Dagens Glädjeämnen 7/4
God Morgon alla vänner!
Solen letar sig fram här i Oshult, vädergudarna har skämtat med oss i natt och spillt ner lite kallt vitt på marken….inte mycket meeen…*S*
men vad då…det ÄR VÅR!!
May your day be Blessed!
BD
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

God morron systrar och bröder..
Solen försöker leta sig igenom dom tjocka molnen.. kommer en och annan liten solstråle..
Brightest of Blessings

Godmorgon till er alla o till dej BranDuir som skapat denna härliga länk,hoppas det blir en härlig dag till oss alla.
Visualiserar om det iaf. då jag sett filmen The secret..tänkvärd.
Den kan jag rekomendera er att se…för er som ej har det än.
Kram på er//Tm

God morgon.
Det snöar nå`så in i f*n…. men säger som BranDuir det är vår! Det kan bara bli bättre. Tänkte ut och gå…. men en vända till posten blir det med fröna till spindelfot. Sen blir det lite städning, det är ju motion det med.
Har en del insperation till några målningar! kul… Kugghjulen jobbar förfullt i mitt huvud, hur jag ska göra om min dotters rum i maj, vill måla om, har ev målar hjälp årdnad av en skicklig målare! Å så kul!!!
Ha en bra dag
Blessuð!
MVH Isnornin

Alla barn är friska och har åkt till skolan! ;)

#3.. Sånt är kul och hålla på med.. stora grejer!! *L*

#5 ja;) jag har lite svårt att göra små saker, det vill gärna bli STORT när jag sätter fart….
MVH Isnornin

Godmorgon alla systrar och bröder/Jag är mycket stolt över att min son Oliver 11år klarade av att dra sina hörnmjölktänder utan besvär han höll sin magiska påse hela tiden och vips så va de klart. Iövrigt en gråtrist dag så få se om jag tar mig en promenad eller inte Häxkramar Hias

God förmiddag. :D Jag har varit vaken en god stund. Undvek forumet så jag inte skulle bli sittandes. Se, nu är jag här, kaffe garn och häxor. Men batteriet dör snart på datorn så då blir det till att sätta fart igen. :P
Dagens glädjeämnen:
Vilde gnällde i protest över att vara på dagis, inte stortjöt utav sorg.
Jag får glädjen utav att tillverka saker till er, en långvarig glädje. Söker därför efter en spell för att uttöka på dygnets timmar. ;D

Tack Hias För paketet!!:) ummm vad det doftar underbart!:) Pussar och häxkramar till dig!!!:)
Blessuð
MVH Isnornin

Jag möttes av en massa väldoft när jag öppnade postlådan idag. Blev helt betagen av Hexbreaking. Går och luktar på den hela tiden. Tackar och bockar Hias!

#10 Visst v a det som jag beskrev för dig i telefon ,Kan inte finnas en mer passande doft och färg till den eller hur och de är min lilla hemlighet hur jag skapar fram den ..Va skönt att de har nått eder systrar #9 och #10 Lycka i sig när jag får göra någon annan Lycklig Häxkramar på eder/Hias

#10 den är min favorit!:)
MVH Isnornin
Vet ni , min glädjestund kom precis…
En vacker fjäril , flög precis utanför min balkong :)
Det är lycka :)
God middag systrar och broder, får jag väl säga när jag nu inte kommer förrän så här sent. Var dock inne en sväng innan jag for till stan imorse,men inga var vakna då *ler* Min dag har varit glädjande… inne i stan,där jag inte hade väntat mig det, hittade jag den fotoskrivare jag har letat som en galning efter, och dessutom till ett vettigt pris!! Så nu ska det skrivas ut riktiga foton så det bara sjunger om det!! *L*
BlessedBe
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

#13.. jag har sett en geting idag… det är med lycka! *L*

Nu har jag pumpat min cykel och tagit en liten försiktig tur runt kvarteret. Det där är ett vårtecken!
Nu ska jag läsa lite om magi och ta en kopp nybryggt kaffe.

#14 de är helt underbart har en här hemma en så kallad allt i ett skrivare och jag älskar att ta ut bilder på barna ,skogen alla djuren mm sedan är de så bra för jag har en bok där jag sätter in bilder på systrar och bröder jag använder vi visa tillfällen ./BB Hias

SOLEN!!!!!!!!!!!! 
Här är mitt glädjeämne - älskar, älskar, älskar!!!!
dagens glädjeämne … jag var hundvakt och hunden sket på min matta.. :( Fast jag fick låna tvättmaskin av hundägaren:)
När jag senare var till stan gick jag in i en affär och skulle köpa rökelse. Då sålde de NagChampa rökelse för halva priset. Jag köpte fyra paket a 40gram för 98 kronor.. Jag tror det är billigt!!!! *GLAD*

Hmmm Att jag just har satt ner mina trötta fötter i ett fotbad me mitt underbara ying o yang salt Doften gör mig rätt lugn efter en dag som denna/BB-Hias

#21.. ska med hämta vatten och och fotsalt och sätta mina fötter iblöt.. Så blir jag ju sittandes här en stund *S*

Ja och tänk va avslappnade det är trots allt me ett litet fotbad En kopp varmt grönte och er mina systrar och bröder 
Själv har jag slängt ihop en banankaka med honung och kanel som gräddas i ugnen, luktar ljuvligt!! Ska jag mumsa på till avsnittet av Häxdansen ikväll. Serien som jag följer trots att jag sa att jag skulle göra motsatsen haha! Någon som vill smaka?
Fotbad lät härligt.. Tror jag ska ta mej ett oxå.. fast jag har ju inte ditt fina badsalt Hias.

