Dagens Glädjeämnen 12/4
God Morgon alla vänner!
Den här har sovit länge idag, härligt, utanför strilar ett stilla vårregn och dagen är obokad….
May yuor day be blessed!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

ja det regnar lite här oxå. Men vi kanske ändå ska våga oss ut och traska en runda och plocka lite stenar som vi ska dekorera borden med på bröllopet.
Ikväll ska vi iväg och fira min brorsdotter som fyller 30 år. Festen ska hållas på en pub här i Halmstad så det blir nog livat . Jag önskar er alla en riktigt skön och trevlig helg kram tindra

God förmiddag systrar och bröder!
Så kom man äntligen in här.. GLAD! Var uppe tidigt idag.. och det var krabb med sidan *L*
Önskar alla en underbar dag!
**_
Brightest of Blessings
_**
God förmiddag systrar och bröder. (ursäkta upprepningen #2)
Håller med, var uppe tidigt i morse… kl 7 pga att min underbara gamle katt tyckte att det var synd om matte skulle sova bort Hela denna underbara regniga dag *skrattar* Och när jag ändå var vaken kunde jag ju passa på att tassa ner i köket och ge honom lite mat .
Nåja, mulet, småregn, men det är bra för växtligheten så det är inget att klaga över. Kan jag sitta inne och vara lite kreativ :)
Tillönskar er alla en underbar dag
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Godförmiddag Systrar och bröder /vaknade tidigt av att de små va lite oense ,och jag hadde inte sovit så bra har haft märkliga drömmar av negativ inriktning.men åter till trådens ämne Vid tiotiden kommer en häxsystramin här inne lousu`s sambo kom och hämtade de små tvillingtjejerna och de skall vara hemma hos dem till i morgon så jag får lite egentid och att kunna få vårrensa lite dels i deras rum"ser ut som värsta orkan gått fram" samt att få kunna utföra olika häxarbeten som jag inte kan bli störd i. Jag har ienterligen gemensam vårdnad me deras pappa men han är inte så god så de är hellre här och han bryr sig inte i det .Och skulle varit barnledig nu i helgen men han skulle till Finland på hocky tunering…….så jag kommer säker se online men rusar mellan datan och allt här hemma. Solen lyser så vackert och jag får en egen dag/Häxkramar Hias

tjipp tjipp folket! :)
ulven ska ut på rövarstråt idag och ge bort inflyttningspresenter till en vän. Där blir jag nog kvar halva natten skulle jag tro :)

Hej allesammans!!
Ska ta och skutta in i bastun! är stel som en plaka…
MVH Isnornin

Ja varulven;) det är jag…
MVH Isnornin

Här sitter jag oxå o lyssnar på regnet som slår mot fönsterblecket. Ska ägna denna dag åt att göra iordning ett av rummen i mitt hus till mitt egna rum o jag samlar energi o kraft till att komma igång. En kopp te till..*ler*
Önskar er en fridefull dag denna lördag, Bb

Jag har fått gåvor utan dess like av moder natur :) Den som ger sig ut att leta med ogirigt hjärta hittar den största skatten!
" Snälla Skog släpp in mig och låt mig få hitta min stav som jag sökt så länge. "
Ut ur skogen kommer jag med en käpp. Den var mycket svår att nå och jag höll på att sjunka ner i sankmark hela jag. Jag tittade på små pinnar och älskade dem alla, men om Skog ville ge mig någon av dem var jag inte säker på.
Sakta vänder sig min blick och jag hör "Den är det" Jag såg redan i förväg hur svårt det skulle vara att nå den och tänkte, nej, inte den. Den är för stor, jag kan inte ens få tag i den. Jag hittar någon annan. "Det är DEN!" Besvärad men tacksam fick jag plumsa ner i det kalla vattnet för att nå den. Och det är jag evigt tacksam för.
Tackade och välsignade skogen, bad att den skulle få stå kvar där i hundratals år till. Lerig som jag var från tå till axlar begav jag mig lyckligt hemåt tillsammans med min käpp och andra små gåvor i min korg. Det är dagens stora glädjeämne.
#10 vilken upplevelse, käppen blir lyckans stav
Vandra i Ljus å Skönhet

