bär med er
Såg en sådan fin tråd om pentagramet. Vilken ledde mig att tänka vidare på det.
Jag bär inget pentagram så ja lät bli att svara det med. :P Men däremot så bär jag dagligen en liten nätpåse med saker jag känner är viktiga för mig.
En granit som är starkt laddad med energi för att underlätta kontakten med gudinnan. jag började använda den för många år sedan när jag var i en svacka.
Jag har en pendel där i med. Först tänkt för att användas lit enu och då för träningen skull.. men numera är den där bara som stärkande. jag har en rosenqvarts där kvar sedan en tid av intimitetsstrul i äktenskapet. Även den väldigt stark och laddad.. Så finns det en sten av okänd natur men som blev vald av pendel att vara med i gänget så att säga..
Dessa stenar och kristaller har med tiden smält samman och blivit en ganska häftig amulett. jag sakanr verkligen inte att ha den runt halsen när jag hänger undan den, för den är en smula ivägen. men jag kan känna hur dem alla nästan smälter samman
och blir till en enda stor sten. Så jag har dem kvar där dem är..
i en påse runt halsen. hade jag använt byxor kunde de ha varit där, men nu är det sällan jag har
byxor och har jag det så är dem utan fickor.
Vad bär ni med er? :D
Jag bär 2 saker med mig.
Det ena är en påse jag fått på en "giveaway" en gång i tiden, i den ligger 2 väldigt speciella saker jag fått + en hårlock från min son.
Den andra är en del av ett djur som för mig inte bara symboliserar kraften, utan ÄR kraften från det djur det kommer.
Mvh, T

En speciell ring, hårlockar från personer jag bryr mig särskilt mycket om, Diamant, Safir, Smaragd, Topaz, Rubin, Alexandrit och svart Opal.
Stenarna glömmer jag oftast, men det händer att jag har dem med mig fast ingen vet…

Jag bär alltid mitt pentagram runt hals ,arm,och en ring samt mitt solsmycke som jag fått i trä och gudinnerna och vi vissa tillfällen så har jag olika kristaller me i en påse.
Jag har min månskära i silver och min torshammare om halsen. Utan dem känner jag mig väldigt naken. Det är de enda smyckena jag numera bär, jag brukar ha öronhängen när det är ngt speciellt eller vi ska bort….
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

På min nyckelknippa sitter en nyckelring med pentagram inneslutet i en ring, gjuten i oxiderad metall.
Väldigt cool, särskilt cool därför att denna symbol märkligt nog råkar vara mina förfäders bomärke. Ja, faktisk. Min morfar släktforskade och lämnade efter sig en del material, bland annat detta. Intressant bomärke…
Sen bär jag alltid i min vänstra byxficka ett par trumlade stenar; en Rökkvarts och en Rosenkvarts. De följer alltid med, i färd som ofärd.

bär alltid med mig min ring.
Den är och har varit en trogen vän sedan jag började intressera mig för häxkonst när jag vad 13.
En liten historia ha jag även:
Det var en morgon i skolan, och så gick jag på toaletten och gjorde det jag skulle, och sedan när jag skulle tvätta händerna så tog jag ju förstås av mig ringen och lade den synligt framför mej på handfatet. Sedan torkade jag händerna och gick därifrån, utan en tanke på ringen. Sedan på eftermiddagen precis innan jag skulle gå hemmåt så gick jag på toaletten igen. Och där låg den och väntade på mig. Den låg helt synlig så de va de första man såg när man kom innanför dörren.
Men min trogne vän lät sig inte tas av någon annan än mig, och sen den dagen så har jag alltid koll på att jag har den med mig.
Blessed be.

Jag bär med mig två symbiler i ett, i form av en tatuering mellan skulderbladen. Den betyder mycket för mig och jag har ritat den själv.