Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 996 ggr
Almatari
0

Wild Witchcraft

Hej!!!

Jag undrar om det finns någon som vet bra sidor på nätet i ämnet Wild Witchcraft. Har verkligen blivit väldigt intresserad av ämnet eftersom det verkar vara en livsstil för mig.

Tack på förhand //Jessica

Ljusalv
0

Har du läst Marian Greens bok "Wild Witchcraft"? Söktips, googla på traditional witchcraft, så hittar du många sidor om denna speciella variant på häxkonsten.

Bappho_
0

Är inte Wild Witchcraft lite som Hedge Witchery? Eller är jag ute och cyklar då?

Ljusalv
0

3# jo, jag tror det, i Wild Witchcraft har Marian Green utvecklat konceptet från boken A Witch Alonne.. Jag antar Rae Beth "Hedge Witch" kan räknas till samma typ av häxkonst?

Almatari
0

#2 jo det är nog i princip samma sak.

Almatari
0

Tack så jätte mycket för era tips, det uppskattas mycket.

Med vänliga hälsningar Jessica

blodtopp
0

Här finns en annan bok: Craft of the Wild Witch: Green Spirituality & Natural Enchantment

Det finns mer att läsa under excerpt, och boken finns även att beställa från Adlibris.se för 130 kr

Tistel-
0

vad är wild witchcraft då? Vad är det som skiljer sej?

Jodrena
0

Jag skulle precis ställa samma fråga som #7 :)

Almatari
0

En "wild witch" eller en traditionel häxa dyrkar inga gudar eller gudinnor utan håller sig till naturen och dess väsen. Det är ungefär detsamma som "Hedge witch", man håller på mycket med örter, kristaller, elementär magi och tar hjälp av Älvor och alla andra naturväsen som finns.

Sök på Tradional witch om n vill läsa mer om det.

Jodrena
0

tack!

blodtopp
0

Green witchcraft kan nog räknas till detta också. I alla fall har jag uppfattat det så.

Almatari
0

Jo till viss del kan man räkna in Green Witchcraft, men där använder man sig fortfarande av Guden och Gudinnan, men annars liknar de varandra väldigt mycket *L*

blodtopp
0

Ok! Då stämmer green witchcraft bättre in på mig =)

Ljusalv
0

Inom wicca säger man att alla wiccaner är häxor men alla häxor är inte wiccaner..  Skillnaden är som några redan skrivit, att wiccaner tror på Gudinnan och Guden, The Rede (det wiccanska etiska rådet), firar årshjulets fester, tror på återfödelse, verkar i en coven eller som solitär, blir initierad eller utför en själv-invigning (egentligen en self-dedication). Utför inte förbannelse eller kärleksmagi mot någons vilja (eller någon som är ovetande). Wiccaner använder sig av häxkonsten men inom ramen för wicca.