Intressant fråga ??
Har funderat på detta me olika kurser hit och dit som man känner sig lockad till/Jag har haft funderingar över detta och tänkte bara på skoj se hur många som är upplärda av tidigare häxor i släkt eller vänkrets eller om kurser styrt eder läran. För den häxa som jag gått under från tidig ungdom sa till mig att Pengar får inte dig styra ta aldrig betalt för dina tjänster för pengar ställer till förtret,och om man ser sig om i Världen idag så beror de flesta krig och annat otyg pågrund av Pengar och så kallad makt.
Jag fick lära mig att visa ömhet,kärlek givmildhet och finnas där som en trygg hand :Se va Moder Jord och Fader Himmel alla dess gudar och gudinner giver dig om du visar dem denna respekt och vårdar de ömt. Älska de du gör och brukar så får du massor av kärlek och harmoni tillbaka … Och jag lever efter detta och mår oftast mycket bättre än de som är giriga och vill vara något de inte kan svara för.
Så nu till frågan:
Jag är en självlärd häxa genom kurs:
Häxa som fått gåvan i generationer tillbaka:
Lockad av New Age metoden
Inget av detta
Så mina sista ord : Ärlighet vara längst…..BlessedBe Hias

Jag har alltid varit intresserad av ockultism, och själv med hjälp av internet och böcker lärt mig. Lorelai har varit en inspiration i några år nu. Men det är pga att jag alltid varit ganska ensam, som jag också känner mig väldigt oerfaren. Jag avundas dem som fått gåvan i generationer. :)
Kurser känns inte rätt. Det känns oseriöst på något vis. Jag vill inte köpa mig kunskap. Även om man säkert kan lära sig mycket.
Så vad blir det? Lockad av New Age metoden?

#1 låter lite som att de är så att du blivit lockad av det /BB Hias

Inget av detta:
Hmm.. Självlärd, upplärd utav min egen nyfikenhet och moder. Inte min fysiska moder utan vad som närmast kan beskrivas som guide. En stig påbörjad med tidigaste minnet vid 8 år.

ej självlärd, har blivit styrd som en robot,

#4 Aha robot Häxa *fniss * jag glömde visst er BB Kram Hias

För min del är en hel del medfött, vissa saker kan jag och gör jag bara för att jag alltid gjort så. Utöver det gör jag mitt bästa att lära mig mera och utvecklas. Mina tre främsta metoder är att: Läsa allt jag kommer över och testa det i praktiken, Utbyte med andra "häxor", "medium." eller liknande samt "kurser" och lärdommar från mina guider. :)

Jag är hittills självlärd sen barnaben då jag inte förstod varken häxerier eller new age. Läst senare i böcker och inspirerats, men går gärna kurser som lockar mig, med lärdom om sånt jag gärna tar del av. Sen tror jag inte blint på någon, varken bok eller lärare utan känner efter och är min egna sanna lärare.
Vilken kategori det blir då, det är svårt att säga. Hittills självlärd utan kurs :)

har troligtvis krafter uppåt i släkten men ingen verkar bejaka sin kunskap :( men då de pratar avslöjar de ändå vad som döljer sig där under… kanske har jag ärvt det ändå?
Blev intresserad av newage genom mitt ex och utanpå det har jag alltid älskat indianer och deras kultur. Har känt mig lockad av denna sajt länge så nu är jag här..*L
Jag får nog svara nr 5,inget dera… tidigaste minnena av "konstigheter " är från tidig barndom 5-6 år. Sedan har syner, ljud, varsel följt mig upp genom åren. Har under många å undertryckt det hela då jag ansetts lite knäpp och konstig .hmmmmmm, har gåvan efter min farmor som var en allmänt väl sedd klok gumma. Så jag är självlärd och en sökare.
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Det jag har, har jag fått som gåva..
MVH Isnornin

Kan tillägga förresten att jag faktiskt har erfarenheter sen jag var bara några år gammal, men jag minns dem inte själv utan har fått det berättat av min mor. Så jag vet ju att jag haft det i mig hela livet, inom mig någonstans.

fått gåvan i generationer tillbaka: följer ju lite annat spår än er andra om än det i slutändan är samma sak….
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Så länge som jag har känt dig så har det alltid funnits där. Det är en fråga om att bejaka det. Personligen så tycker jag att du befinner dig i en perfekt ålder för att börja bejaka det. Innan har inte varit någon större vits.
All min kärlek till dig min kära häxasyster!
Manad hela livet, blev sjuk, finner läkning här, har idag fått veta att "mormor var en så kallad klok gumma". Jag vet att farmor hade en slags gåva.
Vandra i Ljus å Skönhet

Jo det är nog så. Alla är väl inte redo från början. Men det känns rätt nu. Och det känns bra att ha dig vid min sida. :) Jag har ju tänkt på det så många gånger, speciellt senaste tiden, och det krävdes väl en hand från dig för att det skulle ta fart.
För det är jag tacksam!

Jag har alltid haft det i mig, har jag kommit på så här i efterhand. Men jag kom in på det medvetet när jag kom i kontakt med newage-rörelsen. Numera håller jag mig långt från den rörelsen, men det är ändå den som gjort att jag kommit rätt =)