Dagens Glädjeämnen 31/3
God Morgon Käraste vänner!
Väl mött denna strålande morgon, Fader Sol låter sina strålar värma oss, snön är nästan helt borta, en vitryggad hackspett spelar sina trumsolon på den rönnen i tomtgränsen…det är vardag och påsklovet för sonen är slut…Moder jord vaknar igen efter köldchocken i påskas, och det riktigt känns i hela kroppen hur hon bara vill grönska….älvorna fnittrar och tindrar till fåglarnas morgonsång…
May Your day be blessed!
BD
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

God morron ärade systrar och bröder!!
Ska bara skriva lite kort.. *L*
Träffade ju inte min gubbe i helgen.. men fick *recepet* på kvasten *L* Så nu på morronen har jag varit ute och funnit mina *ingridienser*.. trodde dock inte att jag skulle finna något skaft idag.. men så plötsligt låg det bara där! Så nu ska här kvastas ordentligt!! *S*
Och det är inte det enda som har varit upplyftande idag.. är så glad och så *sprittig* i hela mej.. fick brev från Hias idag!
Tack älskade och ärade Häxsyster!!! Vilket härligt bad/fotsalt.. ska sätta fötterna i det lite senare idag!! Ser verkligen fram mot det..Har något på gång till dej med.. måste bara ta mej in till den stora staden först..*L* (var sak har sin tid) jag vet *L*
Nä nu MÅSTE jag UT igen!!!! Önskar alla en underbar dag!!!
Brightest of Blessings

Det regnar ute, och jag tycker det är jätteskönt! Och jag är piggare nu än vad jag trodde jag skulle vara fast jag gått upp tidigt idag. Och så känns det så bra att ha börjat arbetsträna igen. Känns mycket bättre än i höstas när jag gjorde första försöket!

Morgonen var ljummen och doftade vår - ujuj vilka vårkänslor jag har!! Blotta tanken på min älskade gör mig blossig, vilken ljuvlig känsla. :)
Jag är glad åt att leva, just nu och just här!
My morining was indeed blessed!! Efter en skön promenad med vovven i strålande sol och lyssnandes på fåglarnas intensiva kvitter o knitter så hade posten precis kommit. Och med den ett brev från vår egen Hias med en påse lavendel-badsalt. JIPPIIII!! Åhhhhh, det luktar såååå gott. Nu kan ingenting förstöra min dag.
BlessedBe till er alla
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Så nu är det snösmältning och vår igen! Efter en veckas "riktig" vinter med snö och is. Fåglarna är våryra och det är sagolika ljud i luftrummet!!!;) Ja, och skatorna har "flyttat" från körbärsträdet till en gänglig tall. Boet är som en gigantisk korgboll i toppen. Det sviktar betänkligt så jag undrar om skatorna gjort riktiga kalkyler…hm.

Tusen tack Hadina för dina ord de behövdes idag för jag har just varit på mindre gott humör här,Min sons studiebidrag har inte inkommit så nu vart de panik i kubik för jag behöver det till att kmplitera min räningar. Har ringt dem på Csn och de va några blanketter som vi inte har fått som skall fyllas i för han blev 18år den sista februari och de är lite sega på att sända ut det.Så de va vi som blev de drabbade under tiden ,Men hoppas att de kan lösa sig snarast "SUCK" annars så har jag en god häxsyster här just nu och solen skinner vinden vinner lite /BlessedBe Hias

#4 va skönt att de nått fram till dig och hoppas du får en skön stund Bless Kram Hias

Ja jag önskar denna dagen en större glädje än dagen igår. Ni förstår.. min son sörjer sitt fiskespö.
Detta kan för många te sig ganska löjeväckande. Men ikke här.. Fär han ÄLSKAR att fiska.. vi har ritat fiskar och plastat in som han fiskar med istt pimpelspö eller va ddem heter.. På den har vi satt en klädnypa och han fiskar.. han fiskar allt. Han fiskar bilder, han fiskar sin lillebror, sin farbror och bilar och ja.. allt. Men nu så har han glömt den på en plats och den sörjer han. Han får den igen på fredag, men kommer att vara orolig och bråkig fram tills dess.
Men nu tror jag på äkta att våren är här.. när morognen har 4 plusgrader då tror jag på vårens ankomst. min man fick sin mun misshandlad av ett dansande barn igår.. så jag får leka Nigthingale idag. :D
I var sorg finns en glädje..

#6.. Det är du som ska ha tack! Förstår att varma hjärtliga ord kan lysa upp lite när man befinner sig i en tråkig sitution.
Det var likadant när min grabb fyllde 18 nu i Januari.. Tråkigt när sånt händer..
Skrev en sak här.. men jag skickar det i ett mail ist *S*
Brightest of Blessings

Goddag! på er alla. UNDERBART väder här. Solsken, värme o vår.

#8.. man behöver bara gå så långt som till sig själv, om man tappat bort något.. eller måste vänta flera dagar på att saken man väntar på ska komma tillbaka.. Jag är själv väldigt otålig av mej.. men jobbar på att lugna mej *L*
Hua! Känner med din lille grabb..

