Vdad är ni?
Vad är ni för "häxor"?
Ja är mera av ört "häxa, är en stolt ägare till en alruna! Har även Nattskatta, och bolmört, som är dödligt giftig… men min mamma gillar mera stenar, och min mammas kompis är allt möjligt!

hehe ja du.. jag har nästan inga örter förutom några jag samlade i somras och har hängt på tork nu. Och jag försökte odla alruna men jag lyckades inte.. (gav upp efter två försök) Jag har lite örtteer som jag använder när jag behöver det tex vid feber och magont. Jag har gjort ett herbarium för att lära mig växter.. jag har knäppt kort på 50 växter och skrivit deras namn. Detta var till ett skolarbete men jag ska ta reda på vad man kan använda dem till också :) Men jag är nog ingen riktig örthäxa på det sättet. Jag är ingen healinghäxa heller om man kan säga så. Tarothäxa ligger väl närmast.. spådomshäxa. Men det känns inte som att jag vill kalla mig sån :) jag har inte funnit mig i min häxroll än utan utvecklar mig.. jag vill komma så nära naturen som möjligt sen och lära känna naturväsen om det är möjligt. Mitt "favorit naturväsen" är nog tomten :)

Ursäkta mej saaandberg, det ä'r du som lånat mina grejjer! akta s ja inte kastar olycka över dej!X)

ojoj, det där tar jag alvarligt! du har nånting över dej, som inte andra har! skulle inte förvårna mej om du kunde sånt!

hehe.. 

Jag är en stolt frihäxa sedan många många år tillbaka.

Fräckt :)

Ja jag får nog låna över det ordet, frihäxa. Jag följer min röst, skaffar det som behövs och gör vad som behövs.
Inga gränser finns.

Solitär eklektisk wiccan, är intresserad av stenar, örter, tarot och mycket annat…

Druid…..men frihäx passar rätt bra-….
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
Måste man vara nåt ??? Jag vet mej inte vara något särskilt mer än speciell….. Kanske "shamanstuderande".
Jag är en Völva / Vildhäxa :)
Örter , tarot , kristall ,
Jag säger som Blodeuwedd , måste man vara "NÅT"
Jag är en andligt utvecklande öskande kvinna ;)

#10 Det där håller jag egentligen med om, måste man vara nåt särskilt för att "vara nåt"?
Neeee , tycker att det man lär sig är allt för intressant för att bara "hålla på det det "
Och jag lär mig dagligen :)

Jag *lånar* jag med!.. Vildhäxa.. (fast jag är rätt så lugn av mej.. ibland) 
**Jag är jag, går efter hjärtats stig och vet inte vad målet är, stigen är det viktigast. Tror att livet kallat mej häxa och gudarna vete vad, men det spelar ingen roll så länge jag håller mej till HJÄRTATS STIG.
**
Vandra i Ljus å Skönhet

Jag är ingen häxa men trivs härinne ändå. Andligt intresserad sen många år. Meditation, healing, mediumskap och shamanism är mina huvudintressen. Jobbat med naturmedicin under 10 år, men av olika skäl har jag lagt det på hyllan….
Rose

#16 Hej Rosmarin! :D Vi delar andra forumsintressen ser jag. mediala.se. är ett av dem. Vad trevligt att stöta på dig här med.
Välsigne dig

Jag har inget namn på vad jag är, men så fort jag får veta så ska jag berätta, (om ja kommer ihåg)
Nånting andra brukar säga är, läskig, skum, snäll, bäst, sjuk i huvet, löjlig, dum, å som sagt, kärt barn har många namn. *ler*
SEV 

#18 Ja iFokus är verkligen unikt. En smart idé detta. Man har alla intressen lagrade på ett ställe.
Jag glömde skriva att du känner igen mig som FantasyMoon och inte som Lorelai. Lorelai är mitt namn. men jag har inte det nicket på mediala.
Ja här har jag så mycket att skriva så jag hinner inget annat. ;P

#20#din Avatar är igenkänd så jag förstod att det var du. Den lyser ju…..
Mediala är rätt dött just nu tyvärr, jag häckar mest på ÖN härinne. Men hoppas runt bland häxor och healers också
kram Rose
Hm, får nog kalla mig solitär wiccan med brinnande intresse för örter!

Jag är också framförallt en örthäxa. Örter och växters magi får mig alltid att hänföras. Jag kan aldrig tröttna på dem!

Jag är hjältehäxa…!
nää ok, mer mot örter/natur/dyl, men även.. vet inte vad jag ska kalla det.. mentalhäxa kanske? ne, men mina "häxigheter" yttrar sig rätt sällan utåt kan man säga.

Solitär eklektisk wiccan.
Jag är en "intreserad av allt och utövar det som käns rätt magiker".
Holler med om att det är överflödigt att kalla sig för något speciellt. Personligen brukar jag kalla mig för människa:P
jag är hmmm… Jag är… Jag vet faktistk inte =)
Men jag vet att jag är örtintresserad, jag älskar att vara i naturen… Jag är speciell haha! jag är nog vad man kallade förr en "klok (ung) gumma"

#21 Ja att jag inte tänkte på den.. *ler* Där ser man nyttan av att ha ett internet ego.
Ja det har stagnerat en hel del där, tyvärr. Jag har för ambition att återuppta mitt engagemang där. Men för nu har jag nästan funnit mig ett hem, här matas alla delar av mina intressen, inte bara ett.
Om jag ska kalla mig någonting så "lånar" jag oxså Hias frihäxa. Har blivit kallad skum, knäpp,konstig osv… men tror att frihäxa stämmer bra. Örter ligger mig varmt om hjärtat,men jag håller på och lär mig nytt hela tiden. Kunskapen skapar törst efter mer kunskap:)
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman