Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 4075 ggr
tillymilly
2008-04-06 17:51
0

Själsfränder

Hej alla!

Jag är såå nyfiken på själsfränder..har ni någon erfarenhet att dela med er?

Själsfränder/andliga makar …vad tror ni? Den sanna kärleken då allt bara stämmer..är det själsvännen vår?

Var i nuet/kram/Tm

nanna-maria
2008-04-06 18:26
0

Jag har en själsfrände. Det är inte min pojkvän utan min kusin. Eller kanske är det snarare tvilling-själar vi är. Det är mycket mer än släktskapet som binder oss samman. Hon är exakt en månad yngre än jag, och det har alltid rått en slags hat/kärlek mellan oss.

Även perioder då våra föräldrar varit osams och förbjudit oss att träffas har vi haft en märklig kontakt. Vi har nästan en telepatisk relation till varandra, då jag många gånger svarat på hennes frågor innan hon ställt dem o.s.v.

Det finns egentligen mycket att berätta om oss, men jag ska inte bli långdragen ;)

Hoppas detta gav dig något, trots att det inte handlade om den sortens kärlek och själsfrände som du kanske syftade på.

tillymilly
2008-04-06 18:30
0

tack,jätte kul att du delade med dej.om det ändå :-) Tror att vi har tvilling-själar o andra själsfränder oxå…men tror bara en själsfrände/vår andlige make/maka… tror det iaf….

Kram//Tm

nanna-maria
2008-04-06 18:43
0

Jag har funderat mycket på det där med själsfrände. Och jag tror faktiskt att vi kan ha flera. Vi utvecklas ständigt och det är inte alltid en själsfrände utvecklas åt samma håll. Detta måste ju absolut inte vara något negativt, men jag tänker så att om vi är i ständig förändring måste det finnas olika själfränder vid olika stadier man befinner sig i.

Men sen finns det tillfällen då jag inte alls tror på själsfränder - vilket ju egentligen är rätt konstigt med tanke på att jag har en tvillingsjäl.

tillymilly
2008-04-06 19:05
0

Det ligger absolut i nåt det du säger..men..vi kan ju ha relationer med fler sen tidigare liv,….själsvänner på olika sätt..?har läst boken själsfränder med Rita Rogers,läsvärd.. intressant..

Kram//Tm

SEVikinq
2008-04-06 19:13
0

Har ni tänkt er tanken då att sådana man möter på gatan och bara vet sig känna igen, åxå kan vara självsfränder/tvillingsjäl eller nå sånt.

SEV Oskyldig

Mayline
2008-04-06 19:47
0

Det där har hänt mig. Det var 8 år sedan och jag minns varenda rörelse, varenda ansiktsdrag och jag minns hur han tittade lika undrande på mig som jag gjorde på honom.

Underlig känsla det där, men fascinerande!

Kram!

tillymilly
2008-04-06 19:47
0

Absolut!

hänt mej…med.

Kram//Tm

tillymilly
2008-04-06 19:48
0

Precis…jag träffade en…såg på han o tänkte,men…där är du ju ,typ heej är det du!

Häftigt!

SEVikinq
2008-04-06 19:50
0

Mm, hänt mej även i andra länder.

Kramar tebax i kramhörnan 

SEV Cool

tillymilly
2008-04-06 19:57
0

Skrattande Häftigt!

Vi var nog var nog  i samma flock "förra ggr" oxå..:-))

Kram//Tm/L

SEVikinq
2008-04-06 19:59
0

Ja kanske det. En del av oss i vikke fall

SEV Förvånad

tillymilly
2008-04-06 20:29
0

Som du o jag o dina syskon o de våra…..tror jag det iaf Glad

SEVikinq
2008-04-06 20:36
0

Det finns en mening med allt.

SEV Oskyldig

tillymilly
2008-04-06 20:38
0

Japp!

Min filosofi…ju…haha

tillymilly
2008-04-06 23:43
0

Ingen mer…som har nåt spännande att berätta..?

Skrattande Kram//Tm

FantasyMoon
2008-04-07 00:31
0

Jag lever i en familj jag har levt med förut. min make nu var det i mitt förra liv. Min son nu var min dotter i ett förra liv. Min andre son var inte mitt barn men en närstående.
jag tror absolut på själsfränder och själsmakar.

