adressändring
Jag har nu flyttat från FantasyMoon till Lorelai.
När jag skapade min användare här utgick jag från att detta forum skulle vara som dem flesta är, anonymiteten ett måste. Nu vet jag att det inte är så, skall jag dessutom träffa er är det en fördel om ni ropar på mig med mitt namn och inte FantasyMoon.
Lorelai är mitt namn och mitt häxnamn.
/ Välsigne er
Å, tyckte fantasyMoon var nog så vackert, skulle behöva ändra mitt namn också….. men har inte kommit på nåt godtagbart än.
Bra att ni talar om det, så vet vi andra.
Vandra i Ljus å Skönhet

:D ja.. tack så mycket. Det är mitt nickname sedan många år och kommer så förbli. Men här kändes det som att mitt egentliga namn behövdes. Hmm.. askfisen är kul. men du skall veta det att jag alltid utläser det som askfisken. Fråga fisken. Ask fisken. :P

Mitt riktiga namn är Rosmary som i svensk stavning är Rosmarin(Kryddan )men har alltid Haft Hias som mitt häxnamn och de som kan tyckas lite lustigt i de häxnamnet de va för många år sedan då mina vuxna barn va små och vi läste en Bamse tidning där det finns dock en elak häxa vi namn Hiahia i trollskogen hmmmm så prata motsatser hon me sin stavning och elak jag me min och snäll samt att jag fått namn efter en krydda av mina föräldrar….
Har inget emot askfisen egentligen, men men det var bara min käre far som kallade mej det, och han är borta nu. Skriva går bra, då är pappsen med mej men…höra någon annan säga det, nja, jag vet inte om det är så lyckat.
Vandra i Ljus å Skönhet

#3 Det påminner mig Hias, jag behöve ha din adress. jag tycke rom ditt häxnamn även fast Rosmary är vackert.:D Extra skoj blir det med ditt namn nu när jag skall skicka din gåva till dig.
#4 Ja det känns ju att du inte har personlig samröre med nicket, med det menar jag att du inte skulle reagera instinktivt om jag ropade det. Utan att det är mer en fråga om heder. Men Jag tycker det grör det väldigt vackert.. :D Heder är vackert.

JAg har kallat mig SEViking sedan slutet på 80-talet, så jag förblir SEV för dom flesta, eller som grabbarna "over there" kallade mig, "The mighty Viking from SE". Jag tror alla ändå vet mitt "birthname".
Men inte kan väl alla springa runt å ropa Curt-Göran väl?
SEV 

#6 Vet du.. jag tror jag gillar SEViking.. dessutom lite extra nu sedan jag känner till historien bakom den.
Välsigne din afton

#7 man bugar å bockar.
Man ska ju inte skicka tebax det man fått, så jag säger kram.
SEV

Har man månne skapat en trend här? ;) Hihi. Jag tycker att Lorelai är ett fantastiskt vackert namn! Tänkte redan när jag såg att inlägget var skrivet av Lorelai att den där personen borde jag veta vet det är. Och så slog det mig precis innan texten laddades upp på skärmen.
Mitt namn har också en liten historia bakom. Och det har vuxit och blivit mig så kärt att jag verkligen är Jodrena. Jag var nämligen kär i en kille som 13-åring som hette Andreas, själv heter jag Johanna. Jag blandade ihop stavelserna och så blev det Jodrena. Jag har massor av historier om Jodrena och Anhanas, kärlekssagor. Och idag handlar det inte om Andreas utan Jodrena och Anhanas är ungefär som kärlekens gudinna och gud för mig nu mera.

#9 awh.. vad vackert Jodrena. Så roligt och få veta hisorien bakom med. Alltid kul och få veta hur folk valde eller fick sina namn/nicks.

nu är jag med! jag var en sväng här igår mellan arbetspassen. Då såg jag denna underbart söta lilla fot…..som brukar vara FantasyMoon, men det stod Lorelai??? men nu är jag uppdaterad! o hjärnkontoret är med #S#
Är Lorelai ditt födelsenamn?? underbara föräldrar som ger dig ett så vackert namn!! grattis till det!!! (om man nu kan säga så?) #S# #S#
Blessings o kramar till dig!

