Dagens Glädjeämne 15/4
God Morgon alla vänner!
En strålande morgon här mellan sjöarna….tranorna låter för fullt på åkern en bit bort, men de lyckas ändå inte överrösta småfåglarna…
Påskliljorna hukar sig för den lätta frosten och gräset är lite krispigt….
jättevackert
May your day be Blessed!
BD
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Godmorgon!
Älvorna dansar på min åker, så vackert!!
Blessuð
MVH Isnornin
God morgon!
Dimmornas slöjor kan inte dölja den uppgående solen mot en klarblå himmel. Här är det fasanerna som försöker skrämma smfåglarna tysta, dock utan att lyckas.Frosten ligger som ett vitt lakan över växtligheten.
BlessedBe
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Dimmâ å tjôckt harô vâri sen dä ha urti ljust å trâst unnô nåll. Litô hilâ i gräsô. Män fuglan sjungô fô fullt. Barô nôn snugfläck på nå ställâ. Dä lä fôll bi nå bättrô tä ja ske je mäg iväg tä äppôlskoijên å klössâ

Godmorgon här skinner solen me sin otroliga kraft mina små vänner fåglarna kvittrar och gråkapa kommer förbi och lämmnar ett Krax! Skall snart ta kidsen till skolan /Kramar om eder alla ..
BlessedBe Hias

God morron systrar och bröder!
Vaknade till solstrålar som silade sig igenom persiennen i mitt sovrum.. har sovit väldigt gott natt:)
**_
Brightest of Blessings
_**
Gomorrn alla goa vänner. Henna ha he vare kallt inatt -8, snöflister nu på måran, molna e tunn så he bli no sol fram på dan.
Har sett svanarna komma inflygande nu på morgonen.
Vandra i Ljus å Skönhet

Hau du…sa da va pau dialäjt sau fau ja, vall skrijva naod pao Jyngemaul…tijtta prässis ud jönom vindued å dar så jao twau tranar som dånssa, å da ska du veda at da ä mingsjäl ijnte hao da man sir ticket! hehehe….

"Trö inte där för då sjucker du" Sa mannen när jag körde ut med bilen på torvmossen… Kära någon detta var hjärngymnastik…;)
Hej alla vänner här inne! Ute är det grått och blött härinne skiner solen!
Å godmorgon på er alla. :) Jag vaknade av att solen kilade in genom fönstret bara precis lagom mycket, som för att säga:
-Vakna sömntuta!
"å ja tro ja lämna dä där mä dialäkt te ni"
BW

Oj.. dialekt.. jag har en egen design på sådna jag. Så många gånger som jag har flyttat har jag nog litr varierande. Även om jag tror denna byns dialekt är styrande så hör jag dem andra då och då.
Ja god morgon, eller förmiddag så här efter kl 09:00. Barnen är hemma idag ochdet är mitt glädjeämne. :)

min dialekt: göteborskt, småländskt, värmländskt, norrländskt

Ja, är jag i skåne så säger de Smålänning och här i Småland säger de skåning…men det är ju Göingska…som ligger i gränslandet…sedan är jag ju lätt influerad och älskar både dialekter o språk!

lättinfluerad, där sa du det. På sommaren, när jag har varit på läger med danskar i halland, då svänger även doterns dialekt, det märkte hon tom. själv.
Min norska ex.svärmor, hänger jag med rätt så bra….jag har mer i mig, men jag pallar inte.
DU, kanske det hänger ihop med de splittrade rötterna, språkmässigt, vi missade en halv rot, men fick en gåva, att lättare ta till oss det. sk. främmande. Örat är tränat!

JA det ligger nåt i det….

Allt som ligger söder om Mälaren hör väl till Skåne och det är väl danskt. Kanske gränsen ligger vid Dalälven istället.
En ä ju på de he sia å arô ä på a sia.

