Fråga om pendling
Tänkte att jag skulle lära mig pendla, efter alla konstens regler. Tidigare har jag bara hållit den framför mig och frågat, efter att ha bett den visa mig "ja" och "nej".
Nu läser jag i Häxans handbok av Kithara, att om man pendlar över ett föremål t.ex. så ska man lägga föremålet på ett grått, kvadratiskt eller runt filtunderlägg ca 30 cm i diameter. Vet någon varför?
Är det OK att bara göra som jag gör, alltså att hålla den framför mig och fråga?

visst är det ok, du ska ju göra det som känns bra för dig!
Jag har aldrig haft nåt underlag och det funkar utmärkt
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
Hihi jag tolkade verkligen rubriken som en annan slags pendling först… 

Tack! Det var väl det jag trodde också 

Vad tolkade du det som då, Astrina?
Pendling mellan två destinationer..

Aha 
#2 Jag med! Mwhuhaha, skönt att veta man har fötterna på jorden iaf.
Jaha:P Jag känner mig lite dum nu:$ Jag läser nu detta för tredje gången och fattar först nu vad för slags pendling du mena. Det är inte fel på din förklaring bara på mig:P haha

OK, rubriken var kanske lite otydlig. Men jag fick svar från BranDuir som jag tacksamt tog emot. Ha det gott alla!
Du tog väl inte illa upp? Iså fall ber jag om förlåtelse för jag menade inget sånt. Ha det bra du med;)

Nej, absolut inte. Jag skulle nog också ha tagit det så, pendling betyder ju två olika saker. Sitter nu och hejar på J Cans i Körslaget, har inget annat för mig. Men jag gillar ju Hammerfall så jag hoppas på Cans.
Gör du med det:P Jag hejar på dem me<3

Ja då är det väl bara jag kvar att ha huvudet bland molnen då? :P Tänkte direkt på en pendel..
Jaa, se bara ditt namn så stämmer ju det rätt bra att du har huvudet bland målnen me:P
Vad säger man? Grattis;)

*lol* Ja det har du ju rätt i.

Jag har heller aldrig använt något underlag.. och det funkar kanon ändå.. Däremot om jag inte är vid mitt altare när jag pendlar så renar jag av platsen jag ska vara på
BlessedBe
Har sett kunniga pendlare hålla den över handen då de är ute tex och pendlar efter linjer / energier i naturen.
Det är väl att jobba med ett slags underlag? Isf varför?

Det kan vara för att samla in de omgivande energierna för att låta dem bli lite mer koncentrerade. Det kan vara för att hålla sig själv i fokus, inte tappa bort vad denne
gör.
Jag håller en hand under när jag kollar pendeln eller mig själv. :P Men nog räknar jag det som ett underlag.
Att ha ett neutralt underlag kan vara för att förstärka pendelns reaktioner till att hålal sig till ämne.
för att tro och gissa en mass här nu. :P

Hej! har oxå en pendel som jag provar ibland..men är så rädd att jag tänker mej till svaret jag önskar o därmed påverkar min hand,tips?
Är boken bra skymning?
ps. Ska man lägga den i grovsalt efter varje gång..? ds
Tack kram//Tm

Boken är väl sådär, kanske en bra nybörjarbok.
Jag renar med salviarökelse ibland, men oftast under rinnande vatten tills den känns ren.

Tack så mkt. Lycka till med din pendling oxå!
Kram//Tm