Dagens Glädjeämne 14/4
God Morgon alla vänner!
Dimma, strax över noll……lite magiskt ute precis nu…
May your day be blessed!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Suttit och väntat på denna tråden en god stund nu ;) Här ute försöker fåglarna överrösta varandra, luften är frisk och fuktig, gräset ser ovanligt volymiöst ut, snart börjar nog brummandet av gräsklippor med :)
Dagens glädjeämne är alla ni som gjort mig så gott sällskap i helgen, annars hade jag känt mig rätt ensam och övergiven. Idag blir det jobb och det är inget som lockar mig så värst mycket, men det är ändå ett ypperligt tillfälle att tänka och minnas och planera framåt :)
Ha en underbar morgon och underbar dag! Vi ses åter i eftermiddag!

Godmorgon mina vänner!
Känner mig rätt pigg i dag!
Blessuð
MVH Isnornin

Här har det vällt ner snö igen, säkert 10 cm över natten
Men jag tänker ändå gå ut, det smälter väl och så får man ju höra fåglarna kvittra, och havet är ju alltid lika vackert

Godmorgon alla systrar och bröder / här skinner solen förfullt och kidsen har ätit sin frukost. så jag hann nu få en stund vi datan innan de är dags att vandra till skolan. Har sovit gott och känner mig rätt utvilad för första gången på bra länge. Så skulle kunna tro att jag tar mig en vandring till skog idag nu när solen ler som han gör. Häxkramar Hias

God morgon bröder och systrar.
Skall strax väcka en lille pojken som jag tror har sovit hela natten. Jag kan inte sätta ord på vilken välsignelse det var att få sova denna natten. Till och med min man har sovit. :D
Dagens glädjeämne är, utöver det ovannämnda, att dagen känns jäkligt bra.
Väl mött

#5 Jag är glad för eran skull!
Jo, jag är glatt överaskad, trodde att jag inte skulle kunna röra mig efter allt arbete i går. Var tom vaken länge och tittade på filmen Mýrin (Glasbruket, heter nog den på svenska).
Nu kämpar solen för att komma fram! Hoppas att den lyckas:)
MVH Isnornin
God morgon allesammen. Efter en dimmig och kall morgon öser fullständigt solen ner från en klarblå himmel. Lite kyligt men underbart! Glädjande idag: om en dryg timme ska jag upp till Wanås slottspark med en väninna och vandra runt. Där är otroligt vackert. Ska ta med kameran. Kan kanske visa några kort i eftermiddag.
Ha en underbar dag alla systrar o bröder
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
Här har det snöat inatt.
Nu på morgonen. Med bestämda vingar flög en kråka mot sitt nybygge med lagom stor kvist i munnen .
Vandra i Ljus å Skönhet

Vaknade till strålande sol. En underbart ledig dag är här. Jag är jätteglad för att mina kompisar har fått sitt första barn,,,en liten kille som ska heta Måns. Sedan för att min brorsdotter fyller 30 år idag. Vi firade dock henne i helgen och det var jättekul att träffa henne och hennes sambo. De bor i England och var bara hemma över helgen.
Idag ska jag följa med min mamma och hitta en klänning som hon ska ha ´på mitt bröllop kram tindra

God förmiddag systrar och bröder!
Soldiset har börjat övergå till lite mer klara solstrålar, Härligt!
Idag har jag lite småplock att göra.. (få se hur mycket det blir?) om solen skiner, vill jag INTE vara inne!
Önskar alla en givande och härlig dag!
**_
Brightest of Blessings
_**

Godförmiddag allesammans!
Här väntar skogen,där ska jag leta svar..ha en underbar måndag
Kram//Tm

Här har det snöat så hela världen ser ut som den blivit renad över natten..kanske vill den rensa bort den onda som kom i dager igår och ge människan hopp igen…

Vilket ljuvligt väder, soligt och vårkänslor! Glädjeämnet idag är att jag har ny inspiration till att knåpa med mina hemsidor. :) :)

Jag tror att ni får bli mitt glädjeämne. Vaknade med förkyldning så kommer inte ta del av naturen idag tyvärr.