En själafrände är en som är en nära i liv igenom. Det är oftast platoniska relationer men emellanåt inte. På samma vis man kan ha själsfoe har man fränder.
Man kan ha massor av själsfränder, inte alltid man träffar dem, känner igen dem eller kan uppmärksamma dem. Emellanåt skapar man nya med.

Välsigne eder afton

tillymilly
2008-04-07 10:23
0

Tack FantasyMoon för att du delade med dej av din underbara berättelse,har fått veta på en reading av Benny Rosenkvist att mina 2 barn har jag levt med tidigare,en gång var min dotter min mamma…det tror jag absolut på …men den andliga maken är lite vilse,ett dilemma …

Kram //Tm

FantasyMoon
2008-04-07 12:23
0

#17 Med glädje. :D Den underbara berättelsen i sig finns i hur vi träffades, hur vi skildes, hur vi har närvarat i varandars liv. VI har turen nog att minnas varandra. Ja i alla fall jag och min man. Hurvida barnen idag minns vet jag inte.
Innan Jojo föddes färdades han med oss på våra håll i sin gestalt som flickan. Vart jag än var fanns hon. 
Många misstog henne för att vara i samröre med dem, men jag kan inte ta fel på de blonda lockarna som sedan skulle befinna sig på Jojos skalle. Han är sig själv precis lik. :D Samma bus, samma lockar, samma förstånd. Åh vad jag älskar detta barn!
Fast hon blev aldrig äldre än 7-8 år då så hoppas jag djupt att hon nu når vuxen ålder. Att han, inte hon.. snurrigt.. :P Att han idag får växa upp,
 bilda sig en familj och egna barn. Vårt liv idag är inte likt
 det vi ryktes ifrån då. 
på en plats till och med manifisterade sig Angelique på bild lite då och då till allas glädje. Ja jag var inte helt överlycklig men då var jag heller inte medveten om att det var MIN dotter. Var snart fyllda 16 år då.

En gammal häxa kunde till och med rita av hur vi då såg ut, detta var innan jag kunde bli tillsammans med min man. Allt jag hade i flera år var den ritade bilden av han från då.
När jag själv var 8 år och träffade kvinnans ansvar drömde jag om honom. I drömmen träffade jag honom som han skulle vara när vi träffades fysiskt. jag glömmer aldrig vad han sa till mig:
"Äntligen har jag hittat dig, nu släpper jag dig aldrig igen."
10 år senare kramades vi för första gången på länge. Den smällen som kom när vi efter tre år äntligen kunde
återförenas som älskade var enorm. Många hundratals minnen sammanstrålade, det tog flera veckor innan första ruset av dem kunde börja lägga sig.

Med detta bakom oss är det en smula svårt och låta bli att njuta av var dag. Det finns inga dåliga dagar, även dem är underbara dagar.

Tack för att jag fick berätta. :D

Ayena_old
2008-04-07 13:03
0

Det har funnits några tillfällen i mitt liv då jag är övertygad om att jag träffat på någon själsfrände. Jag tror dock att man kan ha flera stycken. En gång träffade jag en man som var 15 år äldre, en man som jag normalt inte skulle lyft ett ögonbryn inför. Men vi "kände igen" varandra. Tyvärr så levde han i ett äktenskap som han inte kunde lämna (av skäl som jag inte vill ta upp här)

SEVikinq
2008-04-07 13:35
0

Tror ni man kan träffa det man känner är själsfrände/tvillingsjäl/före detta partner. Och sedan så fungerqr det absolut inte att leva tillsammans i detta liv?

SEV Oskyldig

tillymilly
2008-04-07 13:36
0

Åhhh fanatsiMoon,vilken story..fick rysningar på armarna av den.Tänk att ni får leva ihop,..men du skrev ngt. om återförening efter 10 år först,men det är era gemensamma barn ? Förstår din kärlek till dom alla,det kändes bara av att läsa dina rader,känner samma kärlek till mina små underbara liv.

