Häxor iFokus

Häxor

Etikett: huskurer-brygder-och-recept
Läst 2042 ggr
Cristine
0

Fortsättning på " Har en Guarani"........

För svår hosta med mycket slem och värk i bröstet: Lägg tidningspapper på bröstet och häll varm stearin på ,lägg något av bomull ovanpå och håll ut(det blir varmt)eller gör en risgrynsgröt och blanda i 3 msk senapspulver, helst starkt. Samma som förut  För gaser i kroppen(och andra åkommor) sätt ett glas på det stället och sätt ett litet ljus ovanpå, när det blir varmt blir det en bula som drar åt sig gaserna. Även för andra åkommor,som dom finska sugkopparna. Honung mot allergi och sår. Mot sår som inte vill läka,grön soltorkad lera(finns oxå i Frankrike) och för denna gången kommer jag inte på nåt mer. Cristine

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

BiGavia
0

Låter mycket logiskt, tack är mycket intresserad av växters helande kraft.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

svartmask
0

de där med glaset mot gaser lät najs, då jag ofta har det problemet, men ska man bara vända uppochner så de blir nån slags sugeffekt?

Cristine
0

#1Jag och mina barn är sällan sjuka, på morgonen tar vi en kaffesked olivolja,dito honung  äter mycket mat med chili och curry på dagen på kvällen nåt med vitlök och persilja.Vi äter mest utländsk mat (eftersom vi bott lite här och där)med mycket örter. Här i Sverige finns ju oxå väldigt mycket ute i naturen.

#2 Jo det ska man.

svartmask
0

De ska jag testa^^ tack för tipset. =*

FantasyMoon
0

Många fina råd här.. :D Tackar varmast för er givmildhet.

#3Jag och barnen här är sjuka efter dagisordningen, ny termin = förkylning. Medan min man inte blir sjuk, det är en gång han var däckad under de 7 åren jag har känt honom. Han äter inte peppar als, får en lustig kemisk reaktion på det så vi har knappt peppar i någon form hemma. Lagar mat med sparsamt av salt och kryddar bara med örter. men helst låter vi maten smaka mat. Däremot så kommer jag att prova ut din morgon kur på mig och barnen.. :D

[trumman]
0

#2 Är väl bättre att sluta äta det man får gaser av än tro på ngn slags koppningsmetod!? :D

Bappho_
0

Jag har kommit upp i den åldern så jag får gaser av allt :-) speciellt nyttiga saker. Däremot om jag äter choklad mår magen finfint…

[trumman]
0

#7 Nyttiga saker = ?

Bappho_
0

Ja, grönsaker och sånt… :-)

[trumman]
0

Det är väl inte nyttigt… det är ju bara cellulosa, du kunde lika gärna käka sågspån.

Bappho_
0

Men choklad är väl bra Skrattande

svartmask
0

men jag vet inte vad det är jag äter som jag blir gasig av, min mage är väldigt känslig helt enkelt:P

[trumman]
0

#11 Om den är över 75% …ja :)

[trumman]
0

#12 Testa att plocka bort komjölk (inget vuxet djur dricker mjölk), bröd (bara deg och kolhydrater, jääääsa!) och grönsaker (cellulosa som sagt, inga nyttigheter att tala om) i en par veckor så får du se vad som händer.

BiGavia
0

#14 cocacola och öl ska också bortFlört

Hadina
0

Ska man sluta leva med…Gråter

svartmask
0

håller med #16, va fasen ska man äta då då? xD

[trumman]
0

#17 Kotletter i gräddsås, smöriga såser och fet god ungsvarm ost, biffar med knaperstekt bacon, broccoli och massor av majonäs. Till det, vatten, vin eller whisky.

T.ex. NYTTIGA saker mao, inte kolhydrater, deg och cellulosa.

BiGavia
0

# hallå , lite grönt kan man unna sig eller??

Coturnix
0

Endast Broccoli!? Humle är ju lite grönt…

BiGavia
0

Humle e så segt å tugg

SEVikinq
0

Grönsaker är mat som Min mat äter!

SEV Oskyldig

BiGavia
0

#22 Är du asätare, jag äter allt utom sniglar

SEVikinq
0

Ja e allätare, as ä väl inte riktigt vad jag kallar en sjysst biffluring, Å visst slinker det ner en grönsak eller två åxå. Inlägg #22 var mest meat som ett skämt,

Sniglar har ja inte provat, och ser inte nån direkt längtan efter det heller Oskyldig men jag har provat ostron å det mesta

SEV

FantasyMoon
0

#18 word, det är en måltid det.

Cristine
0

Jadu trumman snart får du leva på vin och whiskey För snart kan man inte äta av nånting.Men glad blir du ju.Jag älskar sniglar, det är mina favos och grodlår förståss.

svartmask
0

hmm… jag tror jag ska fortsätta äta grönsaker och dylikt, tror mer på att det är mjölken som ställer till det för mig.
Är helt tokig i sallader, speciellt tonfisksallad *drool*

Bless