Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 843 ggr
BranDuir
0

Dagens Glädjeämnen 11/4

God Morgon alla vänner!

att kliva ut i morse, var en märklig känsla, fallfrost, -2,5, men ändå inte kallt…fåglarna tycks inte heller märka det….ljudnivån ute är klart i klass med en regnskog i sydamerika …ett blekt ljus från sol bak höga moln…

men ack vilken doft av vår, så löftesrik luft att hjärtat svämmar över!

May your day be Blessed!

PS…Trumman önskas god resa med vinden i ryggen!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Hias
0

Godmorgon Systrar och bröder/här har natten varit i stillan ro och nu när man klev upp på morgonkvisten så skinner solen och kraxet utanför i full gång en serenad som får mina två små underlater att väsnas som attan *L*har sänt min 18åring till skolan och dricker en kopp morgonkaffe och funderar lite över dagen .Häxkramar Hias

BiGavia
0

Godmorgon, dagens glädjeämne kanske jag får se solen idag.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

isnornin
0

Godmorgon mina vänner!

Ska åka in till Mora, äntligen få det klart som behövs bli gjort!

Har packat in salva till Hias + en liten överaskning (liten:) det ska postas…

mp3 spelaren är laddad med fortsättningen på boken jag lyssnar på, rätt skönt när buss resan tar 30 min att ha något att göra.

Ha en bra dag allesammans!

MVH Isnornin

Coturnix
0

(#0 Fallfrost…vad är det?)

Soldis, doft av jord. Vildfågelsång och påfågelskri. Magnolians knoppar sväller.

BranDuir
0

#4 fallfrost….frosten som kommer precis innan gryningen, när luften är som kallast…när allt fortfarande är lite uppvärmt….

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Jodrena
0

Morgonpromenaden var som vanligt (numer) fylld av naturens orkester och solen försökte kämpa sig igenom molntäcket. Ett underbart sätt att starta dagen på, att först vakna i sin älskades famn och sedan bege sig ut i den härliga vårmorgonen.

Dessutom känner jag en förändring i mig. Och mina kort visade också på förändring och ny lärdom.

Jag omslöts av moder jord inatt efter gårdagens fantastiska upplevleser som jag har Lorelai och Vilde att tacka för.

Alvljus
0

Idag är jag väldigt glad över att jag kunde gå en liten promenad på morgonen. :) Senaste två veckorna har smärtan varit för svår (förskjuten kota i ländryggen = *aj*) men idag kunde jag röra mig utan att behöva ta starka smärtpiller. :)

Jodrena
0

#7 Aj, får nästan ont av att läsa ditt inlägg. Har också problem med ryggen men inte så illa som du verkar ha det. Men jag vet hur underbart det är att kunna bege sig ut utan att ha alltför mycket smärta i ryggen. Jag gläds med dig, och hoppas att du kan bli av med smärtan.

Lorelai
0

Glädjen för idag är att jag får en lugnare dag. Vi bli hemma. Snön har börjat falla med stora vackra flingor och jag börjar misstänka att även denna dags möte behöver bli inställt. Jag åker inte bort när det är nedebröd dagar som detta.
Men vad vackra dem är, de stora lätta flingorna i vinden.

Välsigne eders dag att bli den vackraste den kan bli

Anco
0

God morgon alla vänner, här nere strålar solen från en klarblå himmel. Vi hade oxså fallfrost inatt(imorse). det har varit nere på -4,6,rätt ptroligt att det kunnat vara så pass kallt under en lite kort stund innan tempen stiger igen.Just nu är det +9 i skuggan,,, så det blir en skön dag i trädgården.Ska rensa lite rabatter, plantera lite penseér och timjan bl a.

BlessedBe

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Hias
0

SOLEN värmer här så underbart ….

Coturnix
0

Jag har lärt mig ett nytt ord/begrepp! Det känns märkligt när man har levt så himla länge ändå. Kallras, när kylan liksom faller från väggarna och rinner ut över golvet…det kände jag till. Underkylt regn.Men fallfrost, jag måste förstå det i praktiken också. Språket är en härlig uppfinning! ;)

Blodeuwedd
0

Här är det fortfarande mulet men jag tror solen kommer.

Jag vaknade idag och var precis lika glad som igår över min vackra present. TACK kära vän.

Just nu känns det som om jag får så mycket gåvor i olika former. Jag önskar av hela mitt hjärta att jag kan ge något tillbaka.

"Man får det man behöver när man behöver det" Sant så sant! Även om man ibland tycker att livet är svårt så är det säkert meningen att man ska lära sej något av det just då.

Idag är en tacksamhetens dag.

