Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 749 ggr
tillymilly
0

Hur är det nu då?

halloj,

Som nykomling och nåt så vansinnigt nyfiken surfar jag nu omkring på 3 olika forum.

Här på häxorna,andlighet o övernaturligt har jag nosat lite på.

Men,vet ju inte riktigt vart jag ska placera inläggen än :-)   Har ett inlägg som handlar om Hjärtat/själen- intellekt/ego,hur lär vi dem att samarbeta,…?

Är ni intresserade av den frågan kära häxor så ligger den på andlighets sidan nu…har jag gjort rätt då?

Kram//Tm

[trumman]
0

I min erfarenhet är…

…Övernaturligt mer snävt och kontrollstyrt än de andra. Där inne är det många inlägg som raderas utan förklaring. Det är generellt ett bra ställe dock och den hårda administreringen kommer sig utav att de haft mycket problem med dumjävlar som vill förstöra för dom.

Posterna handlar mest om orber och naturligtvis medium & medialitet.

…Healing fokuserar givetvis på bot och bättring, det mesta verkar välkommet men modereras om det faller utanför de större ramarna.

Posterna handlar om inre som yttre själavård m.m.

…Insidan är, lite skämtsamt sagt, mer "wikipedia ifokus" än ngt annat ;) sitevärden gör ett bra jobb med att hålla forumet aktivt genom att ofta lägga ut småcitat och artikelbitar klippta ur olika publikationer på nätet - detta lockar till aktivitet och man lär sig mycket nytt.

Posterna handlar om mycket mer än bara Insidan och tur är väl det, för man verkar ha förstått att Insida och Utsida hänger ihop! :D

…Häxor har mycket högt till tak och är min personliga favorit! Här är det skön atmosfär och de flesta stammisarna här verkar accepterande och naturnära. Medelåldern är också rätt hög, ngt som säkert bidrar till att det är så mycket visa poster i cirkulation!

Poster om det mesta med mycket fokus på natur, praktisk magi, örter, ritual och ceremoni.

tillymilly
0

Ahh…så bra trumman,tack för ditt svar. tycker du då mitt inlägg hade hört hemma här oxå?..jag lär mej väl…gillar oxå häxorna och häxmännen (?) här…känns liksom familjärt.  (ps. Pm?)

Kram//Tm

varulven
0

hihi jag postar allt här. Har aldrig ens bemödat mig med att sätta mig in i de andra forumen. Är dock medlem både på insidan  och alt behandling, men 'r inte aktiv på nått av dem… Det mesta är välkommet här tycker jag det verkar som :) ibland kanske vissa poster skulle få fler relevanta svar om de postades inågot av de andra forumen, men njaa vi har rätt bra spridning på kunskapsområdena här känns det ändå som :)

Iram
0

Jag tycker att det är jättebra att vi får poster här som handlar om lite allt möjligt, så länge det har någon slags anknytning till sidan. Men häxkonst och att leva som häxa är ju sååå brett, det är nog därför det blir sån bra blandning. Det inbegriper ju nästan allt i livet och det är precis som det ska, tycker jag. :-)

Dessutom vill jag berömma våra medlemmar som skriver så få OT-inlägg. Visst går det att göra nångång ibland, men jag har sett sajter där vartannat inlägg är OT och då blir det irriterande. Men det gäller mest sajter där medlemmarna är yngre.

Kram Iram

SEVikinq
0

Tillymilly 

Jag försöker hålla mig till ett eller två forum i taget, Det blir så tjorvigt annars. ÖN gick jag ur, jag kände att jag hade inget mer att tillföra på ÖN, med bl.a. anledning av lite vad trumman förklarade i ett tidigare inlägg, det passade inte mig längre helt enkelt, men det säger inte att det inte passar dig, så utforska å bedöm själv.

Jag är definitivt inte den som följer strömmen, och det gillas inte på alla forum.

ÖN = Övernaturligt.ifokus

SEV Cool

Blodeuwedd
0

Hm…. Det känns på nåt vis som om jag håller med Trumman i mycket. Å Seviking oxå.. kanske bäst att jag är tyst för Jag  vill inte heller följa strömmen.

Annars tror jag nog att du kan skriva om vad du vill här hos häxorna utan att det blir fel.

tillymilly
0

Ok,tack för era svar… Jag gör så som du sa Sev,surfar på och känner vart det landar.,Bra Blodeuwedd & Iram,då vet jag att det är ok att göra inlägg om lite av varje…ni e så goa allihop,tack för svaren,

Ps Iram vad e OT-inlägg?

Godnatt /kram/Tm

[trumman]
0

OT = Off Topis, alltså poster som inte riktigt "hör hemma" på siten med tanke på dess innehåll.

Ett OT-inlägg här skulle t.ex. vara om den nya Volvo-bilens framdäcksspoilers och kardanoljetillsatser.

Mvh, T

Anco
0

#8 framdäcksspoilers??? Kardanoljetillsats???

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

[trumman]
0

#5 Ja ÖN har jag också lämnat, det blev för mycket bara… snacka om solskensyta och sörjigt inre där alltså.

Iram ska ha stor eloge för att hon håller himlen som tak härinne och välkomnar än den ene och än den andre, och visar på sunt förnuft och stort hjärta i frågor hon själv är motståndare till t.o.m.

Det är viskvinnan vår det!

Lorelai
0

Jag har inget att tillföra, bara att skriva under på det som redan har sagts. Jag tog en koll på ÖN idag och ja.. Nu är jag mer om någonsin övertyga dom vart min hatt ligger. ;)

Ja Iram.. tack för detta.. Så brett, så självrensande, så tolerant.. så passande mig. Det känns verkligen som att ha hittat en grupp med vänner och familjemedlemmar än likasinnande att samtala med. Värmen här är äkta. jag vill inte ha att häxor.ifokus förändras ens det minsta.