tarotkort
hej, alla systrar å bröder kan man göra egna tarotkort???
Jag kände en tjej en gång i tiden som gjorde en tarotkortlek som projektarbete i skolan.

Så länge det känns rätt för dig så kan du göra egna. Det är åtminstone min filosofi. Saker behöver inte se ut på ett visst sätt eller accepteras av andra - man känner ju själv bäst om det funkar eller inte. Vissa saker är det nog bara en fördel att man själv har gjort.
Tarot kan jag visserligen inte mycket om men jag tänker likadant om det. Däremot kan det krävas väldigt mycket tålamod om man ger sig på ett sådant projekt kan jag tänka mig ;)
Självklart kan du det. Någon måste ju göra korten eller hur? :P

spontant tänker jag att det borde väl gå? under tiden du gör korten så "väver" du in dig själv i dom och det borde göra dom starka för dig… det blir ju din persomliga tarot lek som du känner utan och innan. Men det är bara min tanke, kram och lycka till

Ja absolut kan du göra dina egna kort. Det finns dem som bara kan använda kort de
själva har skapat. Jag föreslår att man förstår
tarotkorten innan man beger sig in på att skapa en egen lek. Den ter sig mycket bättre i sin tolkning om man förstår resan i tarot.
När jag har tid kommer jag att verkställa en lek där bilderna är fotografier. Där scenen spelas upp och fotgraferas för att sedan tryckas ut till en tarotlek.
Men det är ett långtgående projekt det.

Ja absolut de finns ju tillomed blindkort att köpa som du själv fyller i så som du vill ha dem
va bra tack för alla svar