Underbart vackert Broder jag håller på för fullt här hemma nu när min käraste Häxsystra erbjudit sig att ha mina små till i morgon så jag får en heldag för mig själv…De är sann vänskap att tänka så varmt på varandra ,så de blir nog att ordna till på altaret oxå Häxkramar Hias

Tack, ja det är underbart med riktiga vänner

Har varit ute på en promenad och kan verkligen konstatera att nu är det VÅR! Efter regnet i förmiddags sprack molntäcket upp och det blev väldigt milt i luften. Och så har jag sett en stor humla!

Att träffa Mullvad var trevligt. Att min dator har lagt av är INTE roligt. Att det har snöat hela natten, det är ju rätt så vackert ändå…;)

#11 askfisen ja, det var ganska mäktigt :) Där hade jag ingen egen talan eller önskan, det var en gåva.
#12 BranDuir Oj, jag blev nyfiken på din kristallkula där. Det ser ju ut som den svävar i luften
är den fäst "bakifrån" ?

#17 den står på en kristallfot, och faktiskt är foten så väl slipad att det blir en lutkudde unde och kulan kan röra sig relativt fritt…

#18 oj vad häftigt! Jag försöker hitta någon ny fot till min kula. Men de säljs bara tillsammans med kula. Ska nog sluta leta i affärer och skapa/hitta en själv. :)

Att jag nu har fått röja ur mitt hem och kunnat renat de utan avbrott pgr av mina små som är borta tills imorgon.. Så jag kanske kan få en afton helt i mina egna tankar och få ysla runt här hemma helt på mina egna villkor . BB Hias

#20 ja det är du sannerligen värd efter hårt slit! :)

Tack #22 just nu så sitter jag me en blålera till ansiktsmask och njuter av musik av enya…

åhh, låter underbart. hmm. men sitt inte framför datorn då utan koppla av min vän… en liten stund kan man slita sig ;)

Dagens glädjeämne; Sålde lite skrot på loppis. Alltid roligt, helst om det kommer mycket folk. Och… Hmmm…trots löften före om att gå på plus så tror jag inte att jag gjorde det. Hittade nämligen en ganska stor trebent gjutjärnskittel, och den var jag ju TVUNGEN att köpa. **glad** Dessutom hittade jag en fårskinnspäls från 70-80tal, och en sån har jag länge velat ha. Passade perfekt. Så jag tycker iof att jag gick på plus ändå. Dessutom sålde jag nog så att det nästan täckte upp för vad pälsjacka och kittel kostade.

God afton alla kära. :)
BranDuir. .vad vackert ditt altare blev!
Hias det var duktigt arbetat utav dig, skönt att få lite ro, det önskar jag dig verkligen.
Iram häftig Avatar! :D
Jodrena vad roligt för dig, så glad jag blir.
Har jag missat något nu ber jag om ursäkt för detta.
Mitt glädjeämne för denna dagen är att min familjs band är så starka att vi kan ta även detta med ett smil! Även dessa dagar kommer vi att se på som en lyckans tid. Vi fick tid att gräva i jorden för att så grejer.. Potatis åkte ner idag. :P Vem vågar stoppa ner ömtåliga saker när vädret växlar så?

Nu har jag fått mig ett reningsbad oxå så sköööööönt ,Va gott att höra Iram här i Stockholm är de inte lätt att finna nån kittel /har letat på alla de möjliga secondhand ,myrorna och frälsningsarmen men int få man ge upp en dag så finner jag nog den…..Just nu så va jag tvungen att ta en pause och titta in till eder här håller på att sätta mitt hår i små små pippilotter och de är pillergöra som tar tid och man får lite ont i armarna men de bli bra sen. Vill man vara fin får man allt lida lite pin./BB Hias

#25 var det loppis i Mora?
MVH Isnornin