"Kortare" presentation av mig då...
Jag bad min fru (Lorelai) skriva lite grann om mig och så, eftersom det nu är mer eller mindre oundvikligt att jag skall träffa en del av er. En del av er känner mig redan och ett par till vet vem jag är, via lite omvägar.
Det värdsliga och intressanta för de flesta står i min presentation, men det som kan vara relevant för träffen kan vara att informera om följande:
Jag betraktar gärna folk och stämmer av, jag är inte blyg för det, men drar öronen åt mig vid aggressiva kontaktförsök. Jag är lite avig inför kroppskontakt och vill inte gärna bli kramad, petad på eller den där vänliga knytnäven på axeln som folk har fått för sig är så himla trevligt.
Att jag drar mig undan har inget med ointresse att göra, jag har bara väldigt svårt att sålla ut ljud och då sätter jag mig en bit bort. Jag har mycket god hörsel, vilket min fru kan intyga och inte mycket går mig förbi. Jag är ganska noga med säkerheten för mig och de mina, vad det gäller vatten, eld och folk runt barnen.
Jag är inte grinig, det är jag i princip aldrig, men jag kan se ganska allvarlig ut, utan att det är någon fara… då tänker jag bara på något och är lite koncentrerad. Jag analyserar och profilerar alla jag möter, det är inget farligt eller konstigt med det. Jag är öppen för diskussioner och jag tar även gärna till mig av andras historier och erfarenheter.
Min fru blir ofta tillfrågad om jag är andligt lagd, vilket hon gör rätt i att svara nej på, det skapar en viss frid och man slipper förklara så mycket. Jag har en väl utvecklad förnimmelse och en reaktionsförmåga som är i det närmaste intuitiv, vilket har att göra med att min hjärna är lite annorlunda kopplad. Jag upplever saker och händelser samt känslor även på det andliga planet och jag har ofta visioner. Det har dels att göra med att jag är öppen och vaken, för att jag är just vaken.
Jag är ju den där som i princip aldrig sover och gör jag det så är jag ändå vaken om någon närmar sig dörren. Jag har en djupt rotad andlig tro som jag inte heller egentligen pratar mycket med min fru om för det känns lite som min grej och jag samtalar ändå gärna om hennes. Jag räknar mycket matte och studerar fysik och kemi.
Häkonst och "trolldom" för mig är helt enkelt högst reellt iom att jag anser att den sanna magin ligger i att utnyttja det vi har i naturen, blanda och därigenom skapa nya ämnen, med nya egenskaper. Kemi ligge rmig således varmt om hjärtat.
Andras syn på magi är säkert annorlunda, det är helt okej, det är en subjektivitet bakom och där har ingen mer rätt eller fel.
Jag har inga särskilda gudar inga fast rotade högtider eller speciella ritualer utan jag omfamnar allt livet ger mig, varje dag är värd att fira och jag tänker mycket på varför saker blir som de gör när jag gör dem. När jag lagar mat, gör musik, skriver, ritar eller går i skogen…
Jag brukar nämna det kollektiva vetandet, som alla tillhör som innefattar allt som sker, har skett och kommer att ske, eftersom tiden inte är linjär händer allt exakt samtidigt, således har man vid rätt läge tillgång till all världens information.
Äh… det är inte lätt att sammanfatta sig själv, så om någon vill veta mer så är det la bara att fråga.

Väl kommen och väl mött broder!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
Välkommen!

Säger hejsan!

Detta var bra. Det blri en smula fjantigt om jag skall berätta varför det är bra att tänka på vissa saker när det kommer till min make. Det blir lite.. daddigt då.
Men i kort.. han ljuger inte, han ryter men är sällan arg, rör honom inte, han signalerar när det är ok. han är bäst! Inte många människor innan honom har begripit varför jag inte vill ha en som behöver bli klängd på.
Han sitter där och jag sitter här.. Bättre blir det nog inte. ;P
Välkommen ut till ljuset
Hej, hej!

Ja, du verkar vara en hyvens kille, så det är ju bara att buga för en broder, och som det verkar, en broder av rang.
SEV
Hej och välkommen..

Hej.

Hallu!

Välkommen! :-)

Willkommen! =)

Välkommen till oss broder/BB Hias

Hej och Välkommen!

Hej välkommen! Det ska bli kul att träffa er i familjen i sommar:)
MVH Isnornin
Hej och välkommen.
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
*ställer på behörigt avstånd med signalflaggor och signalerar*
H-E-J P-Å D-I-G

#16, ha ha ha,
Ok, välkommen hit_RS_ kan nog känna igen mig i din beskrivning, när jag är mig själv, kan jag lika gärna ha behov av att: sitta tyst i bakgrunden och bara känna in, likväl som jag ibland kan stå i centrum och leda…..det hänger väl ihop kan jag tänka.
Människor är olika, kommer att så förbli och skall respekteras för det dom är….närkontakt är ok, när man väljer den själv

En mkt. fin presentation av dej själv.
Välkommen _RS_