Lorelai är mitt tagna namn. Jag tog det som nybliven vuxen för att markera en förändring. Att jag hade övergått från de bojor jag satt med till ett eget liv. Det skulle dröja ytterligare år innan jag kunde slå mig fri ytterligare, men jag grundla det där med namnskiftet. Så Lorelai är mitt tagna namn, häxnamn, vuxen namn.
Min pappa ville ge mig Angelique vilket min mamma motsatte sig, så jag fick ett annat. Mycket till varför jag egentligen aldrig gillade mitt förra, det var inte mitt till att börja med, det var en kompromiss.
Men jag tackar ändå och tar emot. ;D
Vi här har filosofin att man har ett namn som barn och ett som vuxen. Mina barns barn-namn är Vilde och Jojo, vilka de sedan skaffar är dem själva som väljer. Om de väljer något.
Välsigne din dag att bli en i vårens tecken.

Aaa…. mkt vackert vilket som!

Det var lite så jag kände när jag gifte mig, och tog min mans namn… att jag lämnade min gamla familj och gick in i en ny - vilket jag gladeligen tog till mig, firar alla högtider med den nya familjen, det är så bråkigt hemma hos min. Och det är skönt att de inte känner mig så bra utan jag uppfinner mig själv på nytt i nya relationer. (träffades 2005, fick ett barn och gifte oss 2006..)
Spindelfot är ett namn som kommit av sig själv, ur mig nu på riktigt när jag börjat hitta tillbaka till mig själv. Jag har drömt om spindlar i många, många år, de har lett mig ut i skogen och in i murkna hus. Någon period så var det även spindlar överallt i 'riktiga livet', skorna och håret, överallt. Spindelfot=spindelns fot, jag har spindelns fötter i drömmen och i riktiga livet när jag knallar på rätt väg, uppfyller drömmar och önskningar.
Lustigt är dock att sedan jag erkände mig själv och mina mål, har spindlarna försvunnit. De har väl fyllt sitt syfte antar jag, men jag har kvar erfarenheten och symboliken. Spindelfot ska bli mitt näst riktiga namn efter Linnea, så snart jag förstått papprerna från skatteverket.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Ja det med spindlarna hände mig i tonåren. Det var ens väng där jag blockerade ut allt. Innan gudinnan tog steget och kontaktade en väninnan till mig så var spindlarna och spindelsymboler med för att försöka få kontakt. när jag tog till mig av vänninsns dröm upphörde spindlarnas närvaro.
Någon som vet varför just spindlar.

vilket fint namn, det måste jag säga..det klingar bra o känns ljust på nått sätt :-)
varma LouSu

#15 vad häftigt, för spindlarna började komma när jag blockerade mig själv också - när jag flyttade från min förra kille och inte orkade utan bara ville vara 'normal'. jag har nämt det för dig förut. Och de var verkligen överallt ett tag, minns när jag bodde på internat en sväng och de andra 'internerna' var som tokiga för det hade plötsligt kommit stora spindlar överallt och det var den sorten som kunde bitas ;) i duschen, på väggarna, i hallen, i sängen.. i köket, i skafferiet..
jag har för mig.. går endast efter minnet nu.. att spindlar står för ödet och ödets väv. alltså livet, nornor, de som väver allas livsväv och knutar och klipper av när de känner för det.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

ooooh Lorelai, jag blir fortfarande förvirrad när jag ser ditt nya namn för jag VET att du är fantasymoon men jag har så otroligt dåligt namnminne ;P

#17 ja då är ju spindlar en prickfin grej att skicka ut. Ja det har du nämnt, minns jag nog. Jag förstod då att det var något särksilt med dem, men inte vad det va. *s*
#18 Ja.. FantasyMoon är på många sätt min identitet. Jag skulle inte ha bytt om det inte är för att många av oss kommer att träffas IRL. Då känner jag att det är lämpligare med mitt IRL namn. Annars trivs jag som fisken i vattnet med FantasyMoon. De flesta här har redan så bra nick som man kan ropa genom träden, medna jag inte tycker att mitt höll samma. :D

"VARULVEN KOM HIT OCH ÄÄÄÄÄT" hihi
Nåja Lorelai är mycket fint :)

Ja den ser jag fram emot att få lov och använda. *lol* Varulven kan jag säga utan problem.