#24 mums de lät gott jag tar gärna en bit*L*
#26 Ta en rejäl vettja :))

Åååå såå guttans gott! Men jag tog kaffe *L*
Det här vart ju helt perfekt.. och så NI Mmmm
Ååå banankaka.. Det har jag tänkt baka flera gånger men så blir det inga bananer över i slutändan ändå. :)

Jag lyssnar på en samlings cd med rockballader. En repad skicka så inte alla är hörbara..
"I wanna know what love is" *sjunger*
Kvällsolen kikar in på mig, barnen är med sin pappa och ser på tecknade mr bean. Jag har er, stearinljus och ett garnnystan framför mig.
Just nu har jag det förbenat bra.

Banankaka hade varit kanongott till kaffet!! Skickar du??? *S*

#30 v skönt att höra verkar som vi alla har en lite myspys på oss själva idag jag i fotbad me en kopp te och givetvis alla goa här inne Häxkramar för va egen tid kan vara mycket värt!

Att vi kunde få till det så här bra denna måndagkväll!!!!
Kramar till alla häxsystrar och bröder.. Tack för att NI finns
Myspys, fotbad (tog jag igår), anisktsmask (idag), rockballader, stearinljus, banankaka och ännu mer myspys åt oss alla!

Ja nu är de dags att pigga upp lite vintertrötta små fossingar så de orkar med en sommar hehehehe

OM andra kunde se oss nu!!!!!
Ojojoj vad dom skulle tänkt konstiga tankar om oss *asg*
Å Hias.. snälla kan inte jag få beställa av ditt badsalt nåt som piggar upp torra trötta fötter..?

#37 Självklart att du får ta en titt i mitt album så ser du va jag har inne Systrami Häxkramar
Hur kan man välja ;)
Lavendel älskar jag i o försig.

ojojoj, jag är helt slut! Har mublerat om i mitt häxkök, slängde ut kökssoffan och ena bordet! det blev så luftigt och skönt här inne!
Astrina kan man be o få receptet på kakan?
MVH Isnornin

#39 pm mig din adress så skall vi ordna det till dig, men oj #40 systrami vilken energi du har fått så här på eftermiddagen kan du inte ge bort lite av den jag är så matt just nu har varit en hetnisk dag ….
Absolut vännen! Fast jag har mixtrat med receptet, som vanligt haha! Jag skriver in det om ett litet tag.

#41 jo då eftersom du ber så snällt:)
MVH Isnornin

Tack Astrina:)) Puss på dig:)
MVH Isnornin

Tusen varmaste häxkramar åt dig #43 systrami ….Tar imot din energi me glädje

Godafton är i växthuset och isolerar.Har sett en stor flock med snösparv idag, de är och hälsar på mej, har alltid tyckt att dessa fåglar är lte magiska. Snösparven flyger mellan världar det kan gå flera år mellan gångerna jag ser dem, men nu är de här hos mej och det tackar jag Gudinnan och Guden för.
Vandra i Ljus å Skönhet
Astrinas banankaka
2 mogna och mosade bananer
2 ägg
2 dl socker
150 g rumsvarmt smör/margarin
1 rågad tsk vaniljsocker
3 dl mjöl
Rör och blanda smör, socker och vaniljsocker mjukt. Blanda ner bananmoset. Tillsätt ett ägg i taget och sist mjölet. Häll smeten i en smörad och bröad form. Grädda i 160 grader 60 minuter. Klart!
Jag brukar byta ut en del av sockret mot honung samt tillsätta kanel. Vaniljsocker mängden brukar också varieras. Ibland har jag pyttelite apelsinjuice i, andra gånger lite nötter. Ibland gör jag den tyngre och ibland lättare.

Tack Astrina:)))mums vad gott:)
MVH Isnornin
Åhhhhh, så avundsjuk jag blir när jag läser hur mysigt ni har haft det ikväll:(( Nåja, så illa är dt inte, jg har haft rätt trevligt oxså, varit iväg och målat.(vi är ett gäng som träffas 1 gågn i veckan och sitter och målar tillsammans. Men det hade ju varit trevligt att sitta och snattra med er mina vänner.
Kramar till er alla
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Ett fantastiskt glädjeämne för mig är att aktiviteten på denna sida idag ligger på astronomiska siffror, ca 30% högre än vad den legat på sista tiden och det var även det högt. Från att ha varit en undergroundsajt har "häxor" blivit stor och välbesökt!
Kraaaaaam!!!!

Ni här gör mig väldigt väldigt glad.
Iram.. vad oerhört skoj! :D

Hittade felet på bilen efter en hel helgs felsökning så nu rullar den igen….*S* nu är jag glad

#53 vad var det för fel? (viskar) Bra att det gick bra!!!

bensinpumpen …vilket var min första tanke…men det stämde inte med mäningarna…så vi kom på villospår….men till gengäld fick den en rejäl genomgång…*S*

Va ere för bil?
SEV

Det är ingen BIL det är en ….

….engelsk katt…..*S* nej en jaguar från 92…

En jaguarägare måste ha två …en på verkstaden och en att köra..gammalt ordstäv…/ vad fick jag det ifrån? :P

Å broder. Jag tittade på en grön sådan för 2-3 veckor sedan. Men det var nägon på väg att hämta den, han hade lovat bort den. Annars hade vi kunnat glassa breve varann.
SEV 

#60….min är grön..*S*…en önskedröm sen 30 år….*S*
#59 annars får man ha en granne med verkstad så den kan stå där på natten…*S*

PÅ Med blåstället nu!!!