Här kommer brevbären sent på dagen…men när han väl kommer…som nu alldeles nyss …då blir det glädjekänsla av innehållet i ett överraskningspaket. Och jag behövde detta så innerligt väl. Nog finns det tankeläsare, inkännande på distans. Många många mil av luft emellan. :)
Solen skiner och mellandottern ska spela piano bland andra på en konsert för musikskolan i kväll. Det blir också väldigt fint!

Såg tranor för förstagången på länge!!!!
MVH Isnornin

I morse när jag skjutsade ungarna till skolan kunde jag räkna till över 70 tranor här på ängen. Men nu när jag var ute så syntes de inte till.

vá… jag såg 2;))
MVH Isnornin

Nu har man blivit glad så de int är sant Dels har solen gett en energi och skinner än samt att Askfisens gåva som kom idag tog mig till en resa i min barndom /och en underbar tvål från vår goa underbara syster isnornin tusen tack för den vackra tvålen den dofta ljuvligt. Så nu har mina bjällor jag tidigare haft på läderband runt arm och fotled fått kommit på ett vackert sameband och jag känner min samhörighet me min mormor och alla mina samiska förfäder allt starkare tusen tack Askfisen för detta ljuvliga band. Så nu till helgen blir det att fixa och trixa lite me Magipåsar,bad/fotsalter och skyddsamuletter Vilken underbar Måndag. Häxkramar Hias

Åå Bappho vilken fantastisk samling svanar! Vilken drömsyn!

#23 Hittade du en jordkällare i skogen!!!?!!;) Nej jag ser nog inge bra…måste skaffa glasögon. Tycker det är små tomtar både här och där på den bilden :P

#23 Jag saknar skogarna i Kopparberg. Ska försöka åka upp en sväng i sommar. :)

#24 Ja här finns det gott om jordkällare, kullar och gömmer. Detta är rena rama trollskogarna. Gammalt gruvområde det där. Han sticker upp luvan precis vid ingången. ;)
#25 Ja du är så varmt önskad så.. Annars har ju alltid marknaden om du missar sommaren.
Alla brödrer och systrar är välkomna hit.

#26 Ja, marknaden är självklar. :) Vi pratade precis om vilka kryddor vi behöver fylla på när det är dags. :D

Lorelai.. Det var jag som skrev det!
Ååå vilka härliga skogsbilder!!!
Kram!..BB

#28 Ja där var du ju, syster Hadina! :D Jag gick och tänkte på dig hela promenaden till och från dagis. Dem träden där pryder vägen dit. ja och självfallet vägen hem med, om vi nu tar samma väg.
Skall ta en bild åt dig över hela området här den dag vi går till utkikstornet. Då får du massor utav skog att njuta utav. :P

Jaha så har en dag av glädjande solsken nått sitt mål och tossiga jag skall strax dra mig tillbaka för att fixa och trixa i min lilla vrå. Måste fixa ut lite späck och bröd till min lilla gråkappa till vän krax så han har sin frukost i morgon.Idag har de varit en så posetiv dag av udda slag så man har ingen lust att lägga sig för natten sedan men dock mina små barn här och de kliver upp i ottan och skall till skolan . så nu låter jag denna glädjande dag lida mot sitt slut och må ni alla få vandra i ro och frid Häxkramar Hias

#29.. Go du är systrami!!! Tackar och niger för det!

#30 Vila gott systermin, må du finna din ro i din sömn.
#31 :D
Jag passar på att önska er alla en fridens sömn. Något jag verkligen har kommit att uppskatta.. (schyss, inte hurra och väcka barnet) Jag sitter egentligen i arbete, men har fått en liten pause på obestämd tid. Så god natt ifall jag bara säger Poff!

Kikat runt här flera gånger under dagen och letar efter någon tråd där jag har något nytt att tillföra :P Nu får det bli här. Men jag måste visserligen i säng alldeles strax om jag ska orka med morgondagen. Hoppas den blir bättre än idag, blev av okänd anledning lite depp på förmiddan.
Kram och godnatt om jag försvinner go´vänner!