Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 948 ggr
Ianna
0

Monstret har erkänt!

Hur många såna finns bland oss i samhället? Ska vi alltid behöva vara rädda? Våra barn och barnbarn måste få känna sig trygga!

ina-scot
0

Ja det är för jävligt, man blir så ledsen och undrar vad som är meningen med livet, Men därför är det viktigt att alla vågar säga i från och inte blunda,världen hade kunna vara en helt underbar plats om alla bara hade hjälpt till

M.V.H ina-scot

Hias
0

Skönt att de är över nu  må han få de han nu förtjänar vill inte ta de ur min mun för allt kommer ju 3faldigt åter men då va det han som va den tredje ondskefulle mannen mina kort visade och den narren jag såg i min dröm bland de vårlekande barna.

Må hon nu få frid och familjen få ett stöd som de behöver.

Hadina
0

Välsignad vare du lilla…

Lorelai
0

Ja.. jag beklagar men den trygghet vi nu har är den vi alltid har haft. Skillnaden på då och nu är att vi nu får veta allt.
Salig äro den ovetandes.

Jag är glad hon får finna frid.
Jag får bara mer bränsle att lägga under glöden, glöden att göra mina pojkar till kämpar.

Veyla
0

Men jag tror inte att detta kommer att ha någon större efekt på yngre. Det är dem äldre som blir rädda.

Tyvär finns det många av dem äcklena och kommer nog alltid att finnas. Men ni behöver inte vara mer rädda en vad ni var innan detta hände. Det finns ju inte fler nu än ved det gkorde förut. Kan hända att någon vill härma men dem är ju redan sjuka.

Som jag sa. Ni behöver inte oroa er mer än vad ni gjorde innan. Finns ingen anledning;)

tillymilly
0

Engla,vila i frid.

Kärlek o stöd till dej o de dina.

Iram
0

Vad ska man säga….?

Kan bara känna bedrövelse för den lilla flickan och hennes familjs skull. Så sorgligt och onödigt….

Ljusalv
0

Var välsignad Engla!

varulven
0

Åh, jag vet inte ens vad jag ska skriva…

lightseeker
0

ondskan finns alltid omkring oss, det är inte mindre farligt nu, än innan, att gå fritt utomhus.

Man gör vad man kan för att vara trygg, men det håller inte hela vägen ut, så länge som vårat rättssamhälle är tandlöst….

Hias
0

#10 kan hålla me dig i de du nämner se bara hur polisen missade de tips de fick in för ca 1år sedan om denna hemska man /hur kunde de bara bortse dem om de hade varit mer effektiva och kollat upp dessa tips så kanske lilla Engla varit i livet nu. Han är ju känd för att antasta kvinnor och tonårsflickor så hur kunde bara bortse detta. Jag kan bara beklaga vårt rättsamhälle och tyvärr ingen tröst för Englas familj som mist sin lilla flicka men visst är de orättvisst!!!

Engla må du nu få ro och frid.

Veyla
0

Men #10 är det mer farligt då???

Cristine
0

Idag kommer barnen att få tala om det som hänt i skolorna och få tala ut om sina känslor, också lära sej att försöka undvika sådana personer som denna man.Jag har en autistisk flicka som blivit utsatt för en gammal gubbe som tafsar på henne på jobbet så fort hon går på toaletten eller ut i koridoren. Vi polisanmälde (men efter  sju månaders undersökning? ) fick vi avslag för att hon är så gammal att hon har rätt till sin egen sexualitet. Hon är 28 men ser ut som sexton, och är i stort som en tioåring. Nu är gubben på henne igen och hon törs inte säga ifrån för hon är rädd att han ska göra henne illa.Hennes chef står i köket och lagar mat och serverar över disk och kan inte alltid hålla koll.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Hias
0

men #13 kan inte du som hennes moder ta och kliva in där??Jag lovar att hade det varit något av mina barn så hade jag satt klorna i fanskapet(ursäkta ordspråket) jag är en mamma som försvarar mina avkommor ut i tåspetsen oavsett om de skulle va den mäktigaste individ i världen. Mina barn är min dyrbaraste skatt och kan säga de är inte alltid som man kan räkna me de polisiära utan man kan få ta tag i saken själv. Markera för han va du vet och varna han för eventuella konsivenser de kan innebära jag hade gjort det/ Se att de är din skatt som han utsätter …

Veyla
0

Ja men man kan inte dra det till överdrift.

Min morfar är 64 och jobbar på en lågstadieskola. Han älskar barn och tycker om att titta på när dem leker. (på ett icke.perverst sätt)

Men han kan inte stå och titta på när barn leker längre för då blir han anklagad för att vara pedofil och kallad snuskgubbe. Då har det gått för långt.