Här är det gråväder och regn. Jag är jätteförkyld. Men det är ändå ett glädjeämne att få vara hemma och ta hand om mig själv hela dagen, bara vara inne och mysa. Läsa bok med katt på magen. Kanske ta en promenad om det klarnar upp på efter middagen…

#11 ja han är inte glad nu.. Men mycket förväntansfull inför fredag! Som tur är har han en uppsjö med fiskespö här i alla dess former.. men inge riktigt som hans "gul och blå med sådan snurr "
"en 3åring visar hur man snurrar ett fiskespö"
Det gör ont,, men är en viktig läxa. Vi får bara ha förståelse med honom. :) Men ja.. precis.. hurdan är man inte själv. ;D

"Pust" Nu är jag helt slut fått suttit i massa teleköer och få massa olika personer att förstå att man kan inte bara förvänta sig massa ting om de är så att jag har en son som blir myndig (28Februari) så kan de se i sina anteckningar detta och bör tycker jag sända ut div papper i tid så man inte hammnar i denna situation detta innebär ju faktiskt lite problem för oss f ör vi hade räcknat me dessa 1600 kronor i vår budget eftersom jag hade gett han pengar innan och dessa skulle hjälpa till att betala mina nu.Så klart man blir lite upprörd nu kommer allt bli försenat pgr av den mänskliga faktorn men förhoppningsvis så skall de lösa sig inom de snaraste.Och då är de så glädjande att sätta sig här inne och se alla som bli glada över de lilla vi faktiskt kan ge varandra bara i form av ord tex eller att vi skriver små glada ting till varandra de är en varm gemenskap absolut. Så jag vill verkligen utbringa ett JÄTTEHURRA för att vi finns för varandra här på Häxor i forum Kramar om er me de varmaste häxkramar jag kan ge eder/Bless Hias

#14 kastar en moneymaking spell till dig…..genast och nu…..och en liten till mig själv oxå!

#15 underbara broder tusen tack för att du finns du vet allt hur du skall få en häxsyster att skinna upp,Tänkte kolla visst har du inte fått nått Moonsalt av mig??? för då kan jag sända dig lite till natten/bless you och en varm Häxkram från mig

moon har jag ingen….tackar …ta det gärna när du har fått råd igen….!

De kommer till dig har kvar hemma/så de kommer i natten till dig broder Bless Kram
Morgon!;)

glädje och inspiration…ja…verkligen tog en runda på småländska byvägar, 4 mil , med nya bilen…och körde rätt fort…har nu drabbats av brett leende och kramp i kinderna till följd….herre du milde vilken vagn….*S**yiiiiihhaaaaaaaaaaaaaaa*S*
Gokväll , dagen har varit underbar 8+ och snö som smälter, vissa vägar är det bara trampa ner gaspedalen och hoppas att jag har nog fart för att inte fastna, detta hör våren till.
Vandra i Ljus å Skönhet

En nyfödd lammunge! Nu ÄR det vår!

åh så underbart Coturnix!^^
Här i värmlands skogar har det idag varit vårregn. Men även om himmlen är gråmulen så, om man bor som jag mitt ute i skogen, kan man se hur allas våran moder skuder av liv och rörelse^^.
Såg en pigg koltrats skutta omkring på gräsmattan. Hörde även alla vårfåglars härliga sång också, såå underbart.
Nu känns det verkligen att våren är på väg.
Bless.

#22.. Du milde så SÖT!!!!! Nu är du stolt väl?? *L*

#22 fan vad härligt…..det är bara såå mys med lammen…..

#22 va gosigt hmmmm känner doften av de nyfödda lilla lammet och hur de ger sig sitt första bräkande Grattis till de nya livet (kanske den fått sitt namn än)/Bless Hias

Ja! Nu är jag stolt! Och det är tackan också! Hon ligger under en stor gran med lammet tätt intill!;) Vilken bra dag att komma på med tanke på hur mycket snö och is och frost det var här förra veckan! ;)
Nej inget namn ännu, vi väntar lite och ser vad som passar!

#22 å så vacker!!! Kom att tänka på när jag var 6 år, jag fick ett lamm av min bästa kompis, hon (lammet) var röd, svart, vit och grå, hon fick fina horn:) Jag var så stolt över mitt lilla lamm;)
(jag är sjuk, inte så glad…)
MVH Isnornin

#28 jag sänder dig massor av kryapåsig styrka i mental form och hoppas de nå dig du är en underbar systrami och förtjänar de och hoppas de kan ge dig lite glädje:-) Bless

Vilken dag det har varit idag.. En av de bästa på länge.. och den har *hållt* hela dagen *L*
Just nu sitter jag här vid datorn med fötterna i ett skönt fotbad med lavendel.. mmmm jag bara njuter *L* och känner mej såå varm i mitt hjärta..
#28.. Sänder dej tillfriskningskramar!! BB

Tack vad goa ni är!
MVH Isnornin

#28 jag kan prova en hälsobesvärjelse för dig om du vill. Lite extra energi att friskna till med.
Men oh så sött lamm. :D

Ja tack! välbehövligt tackkkk!
MVH Isnornin

Vad skall vi annars ha varandra till. ;P förutom trevliga samtalsstunder.

det har varit en fantastiskt fin första vårdag i "henné!;) säger jag som alltid kommer på efterslänten så här på kvällsidan.
Ha det gott, folks!

#27, hmm, kanske tackan kände av att det inte var läge att föda, förräns snön var borta, undras just om vi männsikor funkar på exakt samma sätt?
Näää, nu snöar det idag.
Du, ring förlossningen och säg att jag inte kommer, jag skjuter upp det tills solen är framme igen.