Nej nej …..Norrland börjar i höjd med Skövde…*S*
Men vars nårs bor då jag?? Om söder är skåne å norr är norrland? (om Skövde alltså)
Dalarna ligger det nånstans i de blå då? *luftburen*

Gränsland vännen gränsland….hahaha

Glädjeämne…. Ägnade halva kvällen igår åt att sära på och plantera om småplantor och gegga ner köket med blomjord. Men idag känns det härligt att se alla bebisplantor som trängs i fönstren och mer ska det bli. Långt ifrån alla var stora nog att säras. men trångt om saligheten blir det nu och ett tag framöver. Plantor belamrar alla fönster med någorlunda bra sol-läge. Det är det värt! I maj brukar jag kunna ta ut hela rasket i växthuset istället. :-) Kram Iram
Aha.. så man bara säger en trollformel och utför en cermoni så dimmorna lättar och Vips! Är man i Dalarna.. Om man kan formeln förstås, annars är det Direkt Norrland. Hahaha

jag kan den jag kan den!"!!! De e oooootrooolit att ingenting ä oooooomööööjlit!

eller var det fel? fan vill ju inte hamna i Noppikoski….
Mitt glädjämne blev att läsa era inlägg.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ha ha jamen du kaan ju… Va du ä duktin! *tytcher* Då borde ju du kom dit du behöv i all fall. ;)
Noppikoski vad är det? Nåt starkdricka?
Iram dina växter inspirerar mej. :-)
*planterar lite oxå*

Noppikoski är ju sista utposten av relativ civilisation på E45….innan man kör in i härjedalen….
efter det ligger det en by som är skrämmande….man bara väntar på den lilla bleka blinda killen med banjon….
#27 Jo jag vet var det ligger å jag åkte där nåra gånger för många år sedan på väg till Sveeeg… banjo?

#27 exakt vad jag menade….
Fast jag tycker fortfarande Noppikoski låter som nåt drickbart! *s*

Arbetade förrut med en gubbe som bodde i Noppikoski. Han måste ha haft 5-7 mil enkelt resa till jobbet. Säregen typ, bodde med en katt i en stuga. :-)

Nu är jag glad igen för mitt modem dog och inget funkade men när Hias blir lite sur och går och mummlar för sig själv ett tag och har ringt till min internet lev och beklagat mig och tagit en sväng me dammsugaren så ser jag att hmmm modemet lyser upp igen…

Välkommen syster Hias!
Ja det är en säregen plats….icke tu tal om den saken…Finnmarken…och bara namnen där skapar ju mystik….Noppikoski…Pilkalamppinoppi….osv….men det är rasandes vackert!

Iram! Man kanske får köpa 1 planta el 2 av dig?
MVH Isnornin
Jag hade fyra mil till jobbet enkel resa och jag bor i en stuga med min katt… hm.. = säregen typ? *s*
Hias Jag gläds med dej ..:-)
kaffedoften sprider sej här.. är det någon som vill ha?

Ja tack…*S*….

Ja tack!
MVH Isnornin

Jösses va här händer saker nu ringer min 11åriga sons lärarina till mig och fråga om inte vi kan ses på Torsdag och att jag har me lite av mina olika böcker samt att jag skall få berätta lite om vem jag är och hur jag lever osv osv. Känns lite kul att man vill detta/BB Hias

hmmm… i en annan tråd nämndes Provhäxa…..och nu kommer en Skolhäxa…..***ASG***

skall du prata inför klassen, eller inför de vuxna på skolan?
Tänk på att ta med illustrationer, av något slag, det kan vara lättare att hålla igång, ett föredrag på det viset.
komsi komsi.. alla är välkomna. *kokar MER kaffe*
å Hias vad spännande.. hon kanske är en "häxfröken"

Hej alla Häxor …jag är ny här men passar på att presentera mig …*ler'
Jag är Häxan Wargmåne ..och det ska bli kul att trolla runt lite här på sidan *s*
Jaaaaaaaaa….våren lyyyyser i Trollhättan oxå…Lycklig!
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Hej och Välkommen Wargmåne :-)

Hej hej välkommen:)
MVH Isnornin
*hälsar välkommen till Wargmåne oxå*

Väl Kommen och Väl Mött Wargmåne!
#42 Välkommen ska du vara!
Till resten av mina vänner måste jag bara säga : Asch vad tramsiga ni har varit idag då…. har våren tagit er såååååå mycket. Ni har räddat min dag.Jag har haft omåttligt roligt när jag läst allt som försigått här under förmiddagen medans jag har svettats i skolan, med mina målningar…..
Anco. Visst är det roligt här? 