Kram//Tm

Blodeuwedd
2008-04-07 13:49
0

Jaa det tror jag. *nickar igenkännande*

tillymilly
2008-04-07 13:50
0

Ayena! Så är det ju ofta tyvärr ibland,vi sitter fast i förhållanden.Efter jag läste boken Själsfränder med Rita rogers,som just tar upp detta dilemma,att vi ofta har en relation när vi träffar själsfränden fick jag det förklarat för mej.Försökte kopiera in länken här med kortfattad resume från Ritas bok,men lyckades inte.Om du vill läsa det så gå in på aftonbladet kropp o hälsa /själsfräder Rita Rogers. Precis som du berättar så kan det ibland vara stor åldersskillnad,inte heller stämmer kanske själsfränden in i hur vi sett "dröm mannen/kvinnan" framför oss.o inte alltid kan vi få vara tillsammans..Hoppas innerligt att du har det bra där du är idag och kunnat gått vidare.    Kram//Tm

tillymilly
2008-04-07 14:00
0

Godmorgon Seviking! Nja..hur menar du nu…? Att vi inte kan vara tillsammans pga. att vi redan etablerat andra relationer,?jo,det tror jag iaf. att det inte är alltid vi kan få möjlighet att förenas.Dessvärre känner jag mej lite orolig då jag har fått uppfattningen att om vi inte får vara tillsammans,så kan vi bli djupt olyckliga..om vi nu vet om varann vill säga.Vet inte vad jag ska tro..men vi kan ju träffa andra fränder vi hyser stor kärlek till..då går det nog,tror du inte.Men den där sanna kärleken som vi kan finna i själsfränden,den som aldrig dör utan bara växer o växer sej starkare,den är nog svår att avstå.           En sak jag fått till mej är att när du träffar din själsfrände så är det inte bara en som är säker i sin kärlek…dvs. det är inte så att vi kan vara "olyckligt kära" i själsfränden,då har vi inte träffat rätt dvs. vår kärlek inte är besvarad.Sen…kan vi ju givetvis som sagt redan vara i en relation och därför har svårt att vara tillsammans. Men när det gäller själva kärleken så känner vi samma otveklösa kärlek.Med enklare ord .. Det krävs 2 att dansa Tango!

Kram//Tm

Ayena_old
2008-04-07 14:04
0

#23 - Ja detta var i slutet på 80-talet så nu är det ju glömt och överkommet *ler*. Men ofta tänker jag på om vi hade möts i tidare liv och varför vi skulle mötas igen och inte kunde vara tillsammans. Kanske det inte är så lyckat med så pass stor ålderskillnad ändå. Han var ju 56 år och jag 41 och detta var hans tredje äktenskap. Allt är mycket lättare när man är yngre och inte har en massa i bagaget. Sen bodde vi 400 mil från varandra, vilket inte gjorde saken lättare.

tillymilly
2008-04-07 14:07
0

Skönt Ayena!

Ha en underbar dag! Kram//Tm

FantasyMoon
2008-04-07 14:12
0

Ja det är våra gemensamma barn. hade hade Angelique brevid sig i ande form likt jag hade på mitt håll. Hon var då vårt barn precis osm hon nu är, men denna gången en pojke.
Jag drömde om honom när jag var 8 år, när jag var 18 träffade jag honom i detta livet. Då kramades vi för första gången. livet var inte fördigt för att vi skulle kunna sammanstråla som ett par då så det skulle dröja ytterligare 3 år innan vi kunde få vara tillsammans.
Innanvårt första år som ett par var gånget låg Angelique i min mage och väntade på att få komma ut till oss. Jag glömmer heller aldrig hur hon blev skapad. 
Vi hade henne som sagt med oss då hon hade sin andeform. Hon jublade utav lycka när vi blev ett par. 
Dagen vi samtalde om att tiden att skapa Angelique kanske var 
framme jublade hon igen, sa farväl och försvann.

på samma bestämda vis blev även Vilde till, vi samtalde och sagt och gjort så var han här.

tillymilly
2008-04-07 14:18
0

Lyckliga dej FantasyMoon,kom ihåg att jag läste det..att vi kan oxå träffas i unga år..tappa bort varann,sen återförenas.

Det hade med andlig mognad att göra tror jag,…känns jätte kul att få veta genom dej att det kan vara så.., som det var för er.

Önskar er all lycka i all framtid..

Kram //Tm

FantasyMoon
2008-04-07 14:36
0

#28 Ja det händer. Det händer även att man missar sin kärlek just för att man är för vrångskallad för att genomgå det som behövs. 
Så det gäller att vara sann mot sig själv.. Min mamma var ifrån sin kärlek i 23 år innan de kunde återförenas. Dem hade träffats för
tidigt och separerades oförklarligt. Ingen kan idag egentligen sätta fingret på vad som särade dem på.

