Har en guaraniindian hemma....
så här finns inga mediciner. Det är bara örter som gäller till allt(och whiskey för tandvärk)men det var jag van vid efter att rest så mycket i mina unga dar. Hon(sonens sambo) lär mej och jag lär henne. Jag kokar sockret själv av blad vi får ifrån Paraguay.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
åh häftigt=) vad använder du mot värk?

Härligt!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

som tistel sa, vad kan din vän rekommendera mot värk pga. återkommande inflammationer?

Hmm.. vad är en guaraniindian?
http://www.ecoculturatv.se/ På talom något för värk får vi växterna från paraguay, men det finn ju örter här oxå som ni känner till men kanske inte använder på samma sätt. Magvärk= brygd på Oregano, Anis och Laurel(lagerblad 3 st), du kan oxå lägga i Malört och absintio. Saffran blandat med kamomill(inte för ofta)2ggr iveckan, Om man står ut med att lägga brännässla direkt på stället tar den bort värk( jag dricker den som infusion, skulle aldrig kunna lägga den på kroppen), Surkål(kall)Man får inte äta den varm för då förlorar den egenskaperna.Krasse för infektioner, brännässlan oxå, tror knappr jag behöver tillägga vitlök,Mate(oxå för blodomlopp. Vatt net får inte vara varmare än 80 grader, aldrig koka. Riven persikokärna blandad med honung(helst mörk oxå för värk.Muntte och citronmeliss känner alla till. Chili för magsår(dagligen) ochtill slut Korn. För tandvärk tugga hela nejlikor eller lägg dit en söndersmulad cigarett oxå kaktussprit hjälper.
Här blir det väl Brännvin!!!
#5. Fasa vid tandvärk när jag var liten var pappas kur. Varm konjak och en snus, fy fn.
Vandra i Ljus å Skönhet
mot ruggvärk då? finns det något bra mot det?=)
Stek 10 vitlöksklyftor till de blir bruna i Sesam.. cocos..eller senapsoljaoch låt kallna. Massera in det noggrannt och ha kvar i 3 timmar, därefter hett bad, samma under 15 dagar Ät gärna 2-3 klyftor vilök om dagen. Dricka: Saft från citron med salt 2ggr om dagen. Te av 5 svartpepperkorn 5 nejlikor och 1 gr ingefära 2 ggr om dagen.
Riv potatis och lägg på det onda stället i 20 min.
#6 Det var samma kur som jag fick när jag bodde i en liten by utanför Valencia på 60- talet. Konjak och tobak: Dom gick med tomflaska till bodegan och fyllde 1 litersflaskan med Konjak för 1.50 kr, sen varvade dom drickat med handpåläggning och örter. Blev väldigt led på konjaken så nu tar jag whiskey om jag får tandvärk.