SEVikinq
0

Många utav de där sjuka människorna som utför detta gör det för att få uppmärksamhet, att se hur dom omskrivs i pressen (och på forum), det ger dom den där lilla extra kryddan dom sökt genom sitt illdåd.

Unnar ni verkligen honom detta?

SEV Förvånad

BranDuir
0

#16 håller med….låt nu flickan vila i frid!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

lightseeker
0

#13, vad F¤¤¤N sa du!!!

Just det, hon har rätt till sin EGEN sexualitet, inte till att bli utsatt för hans behov, som HON upplever som kränkande, nu känner jag mig helvild på den person som har sagt/skrivit detta kränkande.

Jag känner nog att den enda uppmärksamhet som perversa personer i första hand vill ha, är makten över sina offer, det är det som dom blir upphetsade av

Astrina
0

#16, 17 - väl talat!

[trumman]
0

Så länge som vi fortsätter ställa upp på att leva i storstadssamhällen som ser ut som de gör idag, i vår s.k. "civilisation", så kommer detta fortsätta - och bli allt vanligare.

Mvh, T

lightseeker
0

hmm, om inte jag minns så fel trumman, så försigkommer dylika företeelser i alla förekommande miljöer, så hur menar du?

Outrageous
0

#15 Väldigt synd att det ska behöva vara så. :( Man måste ju få älska barn och få njuta av att se dem ha roligt utan att bli anklagad för något.

[Hana]
0

hmmmLedsen

Cristine
0

Vi har talat med honom, jag har gått dit och filmat honom medans han åt för att han skulle veta att vi inte skulle lämna honom i fred. Komunen har skickat dit folk för att prata. Hon fick byta arbete några veckor men trivdes inte. Han var inte på hennes gamla jobb medan hon var borta så vi trodde att äntligen kan hon få gå tillbaka dit. Men han kom också tillbaka.

Han tycks vara mer handikappad (av sprit)än vad min dotter är så varningarna inte går in i skallen på honom. Ägarinnan till restaurangen känner sej maktlös eftersom hon inte kan kasta ut honom. Nu har vi polisanmält honom igen.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Ijin
0

Annan bild på det är… Varför bryr man sig egentligen om en flicka, medans te.x. andra i världen har varigt med om mycket värre saker.. Lite skumt…

Inte för att jag inte tycker att det som hänt är rätt på något sätt. Bara en annan vinkel..

Outrageous
0

#25 Det är nog bara en mänsklig faktor tror jag. Ju närmre det är, desto mer påverkad blir man. Hade flickan bott på samma ort, så hade man kännt sig ännu mer påverkad, hade det varit en granne, hade man brytt sig ytterligare lite till, och ännu mer om det var någon man kände väl. Det är lättare att relatera till. Och tyvärr så är man så van vid det här laget, att när något tragiskt händer i tredje världen eller i amerika etc så höjer man knappt på ögonbrynen längre. Det är sorgligt. Gråter

Astrina
0

För alldeles för många år sedan gick det en serie på svt. Varje avsnitt var fristående och byggde på ungdomars videodagböcker, alltså deras filmade vardag, tankar och funderingar. En gång var det en tjej som berättade om sin vardag utan att filma sig själv eller avslöja alldeles för mycket om sig själv.Anledningen var att hon hade en pappa som satt i fängelse för att han hade begått ett hemskt (flera hemska??) brott. Hon sa aldrig vad det var för något men det framgick ändå rätt bra att det rörde våldtäktsbrott/pedifilbrott eller liknande. Hon sa att det hennes pappa begått var utom all förlåtelse och att hon avskydde honom för det. Samtidigt saknade hon sin pappa så som han alltid varit för henne. Hon älskade sin pappa och hade jättesvårt för att få de olika bilderna av honom att gå ihop. I vardagen blev hon ständigt påmind av andra om vem hennes pappa var. inte nödvändigtvis genom ord utan även av blickar och andras agerande. Det är oxå fruktansvärt hemskt tycker jag. Brottutövarens närmaste och hur livet även förändras för dem. Usch och fy, det är lika hemskt allt!

[trumman]
0

#21 Vilka miljöer (alla??) tänker du på då, och du kan väl inte mena att de isf skulle förekomma så frekvent som vi är vittne till idag??

Outrageous
0

#27 Mycket tragiskt. :( Stackars barn. Går nog inte att föreställa sig hur det skulle kännas om ens förälder visade sig vara ett av de såkallade "monstren". Eller föräldrarna till förbrytarna. Att behöva känna att man uppfostrat en sådan människa. Undra vad man gjorde fel kanske. Värt att ägna dem en tanke!

lightseeker
0

#28, hm, trumman jag har backat nu till inlägg nr. 20 och tror att det kan vara ett syftnings-missförstånd, jag pratar om sexuella övergrepp, kanske du syftar mer på mord? Stämmer det?