Lorelai
0

Åh vilket glädjande besked! :D Väl lycka till dig Astrina..

Astrina
0

Tack! Visst sitter du med grammatik nu? Kan hända att det är nåt jag kan förklara eller hjälpa till med?

Lorelai
0

#34. tjae vad sägs om…. rubbet? :P
Jag fick inte mitt betyg på regelförståndet utan på språkförståelsen. Jag har aldrig lärt mig dessa regler för gramatiken och det är inte utan oro nu inför stundande intervju.
Jag är bra på att snacka och hyffsad på att skriva. Vunnit flera priser för artiklar. Men om någon frågar mig vad ett adjektiv är går jag och lägger mig. ;D

Astrina
0

"Substantiv är namn på ting, t.ex boll och ring. Verben säga vad vi göra t.ex se och höra. Adjektiven sist oss lär hurudana tingen är".

Jag känner igen mig i dig. Grammatiken ÄR svår, det är inte ett dugg konstigt att man har problem med den. Ofta är språket något vi har intuitivt, dvs vi tänker inte på hur vi använder det, därav att det blir svårt när man börjar tänka på det. Även jag skriver mycket, så jag vet vad du menar. :))

Hur djupt behöver du kunna? Hmm jag tänker… Teckenspråkstolk, jag kan tänka mig att du behöver känna till morfem och fonem iaf. De är språkets minsta delar. Ahh, svårt att vara kortfattad..

Jag kan rekomendera en bok - Svenska Akademiens språklära av Tor G Hultman. Den är lite dyr men såå användbar.

När är intervjun?

Lorelai
0

*skrattar* Ja den är på onsdag 08-17.
Ja det är ju kval om platserna som finns så det handlar nog mer om sin tolkningsgrund än om alla regler. Jag behöver visa på att jag förstår, de kommer att begripa att jag har varit mammaledig väldigt länge.

Den dagen kommer att innefatta en personlig intervju, ett samtal som man med alla sina medel skall försöka tolka. Ett samtal där teckentolkslärare samt psykolog närvarar, med mera. Dem är självklart intresserade utav att man har en förståelse inför språket, att man kan det väl. Är införstådd med reglerna. Det är så att utlärandet av teckenspråket inte skall bli försvårat.
Min man är väldigt bra på det här, han har tidigare arbetat som svensklärare för asylsökare. han har lär tmig att utveckla mitt språk ganska mycket. När jag kom tillbaka från norge hade svenskan mycket svårt att ta tillbaka sin plats.
Idag är jag fortfarande en smula osäker på vilket land som säger För exempel och TIll exempel. Nu vet jag ju, men ibland under samtal försvinner det.

:D ja.. Jag är teckentolk.. Nu gäller det bara att utbildas med, frågan är om det blir i år eller året som följer?
*sjunger* substantiv är namn på ting…

Astrina
0

Då grejar du det här! Det är jag övertygad om. Att du kan få hjälp av gubben är ju lysande! Som sagt, reglerna kan man oftast redan men man kanske inte är medveten om att man kan dem. Låt mig veta hur det går!

Ramsan är guld värd. :)

Lorelai
0

:D Det var roligt med ditt stöd.. Särskilt eftersom jag råkade stjäla samtalet från dig till mig.. Att vara inför någonting kan lätt göra så.. Ja ni kommer att få besked det kan jag lova.
Men.. Jag förstår att du är ofantligt lättad nu.. Vad skall du ha det där till? Söker du vidare, pluggar du nu? Var dte inte du Astrina som skulle bli lärarinna?

Astrina
0

Det är inte MIN tråd :D

Jo, jag pluggar till gymnasielärare i svenska och psykologi. Så jag måste ha med mig den biten. Vad kul att du skriver lärarinna, det är så sällan man hör det numera. Klingar lite vackrare tycker jag haha!

Lorelai
0

#40 Gymnasielärarinna i svenska och psykolog.. Ja det var inga enkla uppgifter det där inte.. Hur är det? :D SÅ nyfiken jag blev på det… Inte enklaste sakerna att välja för sin karriär direkt..

SEVikinq
0

Lärarinna, lärarunnit, lärarinnaän .. ha ha ha

SEV Cool

Lorelai
0

#42 :D Den gladdes jag med

Waara
0

#42-43# han är en glädje spridare,visst e de härligt

//W

Blodeuwedd
0

Lärarinna, lärarann, lärharunnit, rinner än. ;)

Waara
0

#45 o hon me, BW (p.s ,dom dansade:-)

//W

Blodeuwedd
0

ha ha..  kunde inte låta bli..

#46 (ps vad bra Flört)

Astrina
0

#41 Det är både och. :) Både och kommer sig av att jag haft en period med mycket tvivel om jag vill bli lärare eller inte. Har dock insett att det behöver jag inte veta just nu. Jag ska fokusera på att gå färdigt utbildningen (blir färdig sommaren 2009). Det är väl i första hand psykologin som jag finner otroligt intressant. Svenska ligger mig för varmt om hjärtat, jag drömmer om en framtid som författare. Jag känner att utbildningen ger mig en oerhört bra grund oavsett var jag hamnar i framtiden. Det är inte eleverna jag har problem med. Jag tycker det är sååå kul att vara där i klassrummet. Tveksamheterna har handlat mycket om yrket i sig, all extratid osv. Att vara lärare är så stimulerande, om man väljer att se alla fördelar i klassrummet. Och det är det ju inte alla som gör. :)

BiGavia
0

Mitt glädjeämne idag sol har skinit och snön har gnistrat, och det har varit många+ efter en natt med många-. Vi har sista helgen med skoterföre framför oss. Jag har sått frön och skolat om plant.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Blodeuwedd
0

Å jag fick visa legitimation på systemet idag!! Förvånad Vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Eller kanske inte, nåja nästan i alla fall.. Jag kom fram till kassan och då tittade kassörskan på min dotter och bad henne visa leg. Vi glodde som två fiskmåsar på henne och frågade i en mun: VA!

Jo hon ville se min dotters leg oavsett om hon hörde till mej eller inte och om det visat sej att hon nu inte haft det med sej hade jag inte fått handla…!!! Hm..

Waara
0

#50 Eeeeh ..haha,de va ju lite kul då…Glad

Kram//W

BiGavia
0

#50 vilken stenkoll de har där då,så du var ingen langare då.Skrattande

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Blodeuwedd
0

Jag sa att det var ju korkat och att min dotter fick minsann handla sin dricka själv och om det varit så, hade jag ju bara skickat ut henne och gått in igen.. Då säger hon att jag hade inte fått handla i alla fall..

SEViking
0

Jag skulle nästan kunna betala för att fått sett BW's ansiktsuttryck utkommen från boa utan påse. Ha ha ha ha ha

SEV Skrattande

Waara
0

#54 Haha..hahaha…haaaa..förlåt BW…men va de inte lite kul??

;-)//W

Blodeuwedd
0

#51 Man får alltså passa sej för att ta med sej ungar in då om man tänker handla. *tipsar*

#52 Nåja jag langade faktiskt inte. Jag köpte för ovanlighetens skull till mej själv. :)  (läs väldigt ovanligt)

#54 Ja det hade INTE varit roligt!! Jag lovar!! Du hade nog sprungit å gömt dej… betalt eller inte!

Blodeuwedd
0

*skrattar*

Jo det var faktiskt lite kul.. dagens mest korkade glädjeämne. :)