Jag skall tala inför åk4 tre klasser som blandannat min son går i. Om hur vi lever och vad är skillnad från förr och nu BB Häxkramar Hias

#42# Välkommen vargmåne.
Oxå rätt ny,men har redan upptäckt vilken underbar "häxfamilj" som bor här…Ingenting verkar omöjligt och taket verkar inte gå att nå :-)
Ett underbart forum,
//Tm
#48… visst…. bara lite sur *L* för att jag missat allt roligt :((

#38# inte så lite …:-)
kram//Lena
Eftersom jag är en gammal bondmora så är det väl inte så konstigt om denna ligger mej varmt om hjärtat

Moooo BW,haha..söta.

får du lite fler då!
Ungefär så där vårystra verkar ni vara här inne idag käraste systrar och bröder *ler stort*

#55# Många fler :-) vilda…ni är för roliga,vilken glädjeämnes tråd!

hhaaaahahahaha…..nån härifrån???

hahahaha

I häxornas hem är våren yster
sprider sig
med fart till både bror o syster
Fyller Dig
Fyller mig med livets safter
och Jordens Krafter
Tack för dom sanna orden,broder .
hahahahahihihi

#60# 
*anything is possible*
Jag trodde inte att nån skulle filma när jag var ute å flög.. hm.. jag får vara mer försiktig nästa gång.
BD du är ju en poet. :-)
Vackert..

den bardiska ådran kanske …men poesi näää….bara ord som kom..
Bara ord som kom… hm… bara å bara.. här koms det minsann inga ord så där bara :)

#58 Haha, den där såg jag häromdagen. Mycket underlig. Undrar vad det är för något!

Det var inte jag….*S* lovar!
*räcker upp handen* Det var jag.. ;)

Mitt sanna glädjeämne för idag:
Jag fick positivt besked vad gäller teckentolksutbildningen idag!!! :D Jag är antagen till intervjun för nästa vecka.. jag är så vansinnigt glad. Nu är det bara resten kvar.
Jag behöver göra bra ifrån mig på intervjun för att bli antagen till kursen. Så dundrande uppdaterad på svenskgramatikregler är jag ju inte, ammaledig sedan 3 år tillbaka och allt.
*sjunger lyckligt*

Grattis systermin

#70 Tecken som i teckenspråk? :)
Håller tummarna för att intervjun ska gå bra!

#72 Japp.. tack! :D
jag har sökt teckentolksutbildningen samt teckenspråkslinjen. Det är teckentolk jag vill bli. Det är en barndomsdröm som skall bli sann!
Alltid velat det, sedan jag var unga tösen på 14 år. Men mitt självförtroende för det blev sänkt och jag trodde länge att jag inte kunde. Sedan jag återvände till sverige har jag arbetat för att nå målet och nu i år är jag äntligen redo.
Som sagt.. :D Man skall inte anklaga mig för att ha bråttom i livet.
Oh tack käre broder.. jag är väldigt glad nu!

#70 Grattis gumman :)
#73 Klart du ska vara glad och inget fel i att ta sin tid :P

#74 Oh tack tusen Lia! :D Det kommer även att föra mig till mer tid att vara i örebro. ;)
Grattis!!!
Grattis till dej Lorelai.. förstår din lycka.. Kram

Kommer väl snart kunna kasta formler på teckenspråk snart.. snacka om ett helt nytt område för behov. ;) Men.. jag skall bli antagen helt med.. Det är den sista biten kvar nu.. Den svåraste.
På tal om saken.. din intervju idag #74, hur gick den?

Grattios syster Lorelai!! Det var faktiskt en dröm jag med hade när jag var ung *L* Kram..BB

Fick 3:e boken i Jarastavens vandring hem i dag! Vilken servic;)
MVH Isnornin

*är än på molnen* Tackar.. Nu får jag vrålplugga den här veckan för att fräscha upp gramatiken osv. Det är inte direkt i år jag pluggade svenska senast. Intervjun är redan nu på onsdag..
#80 åh så spännande. :D

Idag är jag jublande glad över att inspirationen flödar och orden formar sig till poesi och sagor igen. =)
Vårens grönskande skönhet och de ljumma vindarna väcker livsanden i mig!

Kom just hem efter en promenad ute i solen!!
MVH Isnornin
Jag är precis hemkommen från en promenad i skogen och fick höra att där jag brukar gå då och då, såg de björnspår i fredags. 

du verkar ju bo på en väldigt intressant plats jodrena
Jag ska till Sälen 

Varit ute i skogen och lyssnat på alla vårgalna fåglar som försökte överrösta varandra. Det var nästintill öronbedövande. Och så sprang det förbi 3 rådjur 15 meter ifrån mig där jag satt på en stubbe.