Tackar hjärtligast tillymilly. :D Välsigne dig din omtanke.

tillymilly
2008-04-07 14:58
0

Tårögd Oskyldig

Eiyra
2008-04-07 15:00
0

Tack Fantasymoon för att du delar med dig av ditt liv. Underbar berättelse.

FantasyMoon
2008-04-07 18:10
0

Jag är bara glad att få dela med mig av den fantastiska resa jag och min familj egentligen har genomgått. Inte så ofta jag får möjligheten att prata om oss.

Tack för det. :D Jag är glad att ni tar emot den väl med.

tillymilly
2008-04-07 18:47
0

Oja,FantasyMoon,tänkt på den till o från hela dan…tänk att få leva med själsfränden sin dessutom barnen…så härligt du har det

har en massa tänk i huvet nu..om livet.

Kram//Tm

Ijin
2008-04-07 19:34
0

Jag har hittat en… Ren tur, faktiskt… men spelar ingen roll längre.

FantasyMoon
2008-04-07 19:48
0

#34 Men det är väl klart att det spelar någon roll Ijin! :D Det är ju underbart att hitta. Berätta för all del.

SEVikinq
2008-04-07 21:57
0

Tillymilly

Ursäkta det sena svaret, men min dag har varit lite hektisk, dom kan lätt bli det mina dagar. *ler* alltid dyker det upp något annat, idag var det ett möte.

Jag menar, om man träffar någon, som man bara vet, och den andre vet, att vi har helt enkelt levat tillsammans förut. Och allt eå kalasbra det bara kan, förutom någonting. Det bara GÅR INTE att leva tillsammans, utan måste gå isär för att någon eller båda skall gå helt sönder. Antingen för att någon eller båda har annat kall i detta liv, eller något annat vadsomhelst.

Det var så jag menade

SEV Oskyldig

Jodrena
2008-04-07 22:51
0

Blir också rörd av din berättelse FantasyMoon, häftigt och underbart! Vilken familj! :)

BiGavia
2008-04-07 23:06
0

Själsfränder har träffat två av de mina, mycket  intensiva möten  där vi av omständigheterna, bara har haft ett par timmar på oss. Vi har då pratat som vi sågs igår om allt, men mycket om livets djupa frågor . Det är så lustigt , för vi vet att den andra är själsfränd. vi nämner det i förbigående, men vi glömmer att presentera oss för varandra. Vi möts och skils, och hos mej lämnar de ett bestående spår i mitt liv.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Lorelai
2008-04-07 23:29
0

#37 Tack så mycket Jodrena för att du berättar det för mig. :D

tillymilly
2008-04-07 23:31
0

Sev det borde jag förstått..var nog så inne i min egen kostillation att jag inte tog in det just då,men visst det tror jag oxå…att ibland kan det vara fysiskt omöjligt…

men e det inte lite hemskt…att det inte kanske går,sitter vi i samma båt?

rekommenderar dej boken själsfränder//rita rogers

Kram på dej//Tm

tillymilly
2008-04-07 23:32
0

Askfisen,kan du leva utan kontakt med dom??

kram//Tm

tillymilly
2008-04-07 23:33
0

Ijin,du gjorde mej nyfiken där :-)

Kram//Tm

tillymilly
0

Kram//Tm

tillymilly
0

Kram//Tm

tillymilly
2008-04-07 23:34
0

Kram//Tm

tillymilly
2008-04-07 23:34
0

Kram//Tm

tillymilly
2008-04-07 23:35
0

oj,,,vad hände??? min dator hängde sej o det gick inte åo publicera..trodde jag! haha

BiGavia
2008-04-07 23:38
0

Javisst, vi var nog menta att bara ses, har nog olika uppdrag i livet, men vi hade mycket gemensamt. Jag är bara glad att vi fick dessa timmar tillsammans. Förväntar mej att om det behövs ses vi igen.

de finns ju alltid med mej i mitt hjärta / kramar till dej också

tillymilly
2008-04-07 23:41
0

Tack för svaret…då tror jag jag förstår..

Kram//Tm

SEVikinq
2008-04-08 00:22
0

Tillymilly

Livsöden kallas det av många, men var å en har ju sitt liv att leva, det är bara tråkigt då man tror man har "hittat hem" å sen ska det grusas av att "det inte var meningen att ske",, att man hade andra livsöden att genomleva.

