Ett magiskt rum
Jag är i stort behov av en egen plats, ett avskilt rum att ha mina älsklingssaker i, ett altare, lite plats för enskildhet och andligt arbete och kanske även lite pyssel.
Har den senaste tiden planerat för detta så vi håller på att göra om lite i huset, bl a ska tonåringen få ett alldeles nyrenoverat rum i källaren. Då blir ett litet rum ledigt på övervåningen och det ska jag göra iordning. Det ska bli så skönt att få tillgång till en plats som inte är full med en massa störande energier från TV-apparater, datorer och liknande. Gubben ska väl också få använda rummet ibland när han plinkar på sin gitarr men det får jag väl stå ut med…
Idag har jag tagit mig i kragen och börjat röja ut ordentligt. Det är en perfekt dag med regn ute och lite vår i luften så att man får inspiration till en nystart.
Kan ni inte berätta lite om era egna magiska rum? Har ni en egen hörna eller håller ni till i hela huset? Eller kanske bara utomhus?
Neä har inte jag. Man kan säga att jag inte ens har ett eget rum för jag delar det med lillebror. Men när vi köper hus så ska jag nog fixa iordning vinden (ifall det finns nån men det brukar ju göra det) hoppas jag
Åhh, vill också ha! Försöker just nu att göra åtminstone ett litet altare eller nåt… Har så lite plats!

Mitt rum är är helt fantastiskt! Det är faktiskt ett kök, eftersom att vi har två likadana kök i huset har jag lagt beslag på det ena det mindre moderna, men det har spis, kyl, köksskåp, skafferi mm. Där har jag mina örter, magiska böcker, magiska saker, allt pyssel, symaskinen, och stafliet står redo. Det är jätte skönt att kunna göra salvor, tvålar, oljor mm i mitt rum, som jag sen kan förvara i min kyl.
MVH Isnornin

Vilken lyx!
Härligt att ha ett så stort hus som ni har!

Min högsta önskan just nu är ett eget rum, kanske blir önskan sann till sommaren då min äldste son ska flytta ut till en gammal arbetsvagn som vi ska göra i ordning åt honom. Just nu har jag mitt altare i vårat tv rum. Vi håller på att göra iordning ett rum åt lillflickan på 3 år, och där brukar jag gömma mig och meditera i mellanåt. Känner enormt behov av nåt eget.
Jag har ignet eget rum nu, men nångång i framtiden så vill jag ha ett kombinerat magi/hobbyrum, där jag kan sy och måla i lugn o ro.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Jag bor hemma hos mamma och pappa. Jag har mitt eget sovrum och där har jag även mitt altare och så :) tycker det är mysigt och fint i det rummet nu när jag gjort om.

Jag har officiellt lagt beslag på vårt sovrum
och där inne står i princip bara mina saker (tyvärr var vi tvungna att flytta in en dator, det var jag inte så sugen på). Vi har en loftsäng så det är ganska mycket plats över faktiskt. Tycker mycket om färgerna där inne som går i mjukt blått, silver och vitt. Där inne har jag iallafall mitt altare och alla mina hobbysaker och det bästa av allt: det finns en dörr att stänga.
I framtiden när vi flyttar till hus ska jag dock försöka fixa ett eget litet rum och inreda det som ett eget litet tempel! 
Lycka till med rummet Iram!
Tyvärr har jag inget eget rum än men i frmatiden kommer det bli :) Just nu har jag en hörna där jag har mitt altare och mina prylar men det finns ingen dörr och tv:n står i rummet bredvid :(
#3 isnornin ditt rum låter fantastiskt :)
Iram vad härligt att du får tillgång till ett eget rum snart :)
Låter som en dröm Iram, önskar jag hade den möjligheten! Nu blir det mycket kompromissande om utrymmet, men nån gång så..
Mitt alldeles egna rum finns faktiskt utomhus, i en skogsdunge en bit från där jag bor. Där får jag vara ifred och att bara sitta där och andas en stund fyller mig med lugn. Altare har jag inget riktigt, jag upprättar ett för varje tillfälle och på den plats jag befinner mig.

Mitt altare har jag i ett hörn i mitt sovrum.
Men har en meditationsplats i en dunge inte långt från där jag bor.
När jag köper hus så ska jag ha ett rum för altaret, men det får bli samma rum där jag också skapar, som en magisk atteljé. 

Idag fortsätter jag att göra iordning för mitt magiska rum. Har till o med lämnat bort lillpojken till min mor en stund så att jag får vara ifred. Har dessutom varit och fyndat lite möbler, bl a en jättegullig liten sekretär som jag ska måla om. Den kostade ett par hundringar och kommer att passa bra där inne. Dessutom hittade jag ett lågt bord som passar bra under snedtaket. Det kostade 20 kr….! 
***rusar iväg för att sätta igång med arbetet i rummet***

#13 Visst är det kul med lite fynd emellanåt!!
#9 Jo tack inca mitt rum är helt fantastiskt!;)))) (om man får skryta lite)
MVH Isnornin

jag har mitt altare i sovrummet i norrläge. Det händer att jag gör någon ritual där men jag föredrar skogen..kanske eftersom en av mina andliga följeslagare är en skogsdeva. kram tindra

*putt*
MVH Isnornin
Haha! Det är ju helt fantastiskt!
Isnornin - låter fantastiskt!
Iram - hur har det gått med ditt rum?

Yes;))
MVH Isnornin

#3.. vad härligt det lät!!!

isnornins magiska rum, blir jag klart avundsjuk på, ett sådant drömrum.
Mitt eget magiska rum, härbärgerar jag på min insida och bär med mig vartän benen mig bär.
Annars är naturen och främst skog och berg, magiska nog för mig, även vatten förstås.
En del platser är mer laddade än andra.
OM jag hade ett fysiskt magiskt rum, så skulle jag i första hand bereda det, för mänsklig kontakt, med divaner, mörka tyger på väggarna och mycket levande ljus.

Som jag la i ett annat inlägg så har jag mitt magiska heliga rum där jag sover och arbetar men i övrigt så är mitt hem mer eller mindre magiskt..Finns foto i mitt album
För mej är hela mitt hem magiskt och om jag vill så kan jag gå ut i trädgården eller skogen och hitta magi i varje litet hörn. Allt är magiskt. :)

Jag har inget altare eller sådant, det är sådan hålligång-energi här hela tiden, jag har tänkt på det men det finns egentligen ingen bra stans att ha det. Kanske på toaletten eftersom det är enda stället som jag egentligen kan vara ifred på…
Däremot tror jag att hela lägenheten är ett magiskt rum - jag har arbetat mycket med feng shui och symbolspråk och annat så i stort sett hela lägenheten är i synk för bästa möjliga energi. Alla saker vi har överallt är saker som jag känner bär med sig positiv energi, jag har ställt upp vackra bilder och tyger överallt, rensar mycket hemma. sedan jag började med feng shui så märker man verkligen hur mycket hemmen speglar människan - människor med mycket ekonomiska problem tex, tenderar att ha det rörigt i de ekonomiska delarna av hemmen.
det enda som jag stör mig på i lägenheten är att teven står i 'kreativitets-baguan', och det märks. All min kreativitet flyger åt pipan.. jag har försökt möblera om men möter på mycket motstånd av resten av min familj och jag vill inte vara en bitch och typ möblera om när min man är i skolan.. skulle vara astaskigt,.. jag fortsätter gnälla istället, tills han ger upp.. heh.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus