Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 4908 ggr
fairytindra
0

gör ditt eget kristallvatten

Kristallvatten kan användas till att tex stärka din hälsa. Man kan antingen ta några droppar i vanligt vatten eller stryka det på ett pulsställe.

Du behöver:

En liten skål, vatten (destilerat eller mineral), din utvalda kristall (renad i förväg) , konjak, en mörk burk till förvaring

Kristallvatten som laddas i solen behöver bara ligga i tre timmar. Vatten som laddas i månljus ska ligga längre och helst framställas mellan nymåne och fullmåne.

Gör så här:

Lägg kristallen i en skål med vatten så att den kan fånga upp solljusets eller månljusets strålar.

Häll i vattnet i en mörk glasburk. Fyll burken till hälften. Fyll sedan på med konjak. Om du låter kristallen ligga med i burken så blir det extra verkningsfullt.

Förvara burken svalt och mörkt . Skriv på burken när vattnet tillverkades , ljuskällan samt vilken kristall du använde.

OBS undvik dessa kristaller:

Mohawkit, realgar    innehåller arsenik

psilomelan innehåller barium

amazonit, atacamit, aurikalicit, azurit, bronchantit, chalcantit, krysokolla, cuprit, dioptas, kiselsten, smithsonit innehåller koppar

blygas, galentit, stibnit, vanadinit, wulfenit innehåller bly

cinnober innehåller kvicksilver

garnierit innehåller nickel

chalcopyit lapis lazuli, markasit, pyrit, innehåller svavel

aurikalcit , smithsonit innehåller zink

info är hämtad från tidningen själ kropp och ande ..kram tindra

Alvljus
0

Jag brukar göra kristallvatten med bergskristall ibland, fast utan konjak. *s* Brukar bara låta kristallen ligga i vattnet över natten, och dricka det på morgonen, fyra dagar i sträck.

svartmask
0

Vilket bra tips. samt alvljus sätt att dricka det på morgonen.
Vad är det för slags energi ni tänker på att ni får av kristallen btw? är det med tankte på vilken slags kristall man använder då eller?

Blessed be.

Alvljus
0

#2 Ja, kristallhealing är en alternativ behandlingsmetod för att stärka kroppens egen förmåga till helande genom att använda olika kristaller. Metoden bygger på den forskning som visat att kristaller vibrerar med olika frekvenser när elektriska strömmar sänds genom den. T ex radion bygger på tekniken med kristaller och de frekvenser de sänder på. Varje kristalltyp har en egen frekvens.

Genom att placera kristaller i en persons aura (energifältet närmast kroppen) tros aurans vibrationsfrekvens förändras och enligt teorin om kristallhealing kan man på så sätt påverka funktionaliteten i våra chakran/energierna i och utanför kroppen. Jag vet inte om det verkligen är så, men väljer att vara öppen inför möjligheten. Själv upplever jag olika känslor och fysiska fenomen beroende på vilken kristall jag använt i vattnet (eller på kroppen), så jag litar på vad mina sinnen säger mig.

Bergskristallen använder jag för att ställa om mig i "nolläge"; den ursprungliga energinivån eller frekvensen som jag fötts med. Fungerar bra för mig när jag antingen känner mig väldigt nere och låg på energi, eller när jag är stressad och fladdrig i sinnet. För mig fungerar kristallvattnet (eller kristaller på kroppen) i kombination med visualisering, positivt tänkande, jordning och meditation. Vilken av teknikerna som EGENTLIGEN är den som ger verkan, eller om det är alla sammantaget, struntar jag fullständigt i. :) Man ska välja sånt som känns bra för en.

Så, bergskristallvatten dricker jag för att rena mig själv och mina energier och för att fylla på med lite extra kraft.

Coturnix
0

…det borde ju innebära att även det vatten vi dricker dagligen är av betydelse för hur vi mår…

BranDuir
0

vilket det absolut har…*S*och ofta dricker vi ett vatten som är vidrigt ohälsosamt…..fyllt med klor, fluor och andra kemikalier…

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

svartmask
0

sant #5.

#3 låter riktigt intressant, då jag själv går i en (dock vilande just nu) kurs i reiki. Samt att jag ska läsa till sjuksköterska efter mina år på gymnasiet. Vill hjälpa människor helt enkelt^^. Kanske inte ska ha healingen-sektioner inom sjukvården på själva sjukhuset.
Men måhända kan jag hjälpa lite genom att lägga en hand på en patients axel. hehe, tanken är god iallafall^^.

Men detta med kristallvatten ska jag testa iaf, när jag väl får tag i  en kristall.
Men vilka kristaller KAN man använda då, eftersom FairyTindra endast räknade upp de man INTE får använda. =P

Blessed be

Alvljus
0

#6 Det beror lite på vad du vill uppnå, mer energi eller stressa av? Prova med bergskristall först skulle jag rekommendera.

De kristaller som FairyTindra räknar upp är giftiga, så det viktigaste är att du undviker dem.

Vilka kan du då använda? Dessa går bra:
röd jaspis, karneol, citrin, grön aventurin, rosenkvarts, blå bandagat, ametist, bergskristall.

svartmask
0

#7 hehe ja du, va ja vill uppnå… hmm… lite av varje kanske.
men jag kan läsa runt lite om kristaller, får säkert många svar om ja googlar de^^
osså testar jag de, tack för tipset ännu en gång.

Blessed be

[Hana]
0

Wow det där ska jag pröva!!