Kyss BW

lightseeker
0

det är inte snön som faller, det är nån annan snö…fallfrost

Eiyra
0

God förmiddag! Jag vaknade egentligen kl 07.00 men drömde så vackra drömmar att jag matade katten och sedan gick tillbaka in i drömmen igen. Vet inte hur många gånger denna morgon min klocka har ringt och jag satt den på senare bara för att få fortsätta drömtillvaron en liten stund till. Men nu måste denna värld ta över för snart är det dags att gå till jobbet.

Mitt glädjeämne är den drömmen. I thank the otherworld for it .

Nu ska jag försöka smörja kattens öron med salva, jag hoppas det går bättre idag.

isnornin
0

Nu är jag mätt i magen! (satt på bussen på väg hen, magen bara skrek! rätt pinsamt;) Nu har jag gjort mig en bamse kaffelatte!;) ummmm så gott!

MVH Isnornin

Hadina
0

Hej systrar och bröder!

Här har solen strålat från en klarblå himmel.. fram tills för en stund sedan.. Är så glad för dom soliga timmarna.. Tack moder jord!

Fick ett underbart brev med posten:) Tackar från det allra innersta av mitt hjärta Mist!! Så underbart vackert!!! Tack!

Önskar alla en fortsatt fin och givande dag!!

**_

Brightest of Blessings

_**

BiGavia
0

Dessa underbara snösparvarn visar att vintern härskar ännu, men samtidigt bådar om vår. Blir så glad varje morgon när de fortsätter att gästa mej.

Coturnix
0

Snösparvar! Vad fina! Dem har jag aldrig sett.

Jodrena
0

Känns avlägset att vissa fortfarande har snö när jag har fullt av krokus, påskliljor, gröna buskar och snart knoppande tulpaner utanför fönstret (samt pollennysningar)

Men vackert. Finns det alltså något som på riktigt heter snösparv eller är det vanliga gråsparvar som är i snön? Tycker de ser ljusare ut än gråsparvar dock…

Coturnix
0

Jo den är nog på riktigt för den finns i fågelboken. (Plectro´phenax nivalis) finns ända ner till Dalarna står det.

Jodrena
0

Åh vad trevligt! Den vill jag se någon gång.

BiGavia
0

Ja, snösparvar finns på riktigt fast jag tycker de är riktiga sagofåglar, alla har olika dräkt, så jag kan skilja individerna från varandra. Det är flera år sedan jag såg dem sist. Ser deras uppenbarelser som en gåva.Glad

Jodrena
0

Det är då sannerligen ett glädjeämne för dagen må jag säga :)

Bappho_
0

Dagens glädjeämne är nog alla dessa rovfåglar som härjat här idag. Har aldrig varit med om något liknande. Tror det mest varit Ormvråk och en och annan Blå Kärrhök.

Hur som helst så har de kryssat fram och tillbaka i markhöjd så jag fick nästan en i huvudet när jag gick runt hushörnet. Jag har funderat vad det kan bero på och gissar att det har något att göra med att det samtidigt är en invasion av Ringduvor här. Det har ju snöat ganska mycket så fåglarna verkar flocka ihop sig på vissa ställen där de kan komma åt mat. Och då blir det kanske något sorts smörgåsbord åt rovfåglarna.

blodtopp
0

Precis varit ute på en underbar skogspromenad. Lyssnade på massor av vårtokiga fåglar, begravde en nydödad näbbmus (jo, den för mig okända men jättesöta katten som fångat den lämnade den åt mig på stigen efter att hon hälsat på mig Glad), lyssnade på mer fåglar, letade och fann min första stav/käpp (bild kommer nog så småningom), njöt av den vindstilla skogen, hörde domherren för första gången i mitt liv (lät om en trasig visselpipa) och gick sen hemåt.
 Nu ska jag laga mig lite mat och sätta mig i soffan och titta lite på tv innan svägerskan dyker upp senare. En alldeles jättetrevlig fredagseftemiddag Skrattande

Ianna
0

Lite "kuriosa", från Solögas Djurens språk. Men jag brukar ofta läsa i den när jag möter något djur på nära håll, också om jag möter dem i drömmen.

Ormvråk: Det är din egen väg som gäller nu. Den väg som du valt i ditt hjärta. Din gåva är att skapa din egen medicinväg. Här handlar det om att inte följa i någon annans fotspår. Du vet vad du vill, så skapa det! Du har alla förutsättningar för att lyckas!

Hök: Du kan själv ta dig dit du önskar. Din gåva är att nå fram. Detta kan gälla en bestämd plats eller ett speciellt mål du har. Det viktiga är att inte se det som onåbart. Allt är möjligt!