Hej alla!
Kände att jag bara måste skicka en hälsning till alla superhärliga människor på detta forum!
Jag har länge velat ha ett ställe där jag kan "träffa" likasinnade vänner, men har inte vetat vad jag ska skriva om. Men det ger sig ju själv, har jag märkt.
I dag har jag iaf köpt honung och vitlök och ska göra mig en burk vitlökshonung, det är riktigt bra mot förkylning.
Kram på er!

Hej på dig!!
MVH Isnornin

Hej på dig tillbaka, Skymning! Härligt att du trivs här, det gör jag med!
Kram Iram
Tingeling på dej, vitlök är bra den håller baciller borta, om inte annat så kommer ingen nära dej.
Vandra i Ljus å Skönhet

Hallå på dig skymning! ja här är härligt.
#3 hehe den var bra.
Många kramar

"Vink" och välkommen ja vi har de gott här inne BB/Hias

Hej! Hur gör man vitlökshonung?

Hej på dej!! Välkommen!

Coturnix! Hej! Jo, du pressar en hel vitlök och blandar med en liten burk honung. Mixa ordentligt. Ta en tesked till 2,5 dl varmt vatten och drick 3 ggr/dag. Den håller sig länge i kylen. Man kan ju ta en sked då och då också för att förebygga, eller blanda i te.
#8 Eller så gör man som min salig morfar. Det var ngn som hade berättat för honom att man kunde äta en vitlöksklyfta om dagen för att hålla sig fri från sjukdommar och sånt. Det tyckte han lät bra, så det skulle han börja med.
Så kommer mamma hem till honom och så fort hon öppnar dörren känner hon att det formligen STINKER vitlök i hela lägenheten.
-Men fy, sa morsan, vad är det som hänt här?!
Morfar satt bara där i sitt sedvanliga lugn, tuggade ur munnen och förklarade att han hade ätit en vitlök om dagen, för då höll man sig frisk.
Så fortsatte han lugnt skala klyfta för klyfta och tugga i sig!!!
Han hade alltså missat det där med att det var en (1) KLYFTA man skulle äta - han hade dragit i sig en hel vitlök om dagen i över 3 veckor!
Mamma sa att hon luktade vitlök om fingrarna efter att bara ha tagit i honom, hans porter formligen PYRDE av vilök :)
Men frisk var han. Länge!

ojoj.. jag undrar hur hans smaklökar var ifall han kunde äta en vitlök som andra äter mandariner, gosh..
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus