Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 713 ggr
Bjornen
0

Ang. rubriker på inlägg

Jag tycker många av inläggen har mycket diffusa rubriker. Ett exempel " Det är ju många som undrat". Naturligtvis finns det många tydliga rubriker.  En del trådar börjar med en sak och sedan diskuteras något helt annat. Det blir då mycket svårt att läsa de trådar man vill.

Jag föreslår att alla skriver tydliga rubriker och om en tråd förändras, då börjar man om i en ny tråd.

lousu
0

men det e väl det en diskussion handlar om…???

att man börjar ut me en grej men i o me att vi e så många olika individar så blir det ibland lite "flummigt" me att hålla sig på punkt???

personligen tycker jag att det e roligt…man läsar en massa som kanske inte hade gjort annars :-)

o du kan ju faktiskt scrolla o kolla om det interessera dig??

just my two cents…

varma LouSu

SEVikinq
0

Tycker åxå att när det ska struktureras å hålla sig till ämnet å kommas med pekpinanrt, så blir det lätt att folk inte näms skriva nåt alls, av rädsla för å gå ifrån ämnet.

Jag tycker att e man nånstans å läser så får man bläddra på å söka det man tycker e intressant själva. Bemöda sig lite. Å ere så att någon själv märker att det blir en deltråd så skapar dom nog den själv.

SEV Cool

Bjornen
0

Det finns faktist även nya läsare också och en del som bara läser rubriken för att välja något att läsa. I utvikningar är väl inga problam. Men när spikklubbefrön egentligen kommer att handla om altardukar då tycker jag att man kommer alldeles från ämnet.  

Naturligtvis kan det inte fastställas några strikta regler, men om alla vi som skriver här tänker sig för när man sätter rubriken och startar nya diskussioner när diskussionen har hamnat för långt utanför rubriken.

Ijin
0

Spelar ingen roll egentligen.. Man följer forumet så långt man vill..? Det kommer ju inte vara någon som skriver om det är så att allt är bestämt…

Bappho_
0

Tror att det är just det som är charmen med "Häxor".

Lorelai
0

Den grejen är precis det jag tycker så mycket om med trådarna här. Att dem får flöda fritt efter som dem växer. Jag tycker att trådstart är det ingen bristvara på ändå, för många trådar är heller inte bara bra.
Däremot har jag erfarenheter utav en admin som klev in och särade själv på trådar där dem hade gått isär. Så där i tråden det hade bytts ämne fick byta plats bara till en egen tråd. Det var smidigt, på så vis skadades inte samtalsflytet. Vilket en trådstart oftast får.
men.. man bör inte glömma att försöka hålla det mer samlat, där håller jag med dig Bjornen. :) Kan ju alltid tänka lite på det, skadar ju inte.

Välsigne din afton

Bjornen
0

Jag har poängterat att man ska ha tydliga rubriker och att man varaktigt ska hålla sig till rubriken, på flera sajter och det förekommer överallt. Men för att det ska vara attraktivt är det enkelt att fundera ut en rubrik som är tydlig. Om man skriver inlägget först och sätter rubriken sist är det lättare att få en tydlig rubrik.

Tänk på att vissa inlägg ska kunna läsa även om ett år av nya läsare. Då är det kanske inte så roligt att få läsa annat än rubriken säger.

Hadina
0

Håller med dej Bappho!.. Kan vi inte få vara som vi är och ha lite flummiga trådar..

Dessutom tycker jag att när det *grenar* ut sig.. så lär man känna varandra på ett bättre sätt.. och dom flesta av oss verkar gilla det.. och det ena leder till det andra..

Varför så strikt.. Allt annat är så strikt! Tack för ordet! BB

Astrina
0

Hmm.. Själv tycker även jag att det är det som är charmen här, att det kan spreta hej vilt och ta nya vändningar. Utan att det faktiskt gör någonting. Det känns som det är så vi fungerar här och det verkar ju vara fine med de flesta.

Men visst har du rätt i Björnen att en rubrik bör säga något om innehållet. Sådant underlättar ju :)

Blodeuwedd
0

#7 Om ett år då är det ändå dags att starta tråden från början för då har alla redan glömt hur det var och kan behöva prata om det igen…

Visst TYDLIGA rubriker men fritt i tråden.. fast nog är det väl svårt att döpa en tråd rätt som man inte vet vad den kommer att handla om i slutändan. Frihet under ansvar..

Oskyldig/BW

Anco
0

Vi kan väl iaf anstränga oss lite och ha så tydlig rubrik som vi kan. Om det sedan "spårar ur" längs med vägen inne i tråden sedan. Nåja…. shit happens och vi är ju nu så att från det ena till det andra så blir resultatet hipp som happ det tredje. *skrattar* Vi ska fortsätta med vårt höga tak här…men som sagt vi kan ju försöka tänka lite på rubriken iaf…

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Astrina
0

Nu ger jag mig ut på riktigt djupa vatten, rejält djupa…

Jag funderar lite kring det här. Så tänker jag på hur samtal kan låta mellan mig och mina väninnor. Jag tror det är sällan vi håller oss till ett ämne strikt..Om någon av oss vore mer ute efter själva innehållet, eller vad man ska kalla det, tror jag den personen skulle uppleva det lite frustrerande. Generellt sett övar ju vi kvinnor oss mer på samtal än vad män gör. Jag tänker på hur våra lekar kan se ut när vi är barn, hur tonåren ofta kan gå ut på förtroliga samtal osv. Vad jag försöker komma fram till är om den här tendensen till att "spåra ur" kan vara kvinnlig. Att vi är "skickligare" på att behärska det.. Nu generaliserar jag väldigt vill jag poängtera. Vad tror ni? Är det skillnad på män och kvinnor eller är det individ/gruppbaserat?

Hadina
0

#12.. Redan där gled vi ifrån rubriken *S*

Skämt och sidor.. vet inte om det är någon skillnad mellan män och kvinnor.. snarare mellan olika personligheter.. tror jag..

Har sett i en annan tråd att någon blev *tillsagd* av trådöppnaren..

varulven
0

Jag tycker det helt beror på åt vilket håll trådarna barkar iväg… leder det till att nya intressanta diskussioner uppkommer kan amn ju antingen fortsätta i den tråden den är i helt enkelt (om nu inte trådöppnaren misstycker) eller, om man tycker det blev ett riktigt intressant ämne, öppna en ny tråd. När det dock slutar med att det är två, tre pers som pratar PM material kan jag tycka att det är lite tråkigt.

Iram
0

Sedan kan man göra såhär också; Låt säga att man har en fråga som man verkligen vill ha ett seriöst svar på. Då kan man skriva det redan i öppningsinlägget att man önskar att tråden enbart ska handla om detta pga att man verkligen är intresserad av att få veta. :-)

Devona
0

"Bra omdöme får man av erfarenhet och erfarenhet får man av dåligt omdöme"