Dagens Glädjeämnen 8/4
God morgon alla mina vänner!
Dagen börjar lite kyligt och grått här i skogen….men plusgrader och vår är det…vaknade idag av en fågel, som satt i skogen härute och skrek…ett och samma ljud hela tiden…jiiiiiiiiyyyyyp….jiiiiiiiiiiypp…med tio sekunders mellanrum…ett ganska melodiöst ljud iofs …
May your day be Blessed!
BD
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
God morgon till dig oxså, samt alla andra vänner.
Här är det oxså mulet och lite blåsigt, fast fglarna sjunger som besatta *L* Helt underbar kakafoni när jag var ute med vovven.
Bara att uppleva naturen så här är ett glädjeämne i sig.
BlessedBe
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
Godmorgon!
Glad att livet andas och att allt finns från absolut vitt till absolut svart. Här spelar fåglarna så man kan inte urskilja läten det är ett enda surr.
Vandra i Ljus å Skönhet

Godmorgon kära sytrar och bröder efter en orolig natt så har jag vaknat till lite sol som försöker sig igenom här och fåglar serenad då jag gick ut på min balkong för att kolla fåglarnas matbord där ute.Visst har jag en massa grå moln som vill fara här över men tror nog vi får bukt me dem snart oxå mina underlater här hemma skriker nått så fruktansvärt här på morgonen vet inte va de har att säga mig …Men skall strax ta mig en morgonpromenad och tänka lite men åter en dag in på vårens tecken Häxkramar Hias

Dagens ord är: resfeber. Idag bär det av till Thailand för en vecka och det ska bli så skööönt. Ta det lite lugnt och äta god mat :) Men innan det är dags att åka ska det packas om, städas lite, se så man har med sig allt, packa om en gång till och vara allmänt nervös.
Kommer kanske in flera gånger idag , men om inte annat så hörs vi på torsdag nästa vecka! Ha det så skönt allihopa!

God morgon mina vänner!
Här snöar det och blåser! Har bara hört hunden och katten sjunga en truttilutt för mig på morgonen.. Slängde in en kladdkaka i ugnen, får se i fall någon kommer på fika;)
Blessuð
MVH Isnornin

God morron systrar och bröder..
För första gången på mycket länge har jag sovit!!.. Känner mej utvilad men stel som en pinne i kroppen *L* men det går över!
Molnigt här med.. men det är ju bara morron än
Önskar alla en skön och givande dag!
Brightest of Blessings
Jag är glad över att jag gjort klar översättningen jag höll på med,
och nu kan ägna mej åt alla blomkataloger jag fått.
Ha en skön dag önskar Cristine
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Ett grått dis famnar världen och sipprar in i alla sinnen, en kylig råhet som kryper in från havet, där min längtan bor. Men ur dimmorna når mig min älskandes leende - ack vad den mannen är vacker, han har ett leende som strålar varmare och starkare än solen själv!
Idag, som alla dagar, är hans närvaro i mitt liv, en outsinlig källa till ödmjuk tacksamhet och innerlig glädje.
Jag skulle inte orka, utan dig.

Hmm… dagens glädjeämne, hade gått ner nästan 2 kg sedan förra veckan. Ett till glädjeämne; ska till Isnornin o käka kladdkaka. Så det ena glädjeämnet tar ut det andra, kommer att gå upp 2 kg igen. Hahahahah! Skämt åsido, det ska bli jättemysigt. Då ska vi skvallra om alla häxor här på sidan.

Kram Iram

KLADDKAKA!!! Men jag då, får inte jag vara med… 

Klart du får Bappho kom du!, jag har varit ute och gräjat lite grädde till;)
MVH Isnornin

#8.. Åååå så vackert formulerat!!!!

godmorgon
Glädjeämnet idag är att jag har en ledig dag. Har jobbat långpass i helgen och flera av våra boende har drabbats av maginfluensa. Så det har varit mycket jobb i helgen.
Jag har oxå sovit oroligt i natt. Jag tror att jag sover på ett currykryss men vi kan inte flytta sängens så värst mycket så jag får stå ut tills vi får tillbaka vårt gamla sovrum om si så där ett och ett halvt år kanske.
Idag ska jag ut i skogen och njuta av vårens alla ljud och lukter kram tindra

Ute är världen grå idag, men här inne lyser solen varm. Det är kärleken från min vackra tjej, min Quinna, min fru, mitt livs passion.
Hon skingrar alla dimmor, stryker regnbågens skira färg över mina doftande drömmars skogar och fält. Det är hon som gör varje dag till en vandring genom Edens prunkande lustgård istället för ett gatlopp genom plikter och tvång. Det är hon som ger livets andedräkt åt min dröm, den jag lever dag som natt…
Tack älskade för att du finns, Du är mitt glädjeämne varje dag!

Vad fint alla skriver.. speciellt tiwar..
jag är jätteglad för att trumman hade målat en runa åt mig nu på morgonen - med den med mig imorgon så kanske jag vågar mer! (ska på mässa och är lite rädd)
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

J-a! Så vackert skrivet Alvljus och Tiwar.
-Att sova på sådana kryss eller var det nu är kan inte vara bra. Det måste gå att att ändra på sängens läge! Har en sådan plats som tangerar ett hörn på huset. Där går det inte att tala i telefon för det bryts av.
Hmm. Idag har jag fixat ett framfall för en tacka. Så nu verkar hon må bra igen. Sådant gör mig "stolt" att man kan fixa saker som man inte hade en aning om att man kunde. ;)

#16 *ler* Poet och poetissa, match made in heaven? :)

mitt glädjes ämna idag e att jag va ledig o därför kunde ligga i sänegn o sjunga med dottrami i morse sen ta det lugnt o bara va…vi hade hur mysigt som helst…
nu ska dom hämtas o så blir det bollkull i skogen i regnet…inte kan forstöra min dag :-)
varma LouSu
Mitt glädjeämne är att jag äntligen lyckats komma in här. Har följt med redan en tid, men hade problem med inlöggningen. Det verkar vara intressant hela tiden här