Tygkassar
Tänkte försöka sy några fina tygkassar att bära hem varor i, försöka bli lite mer ekologisk hade jag tänkt mig :) svåra blir väl att övertyga resten av familjen att släpa dem med sig, men ett steg i taget eller hur? ^^
Nåja, tänkte bara fråga vad ni tror är bäst, då jag tänkte ha som en botten "platta" och ett sidostycke för att den ska kunna stå, vad är bäst att ha som en "bård" som går runt och sitter ihop med bredsidorna eller ha som en mitten del där man inte delar på botten och bredsidorna utan bara har smala sidostycken?
Förstår ni vad jag menar? Lite krångligt kanske men jag är osäker på vad som håller bäst, släpar ju hem ett antal mjölklitrar mm i veckan :)
~blessed be

hmm.. nu sitter jag här och fnittrar för jag trodde jag förstod dig tills jag såg bilderna för dem förstår jag inte alls hihi.
om frågan är botten eller utan botten så röstar jag för botten. finns det ingen syjunta här på i fokus som man kan fråga? 
hehe ok.. ta bort de kanske? :P
nja alltså botten ska de va men undrar om de borde sitta ihop med "smalsidorna" eller "bredsidorna.. *svårt att förklara* syjunta, låter trevligt :)
nåja, nu drar jag mig tillbaka, som den onattuggla jag är :p Godnatt alla! :)

aha, nu förstod jag plötsligt bilden. alternativ ett tror jag mer på.. eller … kanske är bra om botten hänger ihop med delen med handtagen ändå.
Men som jag redan tidigare har erkänt : Jag fick inte ens symaskins-körkort i tredje klass (finns nog ingen annan på hela den skolans historia som blev kuggad) = jag är verkligen mästare på att sy 

jag har en vanlig mjuk kasse i bomull som funkar jättebra… jag brukar alltid ha med den i min vanliga väska, den tar ingen plats där. Det är nog svårare att komma ihåg att ta med sig en med platta i botten… jag har en lite hårdare i en stabil plast och den följer aldrig med mig just för att den tar lite extra plats och är svår att komma ihåg.
jag har däremot avancerat i töntighet, jag har köpt en shoppingvagn på hjul! (jag handlar som ni förstår, ensam numera;/ )
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

God natt Devona_!
#5 åh menar du en sån där liten släpkärra? :) jag ville alltid ha en sån när jag var liten. att bli dragen i förstås ;)

humm jag tycker att det låter krångligt, el så är jag trött..
men jag köpte mig en påse på konsum och gjorde efter den modellen…
MVH Isnornin

# 6 jag har faktist stoppat i min son i den en gång och rullat omkring och lattjat, han tyckte det var 'lagom roligt', han fick precis plats så överkroppen stack upp och han kunde hålla i sig i handtaget.. haha

#8 hmm mja då är det inte en sån jag tänkte på. Jag tänkte på en ganska stor kärra av trä. (skrev tydligen liten förut, den är .. lagom för 2-3 ungar att sitta i) Men vad menar du för shoppingvagn på hjul i så fall?

Jag tror du tänker på en skrinda! http://www.sturefelt.se/Produkter/skrinda.gif
det här är en shoppingvagn http://www.icakuriren.se/ArticlePages/200602/17/20060217145215_Icak273/dramaten_r.jpg

jepp. det hade du alldeles rätt i :) skrinda. Det ska jag försöka memorera. Konstigt att jag pratar helt flytande svenska, tänker till och med på svenska, med ett mer levande språk än många svenska (som svenskalärarna tyckte) och ändå möter jag alltid små hinder i språket.
Jag är född i Sverige men lärde mig inte svenska förrän ehm .. (kan man säga att man lärt sig svenska när man kan typ 10 ord?) som 8-åring.

(det enda mina ögon vill läsa av rubriken är = Tygkyssar; varenda gång blicken glider förbi läser jag fel. Konstigt att ögonen lever så i nuet att de faktiskt inte lär sig av sina misstag)

Är du uppväxt i hemmet med ett annat språk? Det var ju ovanligt att du lärde dig så sent, men det finns ju absolut ingenting som skvallrar om att du eventuellt skulle vara dålig i svenska nu tycker jag.. jag blev förvånad nu

Ja, vi använder enbart finska i hemmet, jag gick hos en finsk dagmamma, finsk klass i skolan … Det är ju fint att jag fick chansen att verkligen lära mig finska grundligt vilket de flesta av "min sort" inte riktigt fick. Men det var ett stort handikapp. Där jag bodde fanns knappt några barn jag kunde leka med, jag förstod inte vad barnprogrammen handlade om, när jag var ensam ute i världen och någonting hände kunde jag inte kommunicera eller be om hjälp…
Därför är det konstigt att jag sen lyckades bli bättre på svenska än de andra barnen som hade lärt sig svenskan redan som små. Hm, de flesta blir förvånade när jag säger att jag inte är svensk så jag antar att det inte hörs. Själv tycker jag det finns en liten strimma brytning där någonstans, men den som hör den tar det som en odefinierbar dialekt.
från tygkassar till mitt ursprung och språk, härligt vad samtal kan utvecklas åt så oväntade håll.
Tygkyssar ja varför inte? :p
nja, tänkte väl mig inte någon hård botten, utan bara som en egen del för att de ska finnas något att ställa på, läste genom texten igen och hade jag inte vetat vad jag menat skulle jag inte förstå vad jag menade :p men jag tänkte mig väl något som jag ska kunna ha i väskan, så helt i tyg blir det, har ett jättefint linnetyg och då de e slitstarkt passar det ju bra :)
så "bottenplatta" var väl ingen bra beskrivning då jag bara ska ha tyg, men bottendel lr så om ni förstår?
nåja, de blir säkert bra och jag har dessutom räkna ut att om jag bara använder tygkassar så kan jag köpa ekologisk mjölk utan att förlora på det 
kram

Varulvens klipska idé:
1. sy hiop två tygbitar kant i kant
2. sy (på avigsidan) över hörnen så de blir platta (se bild från sidan).
3. klipp bort hörnen som blir "bortsydda"
4. Klia dig på huvudet och fundera över vad i Ulvens förklaring som hade kunnat vara bättre, så det inte blir helt fel nästa gång du ska pröva sy Varlurvans magiska matpåse
SE BILD!
varulven, jag tror jag förstår och det verkar rätt bra faktiskt, ska försöka börja och göra en på prov i eftermiddag tänkte jag så får vi se hur det går och vilken model som det blir! ^^