Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 961 ggr
Lorelai
0

så lungt här

Det är så lungt här ikväll.. Säg inte att ni alla är IRL upptagna? :P Jag sitter på bebisvakt så det blir inte så mycket vettigt gjort. Har en hel hög med grejer som väntar.. men vad gör man?
Så vad gör ni? :)

Jodrena
0

:) Det har varit såhär hela dagen idag! Jättelugnt. Själv har jag fruktansvärd huvudvärk efter hickan (!?) så är lite seg av mig.

Läser runt på gamla foruminlägg från 2006 hihihi

Coturnix
0

Min egen dator har lagt av. Antagligen betyder också det någonting. Helt avhållsam blir jag dock inte…jag har ju tonåringar att sno datortid ifrån… Sett en bra film med familjen. :)

lightseeker
0

ha ha, ja dom där tonåringarna är bra att ha, ibland.

Anco
0

Jag håller med ,det har varit otroligt lite aktivitet idag.

Nu säger jag Godnatt

och tillönskar eder en lugn och fridfull natt med önskan om en bra morgondag.:)

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Coturnix
0

Jaha!!! Ska ni gå och lägga er nu allihop när jag äntligen erövrat mig en dator!!! Iiiii.

Godnatt och sov så gott! :)

Jodrena
0

Jag är allt kvar :)

Brokenfether
0

#5 Ha ha ha..usch så taskigt..*S jag ska lägga mig och läsa min spännande bok så jag säger oxå gonatt till er alla. Önskar er en fin och fridfull natt med ljuva drömmar…Bless och Kram /Broken

Jodrena
0

God natt alla som ska sova!

Lorelai
0

Ja god natt önskar jag eder alla som sömnen söker. Själv sitter jag här, som fastnaglad i samtal och film. La fram penna och papper för att arbeta på en bild, det föll. Blir så hjärtskärande ledsen när bebisen gråter.
Läser du trådarna än Jodrena? :) hittat något skoj att putta upp?

Jodrena
0

hmm jo, sökte efter stavar och hittade en bra tråd om urinvägsinfektioner hihi. där var det många kvinnor som haft besvär så det gått upp i njurarna. Jag fick själv njurbäckensinfektion för bara ett litet tag sen, så fick massa råd och tips. Men kände inte att det var något att putta upp riktigt.

Jodrena
0

jag står inte ut med min huvudvärk! Känns som någon försöker vrida runt min hjärna.

Coturnix
0

Va?! Vad var det för tråd!!? ;P-stav?

Hängde inte med där. Stackars dig. Hur länge har du haft så ont i huvudet? Har du druckit tillräckligt?

Jodrena
0

undrar hur sökmotorn funkar egentligen. Söker man efter stav så hittar man en tråd om urinvägsinfektioner där någon i ett inlägg nämnt p-stav. Söker man efter huvudvärk så kommer ingen tråd fram. Inte ens denna och ordet borde väl vara nämnt i många fler trådar känns det som. hmmm. nu fick jag något att klura på.

Lorelai
0

Åh Jodrena.. Att den inte har släppt ännu. Får jag tid så skall jag göra vad jag kan för att hjälpa dig med den, ok? Distans healing är inte min grej, jag kan besvärja ihop något däremot.

Hmm.. kul. .får nästankikas på. ;P Aldrig haft sådan infektion faktist.

Jodrena
0

åh, snälla Lorelai :) Du är så god mot mig men vet du, jag tycker du ska spara på dina krafter du. Du arbetar så det snart ryker ur näsan på dig hihi. Du behöver spara på krafterna för eget bruk i första hand just nu.

Jodrena
0

oj förlåt Coturnix! Hade visst missat dig. Hmm, jag har haft kraftig huvudvärk sedan jag skrev tråden wicca om hicka ;)

hm, jag puttar upp UVI-tråden då eftersom båda blev så intresserade ;)

Lorelai
0

*ler* ja du kan ha en poäng i den saken Jodrena. listan över saken som skall göras kan inte göras kort.

Jodrena
0

måste komma ihåg att ta hand om dig själv också. Vem ska du annars kunna hjälpa om du sliter ut dig själv? Och som det verkar vara där hemma hos er så ska du verkligen prioritera dig och de dina i första hand just nu. Gott hjärta har du dock syster :)

Lorelai
0

Detta påminner starkt om ord jag har hört många gånger. *s* Jag tackar dig för att åter har påmint mig.
Jag har en hjälpande ådra i mig som är en smula svår att stoppa. Inte för att jag egentligen försöker. Men nu skall jag nog ta och avrunda här och ta natten till min bädd.

Välsigne eders sömn - må den tillbrina natten med er

Jodrena
0

nu ska jag ut en kortis med min "piiip piiiip gläfs piiiip voff" = snälla mamma sluta glo och knappra på den där mojängen, jag kissar ner mig!"

Jag kan kommunicera med djur Oskyldig

men jag kikar in strax igen.

lightseeker
0

jodrena, du har inte haft problem med hjärtat?, kvinnors hjärtbesvär är inte alltid likadana symtom, som vid mäns hjärtbesvär.

Jodrena
0

#21 hm i vilket sammanhang menar du? Jag hade ett märkligt hjärta som hoppade över vart fjärde slag när jag låg i magen - sedan känns det så ibland, att jag mycket väl kunde ha hjärtbesvär men ingenting som konstaterats av någon.

lightseeker
0

min avsikt är INTE att skrämma upp dig.

Jag har för mig att långt bak i mitt huvud, så har jag hört att hicka "kan" vara ett tecken på hjärtproblem. Och eftersom du när hickan försvann fick en jobbig huvudvärk (som ännu inte har släppt) så verkar det inte som tillfälligheter,utan mer som om dom olika besvären kan hänga ihop.

Det jag också har hört, är att: om man har känning av hjärtat kan hosta, en hackig hosta som man själv framkallar, det kan motverka hjärtbesvären tills man får läkarbehandling. Man skall ändå åka in akut, om det är hjärtbesvär.

Att förhålla sig lugn, är ju också viktigt. Så om du kan få någon att prata med (som även pratar för dig), inför ev. läkarkontakt, så är väl även det att rekommendera.

Jag känner mig jättedum nu, men det var bara en känsla som kom upp, när du beskrev hur det var för dig.

Förlåt mig.

Jodrena
0

äsch, inget att be om ursäkt för ;) alltid roligt med olika infallsvinklar och kunskaper.

Jag tror ju knappast jag har allvarliga hjärtbesvär. Men jag ska ha detta i åtanke i bakhuvudet. Jag får väl säga hejdå till godis, dricka och frityr ;) vilket jag ändå tänkt göra. Tar detta som en uppmaning till det, ett tecken på att nu måste det göras, bra motivationshöjare som annars lätt ger vika när det gäller mumsiga kolhydrater.

Så du är inte förlåten, finns inget att förlåta ;) Tack

Lorelai
0

Ha! fast hjärtbesvär det har jag det. Eller besvär och besvär. Mitt hjärta hoppar över ungefär vart tredje slag. Åtminstonde då när jag kontrollerades inför narkos.
Något jag har känt av iom svimmningarna jag hade förr.
hmm Jodrena.. det är ju faktist en ganska sund inställning.

Tack hörrni för ert sällskap igårkväll.

Jodrena
0

Jag är så tacksam själv Lorelai :)