Jag tror att vi alla har en förutstakad väg att vandra, att vi har något att lära oss i detta liv, för att ta med sig dit man hamnar.

MItt livsöde och min väg har varit krokig, jag har alltid sökt, och söker fortfarande, men nu känner jag att jag hittat stigen.

Kram / SEV / (lm) Oskyldig

BiGavia
2008-04-08 00:25
0

Må din stig bli intressant och givande,bror. Har också hittat hjärtats stig, efter många kroka och vägkorsningar.

tillymilly
2008-04-08 00:26
0

SeV,det glädjer mej,att du hittat stigen åter igen..oja,delar din tro att våra livsöden finns utstakade för oss,MEN däremot behöver vi inte följa vår livsplan som förmodligen skänktes oss den dagen vi klev ner i detta jordeliv,där har vi ju ett eget livsval,vi får fördjupa oss i ämnet längre fram

Nattikram//Tm

SEVikinq
2008-04-08 00:50
0

Tack ska du ha du gode syster i norr. Kanske får du visa mig den bästa rödingtjärnen nån gång.

SEV Cool

Ijin
2008-04-08 00:50
0

Tillymilly, det kan vi ta någon annan gång;)

BiGavia
2008-04-08 00:57
0

#53SkrattandeDet med fiske är min mans och sons område, om det inte handlar om harr.

SEVikinq
2008-04-08 01:07
0

Harr e åxå fina fiskar, men rödingen är en klass för sig.

Då kanske han kan ge ett tips eller två om jag har vägarna förbi. Jag brukar susa runt landet å bara åka, mest norrut.

SEV Cool

BiGavia
2008-04-08 01:11
0

Oj,Du vet inte hur han kan prata , men du är hjärtligt välkommenGlad

SEVikinq
2008-04-08 01:15
0

Låter trevligt. men det är ju inte väder för det riktigt ännu, å sen e ja ju anställd nu, så man kommer inte loss lika lätt.

Men till sommaren, då kanske det visslar förbi en galenpanna med flugspöt i högsta hugg, *ler* 

SEV

BiGavia
2008-04-08 01:18
0

Jaha, skulle det vara flugspö, så, det är min sons specialområde hna bor i Luleå nu men är hemma för att fiska då och då. Äta och prata fisk kan vi ändå.

SEVikinq
2008-04-08 01:32
0

Finfint, annars gör ja som ja brukar. Känner av vars det känns bra å knallar upp å letar. Visst, det finns ju kartor över hela svearikes land.

SEV Oskyldig

Bybo
2008-04-08 03:26
0

För min del tror jag att man oftast har sin tvillingsjälv kvar på andra sidan och det oftast är av det motsatta könet.

Och själsfränder tror jag man kan ha flera av.

Har iaf träffat en *snyft*

tillymilly
2008-04-08 12:38
0

Bybo…snyft?..

Jo,visst har vi flera fränder,det verkar så komplicerat..men efter mkt. efterforskning så har jag fått uppfattningen att själsfränder reser vi genom livet med oftast i flock,dvs,. vi har ofta ett flertal ggr. haft de nära o kära,många av dom som följeslagare tidigare liv. Sen när det kommer till den andliga maken/maken så har jag fått uppfattningen att där har vi endast en (men däremot kan vi givetvis älska fler män/kvinnor genom livet),hur som helst så verkar vi iaf bara ha en som själsfrände. En del dock väljer att kalla denna själsfrände sin tvilling själ,det har jag dock fått tillrättavisat att det inte e samma sak,det råder lite olika uppfattningar från bok till bok mentor till mentor.

men enligt de allra flesta jag talat med/läst om så verkar det vara så här..

Alltså min summering o uppfattning blir;

*Själsfrände ,vår själsliga make/maka som vi kan ha levt flera liv med,den vi är ämnade för =1

*Själsfränder  familj,närstående..=fler

*Tvillingsjäl nära vän eller annat släktskap =1

Bybos teori om tvillingsjälen på andra sidan är oxå intressant…

Men..det e ju det som e så bra när vi tillsammans diskuterar ämnet,att vi kommer till klarhet..lägger ihop 1+1 osv. ..

Vi kanske tror ngt. helt annat längre fram..? vad vet vi

Var i nuet denna underbara dag

Kram//Tm