Häxor iFokus

Häxor

Etikettredskap-altare-och-tillbehör
Läst 1291 ggr
Jodrena
2008-04-12 02:13
0

luftsymbol

Jag har nu sökt ända in i begynnelsen på häxor i fokus-forumet efter ett alternativ till rökelse/fjäder som luftsymbol på altaret. utan större framgång. Någonstans döljer sig säkert många alternativ, men det tar nog en evighet att gå igenom alla inlägg bakåt i tiden ;) sökresultatet efter "luft" gav mig hur som helst inga nya idéer.

Har ni några alternativ att tipsa om? En fågelavbild kanske? Men det känns inte som själva luftelementet, snarare någonting som är förknippat till det.

Jag brukar använda rökelse men min hund är inte så förtjust i det alltid, så tänkte man emellanåt kunde bespara henne detta ;)

Lorelai
2008-04-12 02:16
0

Ta dig en kik på min altarbild här i mitt album. Där på väggen har jag fyra olika symboler på väggen. Den näst till vänster är symbol för luft.
Kanske inte hetl vad du letade efter men ett tips.

välsigne dig

SEVikinq
2008-04-12 02:19
0

Luft e väl det du aldrig kan få för mycke av på ditt altare, jag har gjort symmetriskt för de fyra elementen, där luft är en av dom, där det inte finns något i symmetrin finns alltså luft.

SEV Cool

Jodrena
2008-04-12 02:28
0

#1 Jag har just undrat vad det är för något som du har på väggen där. Nu vet jag :)

#2 :) jag hade nästan samma tanke; började tänka på en tom skål fylld med luft.

Blodeuwedd
2008-04-12 02:30
0

Jag har en burk med inget annat i än luft. Det funkar för mej.. Luften finns ju alltid även om den inte syns.

Kyss BW

Alvljus
2008-04-12 12:15
0

Om du använder dig av kniv eller athame i ditt magiska arbete så är ju den en symbol för luftelementets krafter - målinriktning, fokus, tankeskärpa.

Du får gärna kika på min text om just luftelementet om du vill:

http://www.alvljus.se/luft.htm (mina egna åsikter, ingen allmängiltig sanning… )

Jodrena
2008-04-12 12:19
0

tack Alvljus :) det är konstigt att man vet saker och ting men ändå inte kommer på det när kunskapen väl behövs.

Jag har allt kikat mycket på din sida :) den är så trevlig. (och allmängiltiga sanningar är jag ändå ofta skeptiskt mot, testar, känner efter och bedömer sedan om det stämde) ;)

Alvljus
2008-04-12 12:20
0

#6 (Lite OT men TACK, nu blev jag riktigt glad! Hoppas på att få mer tid att pyssla med mina hemsidor nu när jag ska stänga ner min internetbutik. :) *jubla*)

Blodeuwedd
2008-04-12 12:23
0

Å vad fint alvljus. *läser andäktigt*

Kyss BW

Jodrena
2008-04-12 12:29
0

#7 ja, jag såg det igår att butiken ska stängas. Blev litet ledsen eftersom det på en gång blev min nya favorit. Men ser verkligen framemot att läsa vidare på dina sidor :) inget ont som inte för något gott med sig ;)

Alvljus
2008-04-12 12:33
0

#9 Jag kommer fortfarande att sälja vissa saker på Tradera, men jag har helt enkelt inte ork att driva butiken längre. Jag har ju ett heltidsjobb PLUS att jag driver butiken som bisyssla och det blir för mycket. Men lite kittlar, athames, altardekorationer och annat smått och gott kommer att finnas på Tradera (under namnet Alvljus där med).

Kanske en bergskristallspets skulle funka bra som symbol för luftelementet, tänkte jag på? Riktad energi, klara tankar, helhet…?

Jodrena
2008-04-12 12:42
0

#10 ja, jag förstår dig helt och fullt, det var inte så jag menade. Menade bara som en trevlig komplimang - njöt av din butik trots att jag bara hann göra det en kort stund :) (kollat upp dig på tradera redan hihi)

Bra att du vänder diskussionen till ämnet, ja, det borde kunna funka. Jag har en fingerkristall, som jag kallar den. En stav bara något längre än mitt finger, med en grop som gjord för pekfingret när man håller den… Skrattande Men en vanlig spets .. ja det kommer nog pryda mitt hörn för luft på mitt altare hädanefter. Mitt sökande har gett resultat!

Tack!

Devona
2008-04-12 14:15
0

så synd att du ska stänga butiken, den är ju så fin, men jag förstår dig ju också så nu blir det väl till att plita ihop en beställning innan de e försent :) och sedan hålla koll på tradera! ^^
~blessed be