Maxine Sanders/Fire Child
Någon som läst Maxine Sanders Fire Child? Bra/Dålig? Funderar på att läsa den.

Inte den, men jag har läst "Maxine- The Witch Queen" eller vad den hette. Också en biografi. Den var intressant, så jag kan tänka mig att "Fire Child" är det med. 

Vill läsa…
Jag heter också Maxine
Så det hade varit litet roligt att läsa detta
Vart kan man få tar på detta?
Kram!

Jag har precis beställd Fire Child på http://www.adlibris.se
Här är Maxines hemsida: http://www.maxinesanders.co.uk/

#3. hon verkar intressant, bappho

Jag älskar att läsa biografier och extra intressant blir det förstås med lite witchcraft historia :-)
Jag tycker det är helt fashinerande hur du kommer i kontakt med sidor på nätet och böcker Bappho! Återigen en bok som verkar intressant. Min väntande boklista är som tvätthögen - a neverending story :)

#6 Kan det vara att jag är långtids sjukskriven och har en massa tid att slå ihjäl kanske, ha ha…
Jag älskar böcker och läser hellre än att städa och sånt där annat onödigt :-)
#7 Jodå jag känner allt igen de där prioriteringarna :D
Jag har boken, den är väldigt bra OM man vill veta mer om alexsandriansk wicca..

Vad bra att den är bra. Såg att det fanns en biografi med Stewart Farrar också. Det får bli nästa bok :-)
Den har jag också funderat på, du får tipsa om den är bra eller dålig..

#11 Det gör jag :-)
Tackar på förhand :-)

Jag vill läsa Frederic Lamonds "Fifty Years of Wicca"! Den verkar spännande… Någon här som har läst den?

#14 Nej, men den står med på min lista för böcker jag vill ha.

#15 Ja, man kanske skulle skaffa den snart. Den som läser den först startar ny tråd! ;-)

Har Dion Fortune skrivit någon biografi förresten? Det är en kvinna vars liv jag gärna skulle sätta tänderna i! 

Nu känner jag mig lite tjatig med mina inlägg. Haha. Men jag kollade på Adlibris och fann "Priestess: The Life and Magic of Dion Fortune", "The Story of Dion Fortune" och "Dion Fortune and the Inner Light". Impressive… Undrar vilken som är mest läsvärd? Det blir väl en kik på Amazon så småningom för att läsa omdömen. ;-)

Jag tror jag sett flera biografier om Dion Fortune men jag har inte läst någon av dem.
Dion Fortunes böcker "The Sea Priestess" och "The Goat Foot God" är ett "måste" för wiccaner och häxor!

#20 Jag har läst The Sea Priestess och Moon Magic. De är underbara! Ska läsa de andra när jag har råd, absolut!
#21 jag har inte läst Moon Magic, är det en bok du kan rekommendera?

Jag försökte få min pojkvän att läsa The Sea Priestess men jag fick tillbaka den i helgen för han klarade inte av att läsa ut den. Själv gillar jag den dock.

#22 Absolut! Den bygger ju vidare på The Sea Priestess och är till och med bättre tycker jag! Dr Malcolm är dessutom en intressantare karaktär än den där nervösa astmatönten. ;-) (Inget ont om andra astmatiker naturligtvis!) Haha.