Häxor iFokus

Häxor

Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 1454 ggr
LadyDarkness
0

Ouija

Hej!
Ja har länge varit intresserad av ouija. Jag och mina kompisar höll på med det när vi var yngre, men då i form av anden i glaset. Vi tog det mest som en lek, som man inte borde, men som tur var hände aldrig något negativt.

Nu funderar jag på att skaffa ett ouija-bräde och undrar om man kan utföra ouija-sessioner ensam? Jag har nämligen hört att man borde göra de med andra personer, men känner ingen som skulle kunna tänka sig att göra detta med mig som en seriös sak.

Om ni vill får ni gärna berätta om era erfarenheter och upplevelser av ouija. Jag gillar att höra sådana berättelser! =P

Fridens!
Lady Darkness

Moonchild
0

Usch, jag höll också på mycket med anden i glaset när jag var yngre. Fick smärre men för livet nästan. Så skrämd som jag har blivit under såna lekar har jag nog aldrig blivit. Jag skulle inte göra något sånt själv, men det kanske bara är jag. Jag tycker annars att Ouijabräden är väldigt vackra, och skulle kunna tänka mig att försöka använda ett sådant i sällskap av någon erfaren inom området och med de rätta skydden, etc.

Det var bara mina tankar :)

Hadina
0

Jag tycker väl inte man ska kalla det för en *lek*

Jag har gjort det många gånger.. dock aldrig ensam..

Jag har fått kontakt med mina morföräldrar bla.. och det var en mycket trevlig upplevelse..

Har pratat med folk jag inte känner.. har nästan alltid fått kontakt med en liten pojke.. som har berättade om sitt liv och hur han genom våld omkom väldigt tragiskt.. han tycker om att vara nära när man pratar med honom.. Inte alltid han säger nått men han är med..

Men man måste vara mycket tydlig när man kallar till sig andar på det här viset och lika tydlig när man avslutar.. och verkligen tala om att man inte vill ha *onda* andar vid sitt bord.. Och slutligen tacka artigt för att de ville delta..Sen är det ju inte alltid att de är dom andarna som de utger sig för att vara.. Man bör också fundera på varför man vill göra det? 

Lite luddigt svar kanske.. Men det här är mina erfarenheter iallafall.

Moonchild
0

Nej, det var dumt att kalla det lek, jag menade det inte som så. Jag har ju inga "vuxna" efarenheter av det utan bara som barn när man (i alla fall jag) inte riktigt förstod vad man höll på med.

KlaraStjarnljus
0

Jag har också bara mer barnsliga upplevelser av det, men har varit med om saker som har fått mig att avstå. Ska jag ha kontakt med andra sidan så finns det bättre sätt :S

Hias
0

Jag har oxå i tonåren gjort anden i glaset för jag blev ombed av en familj vars son på 3år gått bort i lekumi och dom ville söka kontakt med han men kan säga att de va inte helt enkelt de fanns de som kom in i bilden som inte borde gjort de .Jag satt med moder och fader så sökte vi kontakten och kan lova att visa svar ville vi inte ha då. Nu är de över 30år sedan och jag har mer erfarenhet så jag söker inte dem på andra sidan på de visset längre utan låter dem komma om de vill./Bless

Hadina
0

Ville bara tillägga att det var inte jag som öppnade och stängde.. Det var min dåvarande man.. Det är några år sen nu. Då trodde jag det var rätt.. men idag vet jag inte om det är rätt och störa andar på det viset..

Men jag står fast för det som jag skrev i det tidigare inlägget Att oavsett vad man gör.. så gör det ordentligt och noga!!

Jag skulle nog inte våga tillkalla själv.. dessutom tror jag det är bättre att dom som vill mej nått kommer till mej ist för tvärtom.

Hias
0

Helt rätt Hadina de skall komma själv om dom vill någe inte att vi letar efter dem Bless

lia-fail
0

Har själv varit lite nyfiken på att testa anden i glaset igen men kan ge en viss varning vad gäller att vara flera personer som är "starka" inom detta område. På den tiden jag "lekte" med anden i glaset, och jag använder nu ordet lekte pga att man på den tiden inte hade den respekt man borde, min åsikt då var att det hela byggde på en avläsning av de som ställt frågan och små muskler i fingertopparna som fick glaset at röra sig så som jag ville utan at jag styrde medvetet. Långsökt jag vet men jag gick igenom flera år när jag gjorde mitt bästa att bortförklara allt i strävan av att vara "normal". 

Hur som helst var vi i den gruppen två personer som hade en starkare kontakt än övriga. Vi märkte snabbt att vi inte kunde hålla på glaset samtidigt för att gjorde vi det gick det för fort. Vi var oxå de enda som kunde sitta och hålla glaset själva medan andra ställde frågor och få 100%-iga svar.

Där emot är det ju som det är när man är ung och vi var bara för nyfikna för att låta bli att testa vad som hände om vi två tog glaset själva. Mitt minne från det tillfället är suddigt då jag fick en blackout. Men det jag minns är hur glaset bara snurrade fortare och fortare… Det som fick mig att kvickna till igen är när alla övriga skriker och rusar upp och ut ur badrummet där vi satt. Jag reser mig i lite sömnaktigt tillstånd och när jag tittar tillbaka ser jag en buckla i fronten till badkaret. En av de andra som var med har senare beskrivit det från hennes syn och hur det plötsligt bara smälde till i badkaret. Vad exakt som hände vet jag ännu inte men misstänker att det hade att göra med den energi som vi två byggde upp mellan oss.

Och det är väll den biten jag vill varna för. Det kan nog vara bra att man även har med sig någon fler som inte har handen på glaset. Samt att man inte pushar det för långt.

#6 Skulle nog inte se det som att man tillkallar någon, utan snarare ger de som redan är där en kanal för att komunicera :)