Dagens Glädjeämnen....27/3
SOOOOLEN….idag också….så här många dagar i rad har vi inte haft solsken sedan i juni månad förra året….*S*….
Druiden här sitter som på nålar idag…ska det bli affär eller inte….just nu vet jag inget….men jag lovar att tala om vilket senare…*S*
May your day be blessed !!!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

God morgon mina vänner!!
Solen skiner på solensö så klart;)) underbart!
Jag dricker kanel/ingefära brygd för fullt!! gott;)
Är glad över att jag ska få hjälp med mina händer!! Tack för det!!
MVH Isnornin

#1 kokte salvan i natt….ska försöka få den på låddan idag!

Det är vår!! *tjuter och gör en oerhört fin glädjedans*

Morgon här skinner solen och de är så gott i solskenet satt just för en liten stund sedan och drack lite te med en av mina närmaste häxsystrar som jag ofta träffar och vars dotter jag skall ha namngivning för i sommar i övrigt så skall jag iväg här snart med mina tre små och fixa lite så mycke jag skulle vilja få göra men ack va tiden inte bara finns där jag lovar att jag tänker på dig Branduir och hoppas på de bästa /Bless Kram Hias
Vaknar till strålande solsken. *ler ikapp med solen* Ytterligare en solskensdag, hurra ,efter en kall natt. Kan inte annat än bli glad och känna livsandarna vakna. BranDuir, tankarna är hos dig… vet hur det är när man vill något så mycket.
Ljus o Kram till er alla
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Tack BranDuir!!
MVH Isnornin
Vacker dag, varit bara minus 4 inatt skönt. Må alla få en fin dag.
Vandra i Ljus å Skönhet

Idag känns det äntligen som om våren gör ett tappert försök att komma tillbaka. Det är kallt i vinden men solen värmer nu! Jag har varit ute och dragit kärran med mat (dramaten). Nu har jag ätit lunch och ska ut på en riktig promenad och riktigt gotta mig i solskenet.
Det största glädjeämnet idag må vara att jag lyckades (i och för sig som enda budgivare) vinna budgivningen på
"Det Bästas" Örtmagi & Växtmedicin, som var ute på Tradera.
Största lyckan var nog priset 150kr!!!
Kan bara säga ett STORT TACK till Vekka, som den 25/3 la in en tråd "Boktips", där hon talade om att boken var ute på Tradera. Kram till dig!

intet är som väntans tider…….:-) för min del
Grattis till boken…den är guld värd

Snön smälter!!!
Har lyckats handla melatonin på eBay - lärt mig ngt nytt alltså!

Tack själv! Junetta, skoj att det var någon som var intresserad, det är en helt underbar bok. jag köpte den för ett tag sedan på ett antikvariat och jag fick betala 400:- så du gjorde ett klipp
. (hoppades att någon skulle få den för ett bra pris). Kram!
Kvällens glädjeämne ,norrskenet som först var en kvast sen blev en solfjäder
Vandra i Ljus å Skönhet

Men. Åå. Norrsken. Har fått uppleva det. Nackspärr efter dessa timmar på sjöns is…man ska ligga på rygg på en fäll…går det att få med på bild ? #13?!!! Och, får du hörselförnimmelser av norrskenet? Eller, det kanske ändå är privat.
Tyvärr, Coturnix inte ikväll, det rör sig så mycket, men jag fick se färgerna en kort sekund. Jag har hört norrskenet 2 gånger en gång när jag var ca: 7 år, då pappa väckte mej mitt i natten för att se norrskenet Då stod vi utanför huset inne i skogen närmaste granne en kilometer bort. Det var jag och han och ett väldigt norrsken och vi hörde det båda två. MÄKTIGT.
Vandra i Ljus å Skönhet

har aldrig fått uppleva ett norrsken med egna ögon.
Men hur låter ett norrsken?
blessed be
Jag är uppriktigt sagt avundsjuk. Jag skulle vilja uppleva norrsken någon gång i livet i alla fall.

Vilken märklig dag jag har haft, vaknade och drog svärddrottningen. som jag skrev i går hade vi förberett ALLT som finns att förbereda inför våran resa. Vi hade tänkt på allt. Ändå kommer vi försent. Detta på grund av att vi inte hade tänkt på det viktigaste, att ställa om till sommartid!!
Så vi kom för sent. Det var en viktig dag. Vad svärddrottningen kan säga om det här vet vet jag inte, jag kan inte se det i allafall.
Ha det gott!
**#16 Ska mn ha tur att hör det eller höra speglingarna så ska det vara kallt och riktigt tyst, då kan man höra ett knaster, om det nu inte är hjärnan som knastrar, men det tror jag inte
**
Vandra i Ljus å Skönhet

hehe ok. skulle vara underbart att få uppleva de^^
när jag får körkort och tillräckligt med pengar ska ja ta men en tur norrut.